Osmega julija so se začela testiranja novega potniškega vlaka na javni železniški infrastrukturi v Sloveniji. Gre za testiranje kompatibilnosti z železniško infrastrukturo v Sloveniji, kot to določa nacionalna zakonodaja.
Novi vlaki so prva testiranja po določilih Evropske železniške Agencije (European Railway Agency) opravili tujini, za uskladitev z nacionalno zakonodajo pa morajo določena specifična testiranja opraviti tudi na javni železniški infrastrukturi v Sloveniji.
Po uspešno opravljenih testiranjih bo lahko Javna agencija za železniški promet – AŽP za železniško vozilo izdala obratovalno dovoljenje in bo mogoče z njim prevažati tudi potnike.
Fotografije s prve in druge testne vožnje novega potniškega vlaka na javni železniški infrastrukturi v Sloveniji. Vlak smo posneli na več lokacijah, med drugim v Ljubljani, v Kresnicah, v soteski Save pri Zagorju, Brestanici in Sevnici. Avtor: Miško Kranjec
DODATNE INFORMACIJE in VSEBINE
Slovenske železnice naročile 52 novih vlakov
Slovenske železnice so pri podjetju Stadler naročile 52 novih potniških vlakov, od tega 21 enonadstropnih in 10 dvonadstropnih električnih ter 21 enonadstropnih dizelskih vlakov. Skupna vrednost naročenih vlakov je 320 milijonov evrov brez DDV. Podjetje Stadler ima svoje visokotehnološke tovarne na različnih lokacijah v Evropi. Tako bodo dizelske vlake sestavljali na Poljskem, električne pa v njihovi tovarni v Belorusiji v Minsku.
Kronologija:
April 2018 – SŽ s podjetjem Stadler podpišejo pogodbo za 26 novih potniških vlakov v vrednosti 169 milijonov evrov brez DDV.
Maj 2019 – SŽ podpišejo pogodbo za nakup dodatnih 26 novih potniških vlakov v vrednosti 151 milijonov evrov brez DDV.
Marec 2020 – SŽ sprejmejo prvi novi dizelski vlak
Julij 2020 – Začnejo se testiranja na javni železniški infrastrukturi v Sloveniji
Prihod prvega novega vlaka
Enajstega marca je na železniško postajo Hodoš prispel prvi novi dizelski vlak. Od Hodoša do Ljubljane ga je vlekla električna lokomotiva serije 363. Naslednji dan, 12. marca, pa so ga prevzeli v vzdrževalnem centru Ljubljana podjetja SŽ-VIT.
Tehnične značilnosti novega dizelskega vlak
Notranjost
- Na dizelskem vlaku Flirt je 171 sedežev, od tega 12 v 1. razredu, 137 v 2.razredu ter 22 preklopnih sedežev. Dve mesti sta rezervirani za invalidske vozičke, vlak pa ima tudi 143 stojišč.
- Na vlaku je prostora za 10 koles v dveh večnamenskih oddelkih.
- Strojevodje imajo ločen vhod v kabino vlaka. V kabini je ergonomsko oblikovan strojevodski pult ter termopredal.