Hitri vlaki lahko spremenijo naše življenje, tako da se vozniki odmaknejo od avtomobilov, turiste pa od letal. Lahko pa tudi krčijo Britanijo, saj hitrejša in udobnejša potovanja pomagajo povezati državo
Koji Agatsuma je v svojem delu na Hitachi Rail
, kjer je zdaj globalni tehnični direktor za železniški vozni park, vedno znova opazil spremembe v prometu . Hitachi je leta 1964 na Japonskem zgradil prve vlake za visoke hitrosti na Japonskem z revolucionarno serijo "0", ki danes velja za ikono inženiringa in oblikovanja.
"Uvedba vlakov Shinkansen je pripomogla k rasti gospodarstva in izboljšanju kakovosti življenja ljudi," pravi. "Številne postaje so bile najprej obkrožene z razvojem z nizko gostoto. Toda po uvedbi vlakov s kroglami so ljudje začeli graditi domove in podjetja so se začela odpirati in razvijati okoli teh postaj. To je omogočilo, da se koristi gospodarske rasti, ki je bila prej osredotočena na Tokio, delijo z regionalna mesta ". Jasno je, da je bil razvoj Shinkansena eden najpomembnejših dejavnikov japonske gospodarske rasti."
Zdaj poteka devet linij Shinkansen, ki vodijo od Kagošime na jugu do Hakodateja na severu, pri čemer poteka že več podaljškov, vključno z gradnjo najdaljšega podmorskega tunela na svetu, ki bo vlakom z naboji omogočil, da dosežejo glavno mesto Hokkaida, Sapporo.
Hitachi ne gradi le vlakov, temveč ponuja tudi nadzorne sisteme, napajalnike in digitalne sisteme po vsem svetu. Družba je še posebej ponosna na svojo vlogo pri razvoju in vodenju sistema rezervacij sedežev MARS za Japonske državne železnice (danes Japonske železnice); sistem rezervacij, ki je v uporabi še danes, ni nikoli propadel.
V Italiji je leta 2015 uvedba ETR 1000 - bolj znane kot Frecciarossa 1000 ali "Rdeča puščica" - zmanjšala razdaljo, ki omogoča skrajšanje časa potovanja, deloma tudi zaradi največje obratovalne hitrosti 300 km / h, čeprav ima možnost, da teče kar 360 km / h. Njegovo izjemno pospeševanje in stabilnost je na voljo s pomočjo 16 podtalnih elektromotorjev, razporejenih po dolžini vlaka, medtem ko njegova najsodobnejša aerodinamična in lahka zasnova zmanjšuje porabo energije za četrtino v primerjavi s prejšnjimi modeli. "To je za Italijo zelo pomemben način prevoza - je udoben, zanesljiv in tih, pa tudi hiter," pravi Agatsuma.
Razvoj obsežne italijanske omrežja za visoke hitrosti je Italijanom omogočil, da se vozijo od daleč, korenine pa ohranjajo v domačih krajih, medtem ko delajo v urbanih središčih. Najemnine za pisarne in vrednost nepremičnin so se povečale v mestih ob novih progah za visoke hitrosti, kot sta Rogoredo in Porta Garibaldi. Hitri vlaki so priljubljeni tudi med turisti. Medtem ko se je celotni turizem v Italijo med leti 2008 in 2018 povečal za deset odstotkov, se je število tujih potnikov, ki se vozijo s hitrimi vlaki, v primerjavi z letom 2017 povečalo za 19%. Trenitalia je ocenila, da je Trenitalia povečala prihod hitrih vlakov v Italijo. gospodarstvo za +0,15 odstotka BDP, kar pomaga ustvariti 500.000 delovnih mest.
