petek, 5. januar 2018

[ SLO / ITA - SŽ / I-TI ] Vlak Trst-Ljubljana se vrne na progi

Povezava v podaljšanju pogodbe med regijo in Trenitalia

VIDEM. Obstaja tudi veliko vrnitev Trsta-Ljubljana v pogodbeni "paket", ki dveletno podaljša sporazum med Furlanijo Julijsko krajino in Trenitalio za regionalno železniško službo. Od leta 2018, kot je napovedal poletje vodja slovenskega železniškega prometa (Sž), Miloš Rovšnik , bo glavno mesto Slovenije ponovno povezano s Trstom in očitno tudi z Benetkami. Pravzaprav gre za vrnitev. Ker je bil Trst-Ljubljana, aktiviran decembra 2003, v letu 2008 preklican zaradi nizkega zanimanja uporabnikov.



Scenarij se je zaradi projekta v zaključni vrstici spremenil v intermodalno vozlišče Ronchi: železniški vlak, ki naj bi ga prevzeli tudi Slovenske železnice, se mora ustaviti tudi v novi postaji na letališču. Pobudo za ponovno vzpostavitev trgovine z ljudmi je prvič v letu 2015 predsednica Debora Serracchiani predlagala slovenskemu zunanjemu ministru Karlu Erjavcu na otvoritveni seji skupnega odbora FVG-Slovenija. Glede na zanimanje tudi ministra za infrastrukturo Peter Gaspersicje regija nato ukrepala v osrednjih in regionalnih uradih RFI in Trenitalia, da bi pripravila vrsto tehničnih predlogov, ki jih je treba deliti s slovenskimi kolegi in pristojnim slovenskim ministrstvom.

Nazadnje je avgusta pričakovala, da želijo vključiti regijo Veneto in italijansko ministrstvo za promet ", da bi zagotovili podporo vsem institucijam, da bi lokalnim javnim prevoznikom omogočili polno delovanje državljanov Veneta, Furlanije-Julijske krajine Giulia in Slovenije, hkrati pa krepijo čezmejna območja italijansko-slovenskega območja, ki jih danes uporabljajo izključno cestni promet. "

Če želite podpisati projekt, ki naj bi potekal v drugi polovici prihodnjega leta, ni bilo podpisov. Nazadnje je včeraj uradna objava oddelka za infrastrukturo potekala v okviru splošnih informacij o podaljšanju za dve leti (od 1. januarja 2018 do 31. decembra 2019) pogodbe z nacionalno železniško družbo. Trst-Ljubljana



(dve uri in pol potovanja) je del okrepljenega konteksta, ki vključuje tudi ponovni zagon železniških storitev, aktiviran decembra 2017 med Sacile in Maniago, vzdolž celotne črte, od Sacile do Gemone in poletnih nadgradenj na Sacile Udine-Trst in Tarvisio-Udine-Cervignano-Trst. Slednji je namenjen izboljšanju povezav s kolesarsko potjo Alpe Adria, ob izkoriščanju prednosti ponovnega odprtja odseka Videm-Cervignano ob vikendih, načrtovanem za leto 2018, tudi zaradi povečanja mesta Palmanove, dediščine UNESCO-a. Sodelovanje Trenitalia za izgradnjo zgodovinskih vlakov je predvideno tudi kot del posebnega sporazuma, ki ga določi Fondazione Fs.

Na splošno je resolucija, ki jo je regionalni svet odobril na zadnji seji leta na predlog Mariagrazia Santoro, deloval, da bi zagotovil kontinuiteto regionalnih storitev, dokler ne bodo ocenjene nove dodelitve železniškega prometa, ob upoštevanju sprememb regulativnega okvira referenčne oznake, nedavne navedbe sektorskih organov in predstavitev dveh izrazov zanimanja, ki so jih izvajali gospodarski subjekti v letu 2017 (glede na govorice je skupina Trenitalia in skupina Arriva ). Konkretno se bo regija morala odločiti, ali bo nadaljevala z neposredno dodelitvijo ali če bo šla na tekmovanje.