četrtek, 6. marec 2025

[POR-CP] Potniški vlaki se vračajo linijo Porto

 PORTUGALSKA: Primestne storitve v okrožju Matosinhos v Porto izboljšane so bile 9. februarja z delnim ponovnim odprtjem proge Leixões za potnike po 14 letih premora.




Vlaki zdaj vozijo po 19 km dolgem odseku železnice, ki povezuje Porto z bližnjim pristaniščem Leixões. Od postaje Contumil v Portu oživljena storitev služi São Gemil, bolnišnici São João, São Mamede de Infesta, Arroteia in Leça do Balio. Proga Leixões, ki je bila odprta leta 1938, je doživela mešano bogastvo kot potniška pot, čeprav je potekala skozi gosto poseljena območja drugega portugalskega mesta. Po odprtju je potniški promet trajal do leta 1966, nato pa je na progi potekal le tovorni promet. Leta 1998 je bil elektrificiran, leta 2009 pa so ponovno uvedli potniške vlake. Vendar so bili dve leti kasneje suspendirani zaradi nizkega števila potnikov. Te storitve so delovale samo med Leça do Balio in Ermesinde in niso služile vsem vmesnim postajam.

Dva vlaka na uro zdaj vozita v vsako smer ob delavnikih, ob vikendih pa vozi 30 vlakov na dan. Ponovno odprtje je bilo hitro izvedeno po sporazumu, podpisanem marca lani med nacionalnim upravljavcem infrastrukture IP, operaterjem Comboios de Portugal in občino Matosinhos, v katerem so se trije subjekti zavezali k posodobitvi postaj, izboljšati dostopnost in zagotovite, da je bil vozni park na voljo za storitev.


Proga Leixões je zdaj del primestnega omrežja CP Porto, izmenjava z vlaki na dolge razdalje pa je na voljo v Contumilu. IP je vodil gradnjo novih postaj v Hospital de São João in Arroteia. Projektni partnerji načrtujejo razširitev storitve do Leixõesa, čeprav datum za to drugo fazo še ni določen.

sreda, 5. marec 2025

[PL-CargoUNT] Dobave lokomotiv GAMA Marathon za CARGOUNIT

 27. februarja 2025 je največji poljski bazen prevzel 41. doslej naročen stroj GAMA Marathon. PESA je jeseni 2022 oddala okvirno pogodbo za dvajset strojev in neobvezne dobave desetih lokomotiv. To ni bilo le izpolnjeno, ampak se je postopoma povečevalo, na koncu na 41. 

Google slika


Zadevne lokomotive so 111Ed-043, 049, 050, 051, 055 - 080, 094, 097, 098, 100 - 106, 112 (oziroma 5 170 183, 184, 185 - 192, 213 - 232, 299 - 308 in 310), CARGOUNIT pa razmišlja o nakupu več. Med najemniki teh lokomotiv so Alza Cargo, Cemet, CTL Logistics, FDM-REW Damian Żur, HSL Polska, Olavion, ORLEN Kolej, Pol-Miedź Trans (PMT), Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (PPM-T) ali Quemetica Cargo.

Poleg teh ima CARGOUNIT v lasti tudi starejši prototip 111Ed-001 in dva GAMA brez modula Last Mile (111Eb). Kmalu bo razširil svojo floto električnih lokomotiv z modulom Last Mile z desetimi stroji Dragon 2, dobave bodo predvidoma leta 2025.

Lokomotive z modulom Last Mile so med poljskimi operaterji pridobile precejšnjo popularnost. Doslej so različne stranke naročile okoli 100 GAMA maratonov in podobno število lokomotiv Dragon 2 DC z modulom Last Mile.



torek, 4. marec 2025

[SLO/HR-SŽPP/HŽ PP] Od Zagreba do Pulja spet preko Ljubljane

 Naložba prinaša boljše povezave med Hrvaško in Slovenijo.

Hrvaške železnice so začele ambiciozen projekt za prenovo železniškega prometa z razpisom za nakup 13 sodobnih vlakov, vrednih 107,3 milijona evrov brez davka na dodano vrednost. 



Med njimi je pet elektrodizelskih vlakov za daljinske povezave, ki bodo potnike vozili med Zagrebom in Puljem prek Slovenije. 

Novi vlaki obljubljajo udobje z modernimi informacijskimi sistemi, ergonomskimi sedeži, prostori za kolesa, dostopnimi rampami za invalide in celo gostinskimi storitvami.

