V Ljubljanski ulici v Mariboru se obetajo koreniti gradbeni in prometni posegi. Potem ko je občina lani uredila križišče z Ulico Pariške komune, bo predvidoma v letu 2016 začela graditi podvoz pod železniško progo pri Magdalenskem parku. Podvoz bo dodobra spremenil podobo tega dela ulice, saj bo na njegovi strehi nastal manjši trg, križišči Ljubljanske ulice z Jezdarsko in Ulico Moše Pijada pa bosta postali krožišči. Ob tem bo popolno prenovo doživel tudi celoten Magdalenski park, na obeh straneh železniške proge.
"Študija je pokazala, da je sprememba nujna. Tam so Univerzitetni klinični center, garažne hiše večjih kapacitet, avtobusne linije, blizu sta tudi II. gimnazija in Srednja zdravstvena šola. Zaradi velikega števila pešcev in kolesarjev smo veliko poudarka namenili kolesarskemu dvosmernemu prometu in prehodom za pešce, te smo v podvozu od avtomobilskega prometa ločili tudi s steno, da ne bodo izpostavljeni značilnemu hrupu podvoza," je povedal direktor projektantskega podjetja Lineal Samo Medved.
A se z njim vsi ne strinjajo. Nekateri namreč menijo, da gradnja podvoza pod železniško progo ni potrebna, saj občina hkrati načrtuje, da bi po ureditvi Glavnega trga Stari most zaprla za avtomobilski promet. Most bi torej v prihodnje lahko uporabljali le pešci in kolesarji ter avtobusi in taksiji, to pa bi bistveno zmanjšalo količino prometa tudi v Ljubljanski ulici. "Če namerava občina Stari most zapreti, potem ni nobene logike, da bi v ta del mesta peljali večje kapacitete. Edini pomislek je morda bolnišnica, vendar to ni edina možnost, kako zagotoviti boljši dostop. Sam menim, da bi ta denar bil kje drugje bolj potreben," meni dr.Marjan Lep, predstojnik študijskih programov Prometnega inženirstva na Fakulteti za gradbeništvo.
Gradnja podvoza bo sicer prinesla tudi nekaj prometnih sprememb. Po novem iz Ljubljanske ne bo več mogoče neposredno zaviti proti oddelku psihiatrije in Domu Lizike Jančar, kot tudi ne proti Pekarni. Dostop do omenjenih objektov bo mogoč iz krožišča z Jezdarsko ulico, od koder bo treba zaviti v Žitno ulico ter od tam v Ulico ob železnici. Prenovo bo hkrati doživela tudi Jezdarska, v kateri bodo do križišča z Žitno zamenjali asfalt ter vzdolž nje uredili parkirišča. Zaradi novega krožišča bo treba odstraniti ali prestaviti tudi sedanje kioske s hitro prehrano v Ljubljanski ulici.Ob tem bodo v sklopu projekta končno dokončali tudi že dolgo načrtovano peš pot in dvosmerno kolesarsko stezo med Ljubljansko ulico in Titovo cesto, ki bo potekala ob železniški progi, s tem pa bo nastala tudi nova povezava z Europarkom.
Gradnja podvoza, kolesarske in peš povezave s Titovo ter prenova parka bosta po sedanjih načrtih stali 7,3 milijona evrov, pri čemer bo 60 odstotkov prispevalo ministrstvo za infrastrukturo, 40 odstotkov pa mariborska občina. Medtem ko je bil DIIP sprejet že leta 2010, na občini načrtujejo, da jim bo letos uspelo pridobiti gradbeno dovoljenje, nato pa naj bi mestni svet sprejel še investicijski program in predinvesticijsko zasnovo.
Avtor: Igor SELAN