Če pospešimo gospodarstvo, so tudi hitri vlaki ljudem pomagali odvrniti od letalskih potovanj. Pre-Covid se je na vlak odpeljalo sedem od desetih potnikov med Milanom in Rimom, letalski promet je padel s 25 na 19 odstotkov, potovanje z avtomobilom pa je zdrsnilo z 11 na devet odstotkov. Po podatkih Evropske agencije za okolje so takšni premiki po državi prispevali k letnemu prihranku dveh milijonov ton emisij ogljika. To je samo za potniški promet - prvi hitri tovorni promet na svetu se je leta 2018 začel v Italiji z Mercitalia (Skupina italijanskih državnih železnic), ki je Maddaloni-Marcianise povezovala z Bologno Interporto z dvema vožnjama na noč in na leto z avtoceste A1 odstranila 9.000 tovornjakov in zmanjšanje emisij ogljika za 80 odstotkov.
Skratka, hitra železnica je poleg hitrejšega in udobnejšega potovanja z vlakom pomagala preoblikovati tam, kjer živijo in delajo Italijani, kako počitnice in raziskujejo državo, ter okrepila gospodarstvo. "To je popolnoma enak koncept, kot so ga dosegli na Japonskem," pravi Agatsuma.
To je obseg vpliva, ki ga obljubljajo predlogi za širše omrežje za visoke hitrosti v Združenem kraljestvu. Trenutno hitri vlaki povezujejo London s Kentom in celino prek predora pod Rokavskim prelivom s pomočjo proge High Speed 1, v teku pa je gradnja nove proge, ki bo London v le 45 minutah povezala s središčem Birminghama.
V prihodnosti bi mreža britanskih hitrih prog lahko korenito spremenila vzorce potovanja za delo, izobraževanje in prosti čas ter pomagala obnoviti mesta v Midlandsu in na severu. Takšna mreža bi lahko pomagala skrčiti Britanijo v državo, po kateri je enostavno potovati, ne da bi se bilo treba odločiti za letalski prevoz ali skok v avto.
"Mislim, da je Britanijo mogoče popolnoma spremeniti z visokohitrostnimi železnicami," pravi Agatsuma. "In z najhitrejšimi vlaki na dolge razdalje s konvencionalnih prog to tudi sprosti precejšnje zmogljivosti za več tovornih, lokalnih in regionalnih potniških storitev."
Ampak to je v prihodnosti. Hitachi Rail je bil ključen za začetek hitre vožnje v Združenem kraljestvu leta 2005, ko je podpisal pogodbo o dobavi 29 vlakov razreda 395 "Javelin" za HS1. Uspeh teh vlakov in njihova priljubljenost med potniki na jugovzhodu sta utrla pot za veliko pogodbo za novo generacijo vlakov v okviru programa Intercity Express, največjega projekta železniškega voznega parka v Združenem kraljestvu, ki so ga kdaj koli videli. Leta 2017 se je v okrožju Durham odprla nova tovarna Hitachi, ki je železniško stavbo vrnila v prvotni dom na severovzhodu Anglije, kjer je bila pred skoraj 200 leti zgrajena Stephensonova raketa.
Leta 2019 so nekateri od teh vlakov začeli obratovati z londonsko severovzhodno železnico (LNER) na znameniti glavni progi vzhodne obale, ki je vozil od Londona do Škotske. Začeli so z imenom Azuma, kar v japonščini pomeni "vzhod". Ti sodobni medkrajevni vlaki lahko v štirih minutah in 40 sekundah dosežejo hitrost 200 km / h, kar je celo minuto hitreje kot prejšnji modeli, kar pomaga skrajšati čas potovanja. Z uporabo inovativnih bi-mode električnih in dizelskih moči so zamenjali na ducate starajočih se dizelskih vlakov in močno zmanjšali emisije škodljivih delcev v korist potnikov, osebja postaje in ljudi, ki živijo blizu proge. Z dodatnimi 12.200 sedeži v 65 vlakih popotniki izkoristijo večjo razpoložljivost ter več prostora za prtljago in kolesa.