Naložba prinaša boljše povezave med Hrvaško in Slovenijo, kar bo razveselilo potnike na obeh straneh meje. Poleg tega bodo vlaki z uporabo okolju prijaznih tehnologij zmanjšali izpuste ogljikovega dioksida in podprli trajnostni promet.

Projekt financira Evropska investicijska banka v sklopu »Revitalizacije železniškega sistema Republike Hrvaške«. 

Hrvaške železnice ob nakupu vlakov načrtuje tudi vzpostavitev dveh polnilnih postaj za baterije na postajah Lupoglav in Velika, kar bo še dodatno okrepilo infrastrukturo.

Brez enotne linije

Redne železniške povezave med Zagrebom, Ljubljano in Puljem so bile v polnem razmahu v obdobju Socialistične federativne republike Jugoslavije, zlasti v 70. in 80. letih prejšnjega stoletja. Eden od znamenitih vlakov na tej relaciji je bil »Zeleni vlak« (motornik serije JŽ 711), ki je od aprila 1970 vozil med Puljem, Ljubljano in Zagrebom kot poslovni potniški vlak »Arena«. 

Ta povezava je delovala vsaj do zgodnjih 90. let, saj je bil »Zeleni vlak« med Zagrebom in Puljem ukinjen leta 1993. Po osamosvojitvi Slovenije in Hrvaške leta 1991 se je promet na tej trasi začel postopoma zmanjševati.

Po letu 1991 so neposredne povezave med temi mesti postale manj pogoste. Do Pulja je iz Ljubljane še obstajala sezonska povezava prek Divače in Buzeta, ki je delovala predvsem v poletnih mesecih, a je bila omejena na lokalni promet v Istri in ni več neposredno povezovala Zagreba in Ljubljane s Puljem v enotni liniji. 

Zadnja znana redna sezonska povezava iz Ljubljane do Pulja je delovala vsaj do zgodnjih 2000-ih, nato pa je bil promet večinoma omejen na posamezne odseke (na primer Ljubljana–Divača ali Buzet–Pulj). 

Na Hrvaškem so po letu 1993 železniške povezave z Istro postopoma nadomeščali z avtobusnimi linijami, medtem ko direktna povezava Zagreb–Ljubljana–Pulj kot celota ni bila več vzdrževana.

Po letu 2010 so se pojavljale pobude za obuditev povezav, vendar so ostale omejene na posamezne odseke ali sezonske linije. Na primer, Hrvaške železnice so leta 2023 začele uvajati nove dizelmotorne vlake serije 7023 na relaciji Pulj–Pazin, a brez neposredne povezave do Ljubljane ali Zagreba. 

Prav tako so Slovenske železnice občasno ponujale poletne povezave do Pulja, a te niso bile del rednega voznega reda.

petek, 28. februar 2025

[MAROKA-ONCF] Prvo naročilo CAF iz Maroka

 26. februarja 2025 je ONCF (Office National des Chemins de Fer) oddal CAF pogodbo za dobavo 30 medkrajevnih EMU z desetimi avtomobili z največjo hitrostjo 200 km/h in več kot 500 sedežev. Pogodba vključuje tudi možnost za do 10 enot ter možnost zagotavljanja tehnične pomoči in storitev dobave rezervnih delov za ONCF. CAF smo prosili za glavne tehnične podatke vlakov in dobavne roke. Podjetje nam je odgovorilo: "Trenutno ne moremo zagotoviti več informacij."



To je prvo naročilo CAF iz Maroka. Vredno je skoraj 600 milijonov EUR, brez možnosti, financiralo pa ga bo špansko vladno financiranje FIEM (Business Internationalization Fund). ONCF namerava uporabiti vlake za oskrbo glavnih mest Maroka na progah Fez - Marakeš in Kenitra - Fez.

