PKP Intercity poudarja, da se s sprejetjem novih lokomotiv Griffin povečuje točnost vlakov prevoznika in rezerva enosistemskih lokomotiv. Nova vozila iz Newaga naj bi nadomestila serijo EP09, ki je najbolj okvarjena v voznem parku PKP Intercity. Prva lokomotiva v tej seriji je že odstranjena.
EP 09-031 Wroclaw Glowny, Slika: Oktober.2019 |
PKP Intercity je pravkar povzel svoje načrte za vozni park v letošnjem letu. Prevoznik namerava letos od Newaga prejeti skupno 38 novih električnih lokomotiv (govorimo o modelu EU160). Trije od njih so bili že dostavljeni prevozniku. Poleg tega bo Intercity prejel tudi 119 posodobljenih vagonov, od tega 98 v standardu Combo, večina pa jih bo prevozniku dostavljena pred vrhuncem prazničnega prevoza.
Velika rezerva v električni vleki. Težave pri dizelski
vleki Dobave novih lokomotiv iz Newaga pomenijo, da ima PKP Intercity že velike zaloge voznega parka v segmentu električnih enosistemskih lokomotiv. "Že imamo rezervo več kot 20 lokomotiv, razporejenih po vsej državi. Nekoliko slabše je stanje pri dizelskem vleku, kjer se bodo razmere izboljšale šele od preloma leta 2026 in 2027, ko bodo k nam začeli prihajati prvi bimodalni motorji iz Newaga,« je na novinarski konferenci povedal predsednik prevoznika Janusz Malinowski.
Nove enote, ki jih proizvaja Newag, je omenil tudi Adam Wawrzyniak, član uprave podjetja, odgovoren za vozni park. "Veliko upanja polagamo v nove dvojne vlečne enote podjetja Newag. Bistveno bodo spremenili delovanje in nam omogočili, da izboljšamo našo ponudbo na poteh, kjer ni nadzemnega kontaktnega voda," je dejal.
Vnos novih Griffinov v inventar prevoznika je povezan tudi z manjšim številom napak (Intercity na vsakem koraku poudarja, da je za lokomotive iz Nowega Sącza značilna najboljša razpoložljivost med vsemi električnimi lokomotivami), kar posledično pomeni manjši obseg zamud – znatno smo izboljšali zamude, ki so posledica napak pri vleki. To je mogoče zaradi zamenjave starih lokomotiv (EU/EP07 in EP09) z novimi vozili, ki jih je dobavil Newag,« je poudaril Janusz Malinowski.
Čas "devetk" se bliža koncu
Kot nam je povedal Adam Wawrzyniak, želi prevoznik najprej umakniti enote iz serije EP09, ki bodo hitreje izginile s tirov kot počasnejše EP/EU07. "Največ težav imamo s serijo EP09 in analiziramo, kaj storiti z njimi naprej. Pravzaprav se njihov čas v našem podjetju končuje. Prvo vozilo je bilo decembra lani že umaknjeno iz uporabe zaradi potrebe po popravilu P5, vendar ne bo šlo skozi ta postopek. Te lokomotive želimo prodati, če so ljudje pripravljeni - potem kot lokomotive, in če ne, bodo ukinjene. Zagotavljam vam, da bomo nekatere enote iz te serije pustili za zgodovinske namene, kot to počnemo z vsakim modelom lokomotiv," je opozoril.
P4 trenutno popravlja tudi več električnih lokomotiv te serije, saj mora PKP Intercity vzdrževati že omenjeno rezervo električnih lokomotiv. "Prav tako moramo pojasniti, da je EP09 v zadnjih desetih letih doživel različne posodobitve in da ni enotna serija lokomotiv. Pravzaprav imamo tam več podtipov z različnimi pretvorniki in kompresorji, in to so elementi, ki najbolj ne uspejo. Če danes ne bi imeli "devetk", bi bila točnost naših vlakov veliko večja," je dejal član uprave PKP Intercity. Wawrzyniak je tudi poudaril, da bo z začetkom veljavnosti novega voznega reda 2025/2026 večina EP09 izginila s tirov, čeprav zagotovo ne vsi.
Wawrzyniak je bil vprašan tudi o prihodnosti serije EP08. "Serija EP08 je naša najmanjša serija, vendar so bile vedno zelo zanesljive. Za zdaj jih bomo uporabljali in opravili vse preglede in popravila, dokler ne bodo potrebna večja popravila. Predvidevam, da bomo zadnje lokomotive iz te serije v naših barvah videli leta 2030," je dejal član uprave PKP Intercity.
Največja težava? Medtem ko so se razmere
v enosistemskem voznem parku normalizirale, ima PKP Intercity še vedno nekaj težav z lokomotivami, ki lahko gredo v tujino. Naj vas spomnimo, da ima prevoznik doslej le 10 lastnih električnih lokomotiv, ki lahko vlečejo takšne vlake – to so slavni husarji. Intercity ima tudi že 15 novih večsistemskih lokomotiv iz Newaga, ki pa še niso bile odobrene za sosednje države. Adam Wawrzyniak nam je povedal, da se bo prva tuja homologacija za Griffins pri 200 km/h pojavila decembra in se bo nanašala na možnost vožnje na Češkem.
Zato podjetje še naprej daje v najem večsistemske električne lokomotive – v dolgoročnem najemu imamo 15 lokomotiv Vectron in ta model želimo še naprej razvijati, saj želimo razvijati našo mednarodno ponudbo, vendar bomo na koncu to rešili z našimi večsistemskimi lokomotivami iz Newaga, ki pa morajo najprej pridobiti soglasje za potovanja v Nemčijo ali na Češko – je poudaril predsednik Malinowski.