sreda, 29. september 2010
Nov sistem za učinkovitejše in cenejše železnice
Slovenija v okviru programa Evropske unije uvaja sistem enotnega upravljanja železnic
V okviru Nacionalne varnostne konference, organizira jo Javna agencija za železniški promet RS, so domači in tuji predstavniki razkrili najnovejše aktivnosti na področju modernizacije železniške infrastrukture. Cilj letošnjega enodnevnega srečanja je predstavitev vpeljave in način delovanja sistema za upravljanje železnic ERTMS (European Rail Traffic Management System), v katerega bo Evropska unija v prvi fazi vložila najmanj 68 milijonov evrov.
Ob tem se Slovenija sooča s številnimi začetnimi dilemami in ovirami, saj veliko izkušenj s tovrstnimi sistemi nima. Je pa vključena v pilotski projekt vgradnje ERMTS na koridorju med Barcelono, prek Francije, Italije, Slovenije in Madžarske.
Kot je na novinarski konferenci ob delovni odsotnosti ministra Patricka Vlačiča povedal direktor Direktorata za investicije v javno železniško infrastrukturo Andrej Godec, na železnicah pri nas potekajo intenzivna dela (elektrifikacija, namestitev svetlobne signalizacije, odprava t.i. ozkih grl) z namenom modernizacije infrastrukture na celotnem območju petega koridorja.