Maroko trenutno izvaja ambiciozen načrt za posodobitev svoje infrastrukture, s posebnim poudarkom na svojem železniškem omrežju v pripravah na svetovno prvenstvo v nogometu 2030, ki ga Kraljevina Maroko gosti skupaj s Španijo in Portugalsko. Eden od ciljev ONCF je povečati stopnjo železniške pokritosti države na 87% prebivalstva do leta 2040 (trenutno pri 51%) s povezovanjem več kot 40 mest, v primerjavi s sedanjimi 23 mesti.

sreda, 26. februar 2025

[D-ALPHA] Alpha Trains in Talbot Services sta zaključila projekt prenove razreda 440

Alpha Trains je v sodelovanju s Talbot Services prenovil in preoblikoval 35 Alstom Coradia Continental EMU. Predelava zadnjega vlaka 20. februarja 2025 pomeni uspešen zaključek tega projekta. Začelo se je januarja 2023 in je bila izvedena med tekočim obratovanjem Regio-S-Bahn Bremen/Niedersachsen (RSBN, blagovne znamke operativne družbe NordWestBahn, s sedežem v Osnabrück), brez vpliva na vozni red.



Prototip, ki je bil izdelan prvi, je omogočil tako optimizacijo procesov kot implementacijo najnovejših tehničnih ugotovitev, s tem so postavljeni temelji za hitro in nemoteno predelavo celotne flote. Posodobljene enote so opremljene z inovativnimi tehnologijami, vključno z:
- Wi-Fi in 5G predinstalacija za zanesljivo internetno povezavo skozi celotno potovanje,
- Potniški informacijski sistemi z informacijami v realnem času na velikih zaslonih,
- Video nadzorni sistemi za večjo varnost na krovu,
- LED osvetlitev in zatemnjene folije, odporne na praske,
- Udobni dodatki, kot so številne električne vtičnice, novo oblazinjenje sedežev in prenovljene mize.

Visoka prioriteta je bila tudi dostopnost: Namestitev vodilnega sistema za slepe in slabovidne, gumbov na vratih z vgrajenim lokacijskim zvokom in izboljšan dostop do prostornega, večnamenski prostor za shranjevanje otroških vozičkov, invalidskih vozičkov in koles omogoča lažjo uporabo vozil za gibalno ovirane potnike. Poleg tega zdaj vsi vlaki vozijo v novi livreji, kar krepi enoten videz voznega parka. Znana modra Regio-S-Bahn ne obstaja več.

Tesno in sodelovalno partnerstvo med operaterjem, organi javnega prevoza, podjetjem za obnovo in najemodajalcem se je izkazalo za ključno prednost za uspeh projekta. Inženirska ekipa Alpha Trains ni le vodila projekta, ampak je razvila tudi specifikacije prenove, da bi se uskladila z zahtevami strank. Tehnična priprava je potekala v tesnem sodelovanju s Talbot Services in različnimi podizvajalci. Inženirji družbe Alpha Trains so tudi upravljali in spremljali homologacijo, vodenje gradnje in prevzem, pri čemer so delali v stalni koordinaciji s tehnično ekipo operaterja NWBahn.

Vozila se upravljajo na 270-kilometrskem omrežju in potnikom ponujajo izboljšano potovalno izkušnjo. Decembra 2022 je bilo floti dodanih 16 novih vlakov FLIRT XL, ki jih je izdelal Stadler, s čimer se je skupno število EMU vlakov Alpha v hanzeatskem mestu Bremen in okolici povečalo na 51. 

torek, 25. februar 2025

[UK-Train] Štirinajst novih vlakov Hitachi za rast odprtega dostopa v Združenem kraljestvu

 Premier Sir Keir Starmer je 6. decembra 2024 obiskal Newton Aycliffe, da bi proslavil pomemben dogovor za tovarno Hitachi Rail, ki je zagotovila naročilo v višini približno 500 milijonov GBP za proizvodnjo 14 novi vlaki razreda 80X s petimi vagoni za FirstGroup, vključno z vzdrževanjem v desetletnem obdobju najema. Naložba v same vlake znaša okoli 250 milijonov GBP. To bodo električni, baterijski električni ali dvomodni avtomobili (70 v total) in jih bo financiral in najel Angel Trains, kar bo dodalo njihovemu portfelju sredstev Hitachi.



Nove enote, ki temeljijo na družini Hitachi Super Express (HSE), ne bodo samo dale FirstGroup homogeno floto v njegovih operacijah odprtega dostopa ter strankam zagotavljale prilagodljivost in zanesljivost, omogoča pa tudi strateški cilj FirstGroup, da bistveno poveča svojo zmogljivost odprtega dostopa. Dostava naj bi se začela konec leta 2027, vlake bo Hitachi vzdrževal v svojih obratih po vsej državi. HSE bodo uporabljeni na železniških storitvah odprtega dostopa FirstGroup, vključno s progo Carmarthen - London, objavljeno 5. decembra, ter obstoječimi storitvami Hull Trains in Lumo na glavni progi vzhodne obale.