Seveda takšni projekti vključujejo več kot preprosto pospeševanje vlakov - hitreje moramo graditi tudi vlake. Na primer, na splošno, hitreje kot gre vlak, več hrupa ustvari - še posebej problematično za Japonsko, kjer vlaki s kroglami Shinkansen redno vozijo skozi stanovanjske soseske z izjemno hitrostjo. Z upoštevanjem aerodinamike v zasnovi in razvojem naprednih odjemnikov toka z nizkim nivojem hrupa - strojev, ki vlake povezujejo z nadzemnimi električnimi žicami - se je raven hrupa znatno zmanjšala, pravi Agatsuma.
"Aerodinamična zasnova je zelo pomembna za zmanjšanje hrupa in porabe energije," pravi. "Zaradi naše edinstvene zgodovine in izkušenj na Japonskem imamo posebno znanje o tem, kako zmanjšati raven zunanjega hrupa."
Dober dizajn lahko vsem prinese koristi tudi pri ustvarjanju lažjih vlakov, ki za pogon potrebujejo manj energije. "Zaradi manjšega vpliva na okolje so lahki vlaki prihodnost - in manj obremenjujejo omrežje, zato lahko prihranijo čas in denar, ko gre za vzdrževanje," pravi Agatsuma.
Dostopnost je drugo ključno vprašanje. Na Japonskem so bile postaje zgrajene z ravnim dostopom, kar pomeni, da ljudem z omejeno mobilnostjo ni bilo treba stopiti navzgor ali navzdol za dostop do kočije. V večini Evrope, vključno z Združenim kraljestvom, ni tako, čeprav naj bi načrti za nove visoke hitrostne postaje vključevali takšno vkrcanje. Pri razvoju prihodnjih modelov vlakov bodo oblikovalci in raziskovalci Hitachi uporabili vrsto inovativnih orodij, razvitih s strokovnjaki iz različnih panog z Univerze v Cambridgeu, ki inženirjem omogočajo, da izkusijo, kako je biti starejši, manj sposobni ali slabovidni.
"Inkluzivna zasnova je zelo pomembna - vendar ne gre le za to, da bi vlaki in postaje postali bolj dostopni za invalide, dejansko vodi do boljšega oblikovanja, ki koristi vsem," pravi Agatsuma.
To poudarja pomen potovalnih izkušenj in kar največjo kakovost življenja pri oblikovanju vlakov. Namen hitrih vlakov je, da koristijo ljudem - so odličen primer tehnologije, zasnovane v javno dobro.
Prehod na delo na domu in digitalne komunikacije, ki ga doživimo od pandemije, tega ne spremeni, trdi Agatsuma. Pred desetimi leti je porast e-poštnih in videokonferenc sprožil spekter manj poslovnih potovanj na Japonskem - zgodilo pa se je ravno nasprotno. "Javni prevoz se je povečal na Japonskem," pravi. "Ljudem, ki jih srečamo iz oči v oči, zaupamo. Ne glede na to, katera tehnologija je razvita, je osebno srečanje osnova človekove dejavnosti. Ko se vzorci dela spreminjajo, bomo dejansko imeli več časa za uživanje v potovanjih - in po mojem mnenju najboljši način to je z vlakom. " Uresničevanje tega hitrejšega in boljšega je bistvo Hitachijeve železniške strategije za visoke hitrosti in ponazarja njihovo poslanstvo: povezovanje prihodnosti mobilnosti.
-
Sodobno življenje je nasičeno s podatki, tehnologije pa se pojavljajo skoraj vsak dan - toda kako lahko s temi inovacijami resnično spremenimo svet? Hitachi verjame, da bi morale biti socialne inovacije podkrepljene z vsem, kar počne, zato lahko najde načine za reševanje največjih težav, s katerimi se danes srečujemo. Obiščite Social-Innovation.Hitachi, če želite izvedeti, kako Hitachi Social Innovation spodbuja dobro in pomaga spodbujati spremembe po vsem svetu.