LATVIJA: Oblikovanje in gradnja pogodb za rekonstrukcijo centralne postaje Riga kot multimodalnega prometnega vozlišča z zagotovitvijo storitev tirne širine 1 435 mm sta 29. maja podpisali latvijska izvajalska agencija Rail Baltica Eiropas Dzelzceļa Līnijas in skupina Besix Rere.
EDzL je izbral skupno podjetje belgijske družbe Besix SA in lokalne gradbene skupine Rere Buve SIA po mednarodnem razpisu, ki je bil objavljen aprila 2017; to je pritegnilo sedem prijav interesov, od katerih sta bila dva izbrana za oddajo končnih ponudb v decembru. Ponudba podjetja Besix Rere v višini 430,5 milijona EUR je bila bistveno nižja od 545,5 milijona EUR iz skupine ITL Rail Baltica. Zmagovalni ponudniki imajo izkušnje s podobnimi projekti, vključno z bruseljsko mrežo RER in obnovo postaje Utrecht.
Po načrtu, ki so ga razvili PLH Arkitekter in Cowi, je treba obstoječo progo tirne širine 1 520 mm skozi latvijsko prestolnico rekonstruirati na povišani črti skupaj z gradnjo 2,6-kilometrske proge kolesnic širine 435 mm. To bi zahtevalo šest novih cestnih mostov in 1 km most čez reko Daugava, ki bo vključeval pešpoti in kolesarsko stezo.
Po EDzL bo nova postaja „skladna s sodobnimi zahtevami in estetsko privlačna“. Obstoječe štiri otoške ploščadi bodo nadomeščene s petimi višjimi ploščadmi, da se olajša vkrcanje na ravni širšega in standardnega vlaka. Vsaka platforma bo imela stopnice, tekoče stopnice in dvigala za izboljšanje dostopnosti, medtem ko bo nad peroni zgrajena nova dvorana s površino 6 000 m² in čakalnica. Multimodalno prometno vozlišče bo zagotovilo novo avtobusno izmenjavo in večnadstropno parkirišče.
Delo bo potekalo v štirih fazah. Dokončanje projektnih del se pričakuje leta 2021, gradnja pa naj bi se začela v drugi polovici tega leta. Za zmanjšanje motenj se bodo začela dela na južni polovici projekta, severni del postaje pa bo obnovljen, ko bo prvi del novih objektov deloval.
Izgradnja povišane tirnice bo omogočila odstranitev odsekov sedanjega železniškega nasipa v bližini glavne avtobusne postaje in ulice Elizabetes, ki odpira povezavo med starim mestom in predmestjem Maskava.
Pričakuje se, da bo med 81% in 85% financiranja prišlo iz instrumenta EU za povezovanje Evrope, preostanek pa bo zagotovljen iz latvijskega nacionalnega proračuna.