Poleg tega sporazum družbi FirstGroup zagotavlja možnost, da vloži dodatnih 460 milijonov GBP z možnostmi za nadaljnjih 13 enot s petimi vagoni, če bi bile njihove nedavno predložene vloge za odprti dostop uspešne. Ti vključujejo novo storitev Lumo med Londonom in Rochdaleom prek Newton-le-Willowsa, Ecclesa in Manchester Victoria, razširitev storitve Lumo med Glasgowom in Edinburghom, razširitev nove storitve London - Carmarthen Lumo za uvedbo nove storitve Lumo med Londonom in Paigntonom ter nove storitve Hull Trains med Londonom in Sheffieldom prek Retforda in Worksopa.

ponedeljek, 24. februar 2025

[HU-MAV] Madžarski pregled novic

 Madžarske železnice se zadnja leta spopadajo s pomanjkanjem sredstev. To se odraža na primer v dejstvu, da je trenutno edini večji tekoči projekt za nakup novih osebnih tirnih vozil na Madžarskem naročilo za FLIRT za GYSEV.


Maja 2023 načrt za nabavo 115 Vectronov v skladu z aprilom 2022 
okvirna pogodba propadla. Medtem ko je bilo to posledica sporov med madžarsko vlado in EU glede širitve jedrske elektrarne Paks, se, z ministrom za gradbeništvo in promet Jánosom Lázárjem, ki je napovedal, da bo vlada "končati prijateljstvo s Siemensom", še vedno je bil predvsem približek dejstvu, da vlada ni mogla zagotoviti zadostnih sredstev za nakup novih vozil.

Podobno je bila že vzpostavljena namera za nakup nevlečnih motornih enot tipa railjet, po odobritvi vlade 7. septembra 2022 za nakup 39 NMU za MÁV-START, z možnostjo za še deset, ki naj bi nadomestila obstoječi domači program avtomobilov IC+. To naj bi bila največja obnova voznega parka v mednarodnem prevozu na dolge razdalje v MÁV: skupaj 380 avtomobilov bi obnovilo približno dve tretjini voznega parka, namenjenega tem storitvam. Vendar je bil tudi ta razpis decembra 2022 preklican, spet zaradi pomanjkanja sredstev.

Kljub temu poskuša MÁV-START obnoviti svoj vozni park motornih vozil, saj so nekateri razredi resnično presegli meje sprejemljive starosti (in električne vleke, to so prvotne lokomotive razreda V43, zdaj razredi 431, 432 in 433, z največjo hitrostjo 120 km/h). V skladu z akcijskim načrtom, ki ga je minister za promet napovedal konec poletja 2024, MÁV-csoport (MÁV Group) v okviru finančnih možnosti nenehno izvaja, zakup in predelava vozil različnih najemodajalcev kot začasna rešitev, vzporedno s pripravo nakupa novozgrajenih vozil.

Akiemovi Taurusi

Prvi tak primer je bil najem 15 Taurusov tipa ES64U2 iz Akiema po pogodbi iz septembra 2023. Sklenila ga je MÁV Rail Tours, hčerinska družba skupine MÁV, ki organizira nostalgična in čarterska potovanja. MÁV-START nato uporablja zadevne lokomotive na podlagi sporazuma o sodelovanju z MÁV Rail Tours. Akiemovi Taurusi so razporejeni tako na domačih progah IC kot na vlakih ES v Avstrijo, kjer od lanskega leta v okviru kompenzacije prevoženih kilometrov vozil med ÖBB in MÁV-START, obsežneje so jih uporabljali na domačih avstrijskih storitvah.

Akiemovi Astrides

Še en uspeh Akiema, ki je leta 2018 odprl svojo pisarno v Budimpešti, je najem lokomotiv Astride od MÁV-START, originalnega razreda BB 36000, ki so bili prevzeti od Fret SNCF leta 2009 Sam (Akiem je bil ustanovljen leta 2008). Astride vozijo na Madžarskem od leta 2018, preimenovane v razred 490, vzdrževane v skladišču Komárom, skupaj z lokomotivami PRIMA prvotnega razreda BB 27000, zdaj madžarskega razreda 491, tudi prej ga je produciral Alstom. Lokomotive so dobile širše drsnike odjemnika toka kot v prvotni zasnovi SNCF in so bile opremljene z MIREL VZ1 ATP za delovanje na Madžarskem in v primeru Astrides, Indusi za tek na Hrvaškem in v Sloveniji (odobritev PRIMA v obeh državah je načrtovana).

