Pri državnemu sekretarju na ministrstvu za infrastrukturo Juretu Lebnu, ki skrbi za projekt Drugi tir, bodo v torek na obisku predstavniki madžarske vlade in gospodarstva. Za gradnjo drugega tira je sodelovanje Madžarov zelo pomembno, saj so predvideni v dokumentih, ki jih je Slovenija poslala v EU za črpanje evropskega denarja.
V Slovenijo prihaja madžarski podsekretar za promet na ministrstvu za nacionalni razvoj Lazslo Mosoczi in predvidoma tudi močna gospodarska delegacija - med drugim predstavniki madžarskega Mola ter dveh železniških prevoznikov, Gysev Cargo in Hungrail.
Državni sekretar Leban jim bo pojasnjeval razvoj dogodkov glede gradnje drugega železniškega tira Divača—Koper, med drugim tudi s sklepi komisije DZ-ja za nadzor javnih financ v zvezi s projektom. Parlamentarna komisija je namreč od vlade zahtevala pripravo načrta projekta brez udeležbe Madžarske. A potem bi morali vračati že odobren evropski denar, saj je v dokumentih, ki jih je vlada poslala v EU, zapisana udeležba Madžarov.
Kaj Madžarom v zameno se še ne ve
Madžarska bi v projektu sodelovala z do 200 milijonov evrov visokim kapitalskim vložkom v 2TDK, kaj bi dobila v zameno, pa še ni znano. Ugibanja, da bi vlada lahko posegla v koncesijsko pogodbo z Luko, so na ministrstvu že večkrat zavrnili, zagotavljajo tudi, da se koncesijsko območje in lastništvo Luke Koper ne bosta spreminjala.
Madžarska bi v projektu sodelovala z do 200 milijonov evrov visokim kapitalskim vložkom v 2TDK, kaj bi dobila v zameno, pa še ni znano. Ugibanja, da bi vlada lahko posegla v koncesijsko pogodbo z Luko, so na ministrstvu že večkrat zavrnili, zagotavljajo tudi, da se koncesijsko območje in lastništvo Luke Koper ne bosta spreminjala.
Obisk madžarske delegacije na ministrstvu za gospodarstvo označujejo kot vljudnostnega. Pogovori s sosedi potekajo za zaprtimi vrati, poslancem pa naj bi jih predstavili prihodnji mesec. Madžarski gospodarstveniki pa naj bi danes obiskali tudi Slovenske železnice in Luko Koper.