Postaja. Popotniki se na železniški postaji na Jesenicah srečajo z grafiti, dotrajano stavbo in pomanjkanjem informacij.
Številni Jeseničani in obiskovalci se zgražajo nad stanjem železniške postaje. “Sram me je, če me obiščejo prijatelji z vlakom, saj jih v podhodu postaje pričakajo vonj po urinu, grafiti in zanemarjena postaja,” je povedal domačin, ki ni želel biti imenovan.
Vzdrževanje. Postaje so kot del železniške infrastrukture last države, ki Slovenskim železnicam namenja sredstva za investicije. Za letos je za upravljanje, vodenje in vzdrževanje potniških postaj in postajališč predvidenega 5,5 milijona evrov, za dejanske investicije v kar 117 postaj, 122 postajališč in 270 stavb pa bodo predvidoma namenjeni samo približno trije milijoni evrov.
Tujci se soočajo s pomanjkanjem informacij. Primer je mladi popotnik Allister iz avstralskega Pertha, ki je bil z dekletom po Soški progi namenjen v Trst. “Videl sem že slabše,” je dejal in dodal, da dobiš občutek, kot bi se vrnil v 60. leta. Priložnost pa je izkoristil za vprašanje, ali je na pravem peronu, in za več informacij o Jesenicah ter Sloveniji nasploh, saj je večina napisov na postaji le v slovenščini.
Spomeniško zaščitena
Kot je za Žurnal povedal Marko Tancar s Slovenskih železnic, je bila jeseniška železniška postaja zgrajena pred 50 leti in je za današnje potrebe prevelika. V zadnjih letih so na postaji obnovili strop z razsvetljavo v dvorani z blagajnami, streho postaje in nadstreškov nad peroni. Odstranili so tudi nepotrebne prepreke in pomožne objekte mejnih kontrol iz časa Jugoslavije, letos pa so bile popolnoma obnovljene tudi sanitarije.
Vlomi in vandalizem
Kot je dodal Tancar, imajo velike težave z vandalizmom, saj so letos neznanci že dvakrat vlomili v prostore potniške blagajne in povzročili precejšnjo materialno škodo: “Nova vitrina za vozni red je bila poškodovana že prvi teden po namestitvi, na postaji pa se ponoči zadržujejo brezdomci. To problematiko pa poskušamo reševati v sodelovanju z odgovornimi službami in z lastnimi ukrepi."