Do konca leta 2024 je bilo na Madžarskem v uporabi petnajst 490-ih in pet 491-ih. Tako sta bili na primer lokomotivi 490 003 in 006 - 009 od leta 2020 do avgusta 2024 dani v najem hrvaškemu operaterju Transagent, ki ju je uporabljal predvsem za kontejnerske vlake v/iz reškega pristanišča. Vendar je Transagent zdaj prešel na Vectrons, tako da je bil zadnji Astride, ki je bil izdan pri tem operaterju, 490 006 avgusta 2024.

Teh 15 Astrides ima MÁV-START v najemu od sredine oktobra 2024. Najprej so bile narejene spremembe 490 003 (retroopremljanje krmilnih elementov vrat vozička in druge opreme), ki je nato 8. oktobra 2024 opravil uspešno testno vožnjo med Budimpešto in Hatvanom z grabljem nočnih avtomobilov in avtomobilov IC. Še en mejnik je bila storitev testiranja potnikov. Kasneje je bila podpisana pogodba za 15 lokomotiv in 12 opcij. Začetek rednega prevoza je bil 27. januarja 202 na storitvah IC med Budimpešto in Pecsom. MÁV-START načrtuje uporabo Astrides do prihoda novih močnih električnih lokomotiv z ETCS.

TME Nordic Re-finance

Točno pol leta po tem, ko je MÁV napovedal dolgoročni najem Astridesa, je 18. decembra 2024 potekala še ena premiera na madžarskih tirih, tokrat v dizelski vleki z lokomotivo razreda TME. Skupaj 15 prvotno danskih dizelskih motorjev bo dolgoročno najetih od švedske lizinške družbe Nordic Re-finance, spet prek njene hčerinske družbe MÁV Rail Tours. Teh 37 lokomotiv, ki jih je za DSB v letih 1981-85 v Kasslu izdelal Henschel kot razred ME s številkami 1501-1537, ocenjeni so kot še vedno v dobrem stanju za nadaljnjo uporabo, čeprav jih po približno štirih desetletjih zagotovo ne moremo opisati kot mlade.

Njihova zamenjava pri DSB naj bi bila nekoč IC3 in IC4 DMU iz Ansaldobrede, vendar zaradi njihove nezanesljivosti in odpovedi ( preostalega dela pogodbe, Danske železnice so ubrale pot večji elektrifikaciji prog, zato so dizelske motorje razreda ME v glavnem nadomestili z vektroni razreda EB. Zadnja lokomotiva ME z razporeditvijo osi Co'Co', prvotno najvišjo hitrostjo 175 km/h in dizelsko močjo približno 2500 kW je bila umaknjena 11. decembra 2021. Štirje so bili prodani Nordic Re-Finance in preimenovani v razred TME. Poljsko podjetje SKPL Cargo je pridobilo šest strojev, od katerih je eden dobil razred SU175 po stari poljski shemi.

Prva lokomotiva, ki jo je pravkar pobarval SKPL in je bila označena kot SU175-002 (. Celoten EVN je DK-SKPL 92 86 0 001 517-8), na Madžarsko je prispel konec julija 2024 in je bil dostavljen v tehnične spremembe. Lokomotiva z začetno številko DSB 1535 je bila odobrena po preskusih in 18. decembra je bila prvič dana v uporabo na rednem potniškem vlaku InterRegio "Pannonia" dombóvárju.

Dan kasneje so s postaje Budimpešta-Nyugati (West) odpeljali izjemen vlak z lokomotivo NOHAB v Železniški muzej (Vasúttörténeti Park) v severnem delu metropole. Od takrat je bila nameščena le na različnih posebnih vlakih ali tovorih, da bi dosegli določeno število kilometrov v testnem obratovanju ali da bi pomagali, ko je odpovedala druga lokomotiva.

Po načrtih MÁV bodo namesto razreda 418 služili TME? (prej M41) in se bo uporabljal predvsem na severnem bregu Balatona (Line 29) in tudi na dolgih turističnih vlakih okoli Balatona v poletni sezoni. Izven sezone jih bodo uporabljali v aglomeraciji Budimpešte na neelektrificirani progi 142 Budimpešta - Lajosmizse ali na najbolj obremenjenih neelektrificiranih progah na zahodu Madžarske.

