Slovenske železnice bodo v prihodnjih letih dobile 30 novih lokomotiv za tovorni promet. Izdelal jih bo, kot vse kaže, nemški proizvajalec Alstom Transportation, vrednost posla je približno 150 milijonov evrov.
Po letu dni, odkar je družba SŽ Tovorni promet objavila javno naročilo za lokomotive, je zdaj postopek v sklepni fazi. Pogodbo naj bi predvidoma podpisali marca. To bo največja pomladitev tovornega voznega parka po 25 letih. »Prve lokomotive bodo v Slovenijo prišle v začetku leta 2027, dobivali jih bomo postopno. Za nas bo to ključna pridobitev, brez strateškega partnerja bi jo težko zmogli,« pravi generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes.
Podjetje SŽ Tovorni promet ima že štiri leta češkega strateškega partnerja. Lastnik SŽ Tovorni promet je mešana družba SŽ EP Logistika, v katerem ima 49-odstotni delež češki EP Logistics, 51 odstotkov pa obvladujejo Slovenske železnice. Cilj skupne družbe se je utrditi kot eden ključnih nosilcev tovornega prometa in logistike v regiji od Italije do Severne Makedonije, tako z nakupi novih lokomotiv kot tudi s prevzemi nekaterih železniških podjetij v regiji, poudarja Mes. Tako SŽ EP Logistika trenutno s svojo ponudbo na Hrvaškem že sodeluje v postopku iskanja strateškega partnerja za vodilnega hrvaškega tovornega prevoznika HŽ Cargo. »Upamo, da se bo izteklo v naš prid. Gotovo smo najprimernejši ponudnik,« ocenjuje Mes. Prav tako potekajo aktivnosti za prevzem manjšega avstrijskega železniškega prevoznika, ki ima triodstotni delež na avstrijskem trgu. »V Sloveniji svojega tržnega deleža ne moremo več povečevati. Prav tako v Sloveniji ne moremo več povečevati količin tovora, dokler ne bo zgrajen drugi tir med Koprom in Divačo. Takrat pa bodo v Slovenijo gotovo prišli še drugi železniški prevozniki, tako da bo konkurenca večja. Pomembno je, da okrepimo naš vozni park in svoj položaj v regiji,« poudarja Mes.
Za tovorni promet iz koprskega pristanišča proti zalednim državam ima družba SŽ Tovorni promet, ki jo vodi Ernest Gortan, trenutno na voljo skupaj 68 tovornih lokomotiv. Kupujejo jih še 30.
Za tovorni promet iz koprskega pristanišča proti zalednim državam ima družba SŽ Tovorni promet, ki jo vodi Ernest Gortan, trenutno na voljo skupaj 68 tovornih lokomotiv. Postopno z dobavljenimi 30 novimi iz Alstoma bodo najstarejše lokomotive umikali. Nove lokomotive bodo štiriosne večsistemske lokomotive, s katerimi bodo lahko vlekli vagone po progah v Sloveniji, Avstriji, Nemčiji, na Hrvaškem, Madžarskem, Češkem, Slovaškem in v Srbiji. V javnem naročilu so med številnimi zahtevami zapisali, da morajo dosegati hitrosti tovornih vlakov najmanj 120 kilometrov na uro, osna obremenitev mora dosegati 22,5 ton, instalirana moč lokomotive naj bo do 6400 kilovatov.