ŠPANIJA: Captrain España je postal prvi kupec za Stadlerjevo šestosno večsistemsko električno lokomotivno zasnovo Euro 6000 in podpisal okvirno pogodbo z lizing podjetjem Alpha Trains za do 21 lokosov.
Pogodba, objavljena 7. julija, vključuje trdno naročilo, da se bo v drugi polovici leta 2021 iz elektrarne Albuixech iz Stader Rail-a v Valenciji dobavilo 11 lokosov.
Pet bo 1 435 mm tirnih lokomotiv, certificiranih za obratovanje v Španiji, Franciji in Luksemburgu. Namenjeni so vleki vlakov na severno morje - mediteranski, sredozemski in atlantski koridorji TEN-T iz Barcelone, Tarragone in pozneje Valencije in Bilbaa.
Ostalih šest bo delovalo na tirni širini 1668 mm v Španiji in vleklo težke tovorne vlake na elektrificirane proge, zlasti skozi bazalni predor Pajares, ki se napaja na 25 kV 50 Hz in ne na običajni 3 kV DC.
Družba Alpha Trains je dejala, da je bilo naročilo rezultat tesnega sodelovanja med "velikim obdobjem" med inženirskimi skupinami Stadler Valencije, Alpha Trains, Captrain España in matičnega podjetja SNCF.
To je omogočilo zasnovo lokomotive, ki bi omogočila prevoz težkih tovornih vlakov z več kot 1 800 bruto tonami na mediteranskem koridorju 1 435 mm, ki je trenutno v razvoju. Ta koridor bo imel tri različne elektrifikacijske in tri signalizacijske sisteme, kombinacija hitrih potniških in težkih tovornih vlakov pa bo nalagala "zelo zahtevne" operativne omejitve, je dejal Alpha Trains.
Lokalne površine bodo ocenjene na 6 ∙ 2 MW, ko delujejo iz napajalnikov 25 kV AC in 3 kV DC, in 4 ∙ 1 MW pri 1 ∙ 5 kV DC.
„SNCF s to odločitvijo kaže, da je pripravljen postati pionir v razvoju prometa med Španijo in Evropo; promet z ogromnim potencialom, ki ga mora železnica začeti zajemati od zdaj naprej, "je dejal Frédéric Delorme, izvršni direktor tovornega in intermodalnega poslovanja SNCF. „Železniški tovorni promet ima v Španiji zelo majhen delež; prepričani smo, da je to pomemben korak, da ga začnemo povečevati v čezmejni trgovini prek Pirenejev.
Euro 6000 je del Stadlerjeve družine Eurodual, od tega je 79 lokomotiv prodanih v dizelsko, elektro-dizelsko gorivo in zdaj večsistemskih električnih konfiguracijah za obratovanje v Španiji, Franciji, Belgiji, Nemčiji, na Švedskem, Norveškem in v Turčiji.
Zadnje naročilo podpira Stadlerjeve ambicije, da postane pomemben igralec v elektroenergetskem sektorju, ki ga Alpha Trains ocenjuje kot 90% celotnega trga lokomotiv v zahodni Evropi.
„Ta pogodba pomeni uspešen vrhunec inovacijskega projekta, ki smo ga začeli pred nekaj leti, da bi razpršili našo ponudbo lokomotiv, ki so prehajale iz dizelsko-električnega na bimode, dokler niso dosegle polne električne lokomotive“, je dejal Iñigo Parra, predsednik Stadler Valencia. „Uspeh naših lokomotiv temelji na njihovih visokih zmogljivostih in fleksibilnosti, ki jo nudijo železniškim prevoznikom pri učinkovitem in trajnostnem pokrivanju prevoznih storitev.“
Leta 2008 sta Captrain España (takratna Comsa Rail Transport) in Alpha Vlaki uvedla kupce za izvedbo dizelske lokomotive Euro 4000, od tega jih je bilo zdaj dobavljenih več kot 130. Leta 2018 je Alpha Trains pridobil devet lokomotiv Euro 4001 za obratovanje v Franciji in Belgiji.