Vectrons ELL

In nazadnje, MÁV-START navsezadnje uporablja Vectrons. Vendar to niso tisti iz naročila aprila 2022, ampak spet najeti stroji, v tem primeru od ELL. V prvi fazi so bile uporabljene tri lokomotive, od katerih je prva, 193 214, prispela na Madžarsko konec januarja 2025. Strojevodje so se usposabljali na GYSEV Cargo's Vectrons, ki so jih v ta namen začasno posodili MÁV-START-u in jih diagramirali na vlakih IC med Budimpešto in Békéscsabo. Lokomotiva 193 214 je bila nato februarja dana v potniški promet, sledili pa sta še dve. Skupaj naj bi imel MÁV-START pri ELL na voljo do 40 Vectronov, nekaj letos, ostalo leta 2026.

Ministrski načrti

Minister za promet Lázár je v intervjuju konec januarja letos dejal, da se bo do poletja 2026, skoraj polovica električnih lokomotiv v MÁV-START naj bi bila moderne zasnove, kar predstavlja največjo prenovo lokomotivskega voznega parka v zadnjih desetletjih. To naj bi prispevalo k izboljšanju zanesljivosti potniškega prometa, zlasti na medkrajevnih progah, kjer bodo približno 90% storitev IC vlekli takšni stroji (vendar, stanje vagonov na teh vlakih je nekoliko za lokomotivami, saj je namera o nakupu NMU padla). Letos namerava MÁV-START razširiti svojo floto za skupno 55 najetih lokomotiv, od tega 15 dizelskih in 40 električnih, in do sredine leta 2026 naj bi dodali še 15 elektrik.

Minister je še povzel, da je bilo doslej prenovljenih 1200 km železniških prog, vključno z velikim delom primestnih, ter pridobljenih KISS in FLIRT EMU. Vendar pa je velik del omrežja in voznega parka na koncu svoje življenjske dobe (pogosto mimo njega, kot kažejo nedavna prizadevanja za zaprtje številnih regionalnih prog), torej "potrebna je obsežna posodobitev, vendar to ovira zadrževanje sredstev EU. Kljub temu ne obupamo nad tem prizadevanjem in obstaja velika verjetnost, da bomo v Švici kupili precejšnje število dodatnih enot."

GYSEV

Ministrstvo je pripravilo paket v desetih točkah za razvoj železnic, ki poleg obnove vozil vključuje reformo MÁV, sprememba tarifne politike in drugi koraki, vključno s prevzemom večinske vloge države v GySEV (Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút, v nemščini Raab-Odenburg-Ebenfurther Eisenbahn). Madžarska je po približno dveh letih sporov lani povečala svoj delež v madžarsko-avstrijskem podjetju na dve tretjini, odkup deleža avstrijskega gradbenega podjetja Strabag, potem ko je avstrijski protimonopolni organ septembra 2024 odobril posel. Posledično bo GYSEV/Raaberbahn, ki ima svoje korenine v dneh avstro-ogrske monarhije, zdaj po več kot stoletju razdeljen.

Spomnimo, da se je v težkem obdobju po prvi svetovni vojni, avstrijska država se je leta 1923 dogovorila za spremembo koncesijske listine družbe in izdala lastno koncesijo za proge na avstrijskem ozemlju kot avstrijsko zasebno železnico. Od takrat naprej je GYSEV/Raaberbahn s sedežem v Sopronu upravljal dve železnici na ozemlju Avstrije in Madžarske v skladu z zakoni vsake države, z neodvisno lastniško strukturo, sistem gospodarskega upravljanja in računovodstva, nadzorovali pa sta ga ustrezni ministrstvi za promet obeh držav.

Zdaj bo Avstrija prevzela obstoječi avstrijski del podjetja in ga razdelila na infrastrukturni in komercialni oddelek, pri čemer bo prvi vključen v ÖBB-Infrastruktur, podobno kot se je zgodilo z infrastrukturo GKB (Graz-Köflacher Bahn und Busbetrieb) julija 2024.

Tako ima Madžarska zdaj dve državni železniški družbi: MÁV in GYSEV. Za Ministrstvo za promet je to priložnost, da GYSEV prevzame veliko večjo vlogo na Madžarskem, natančneje na severozahodu države in v potniškem prometu, tako se sprostijo viri (staff, vehicles) za MÁV.