nedelja, 7. maj 2023

[TUR-TCDD] Ankara - Sivas HSL - Otvoritev

 Turško železniško omrežje za visoke hitrosti se je razširilo 26. aprila 2023 z odprtjem nove dvotirne proge s hitrostjo 406 km in 250 km/h med Kırıkkale in Sivasom, s čimer se je čas potovanja med Ankaro in Sivasom skrajšal na samo 2 uri 00, v primerjavi s približno 12 uri. h 00 preko Kayseija (trenutno 603 km). Prvih 80 km od 486 km dolge poti med Ankaro in Sivasom ni novost – obstoječa železnica med prestolnico in Kırıkkale je bila preprosto nadgrajena, pri čemer so bili izraženi strahovi, da bi lahko ta odsek proge v prihodnosti predstavljal varnostne težave. 



Predsednik Recep Tayyip Erdoğan je 26. aprila napovedal, da bo potovanje po novi progi brezplačno do konca maja – podrobnosti o vozovnicah ali voznih redih niso bile izdane. Čeprav se predsednik zaradi bolezni ni mogel udeležiti inavguracijske slovesnosti, so bili prisotni podpredsednik, Fuat Oktay, minister za promet in infrastrukturo, Adil Karaismailoğlu, namestnik predsednika stranke AK, Binali Yıldırım, predsednik BBP, Mustafa Destici in stranka Re-Welfare Predsednik, Fatih Erbakan.

Gradnja te železnice se je začela leta 2008 in jo pestijo zamude (v Turčiji to imenujejo "zgodba o kači") - prvotni cilj je bil, da se dokonča leta 2012. Vendar so bili stroški podcenjeni in nezadostni so bile opravljene geološke raziskave. Trasa novega odseka proge med Kırıkkalejem in Sivasom je bila med gradnjo v teku večkrat spremenjena. Potrebno je bilo veliko več predorov, kot je bilo predvideno leta 2008, in potrebnih je bilo veliko več viaduktov. V preteklosti je bilo objavljenih sedem datumov inavguracije, zadnja je bila 4. september 2022.

Leta 2008 je bilo predvidenih 10,6 km predorov in le 2,7 km viaduktov - nova proga ima 49 v skupni dolžini 66 km in 49 viaduktov v skupni dolžini 27 km. Najdaljši predor je 5.125 m v bližini Akdağmadenija, najdaljši viadukt pa 2.220 m v bližini Çerikli-Kırıkkale. Najvišji viadukt (89 m) je pri kraju Elmadağ. Prvič v Turčiji so bile tirnice, proizvedene v domači jeklarni, položene na železnico za visoke hitrosti, proga pa je prva v Turčiji s ploščastim tirom - 138 km. V Sivasu je nameščena naprava za preprečevanje ledu in odmrzovanje.   

Obstajajo vmesne postaje v Kayasu, Elmadağu, Kırıkkaleju, Yerköyu, Yozgatu, Sorgunu, Akdağmadeniju in Yıldızeliju. V prihodnosti bo Sivas postal križišče, ena nova železnica bo vodila do Malatye, Elaziga in Diyarbakirja, druga pa se bo nadaljevala proti severovzhodu preko Erzincana in Erzuruma do Karsa, kjer se bo povezala z nedavno dokončano in nadgrajeno progo do Tbilisija in Bakuja. V Yerköyu bo stičišče z novo progo do Kayserija.  

Gradnja proge Yerköy–Kasyseri že poteka z namenom otvoritve leta 2026. Gradnja poteka tudi med Sivasom in Erzincanom, pri čemer je preostali del proge do Karsa zaradi težavne topografije še vedno v fazi načrtovanja. .

Potniki so že potovali po hitri progi Ankara–Sivas. Po tragičnem potresu v začetku februarja je DMU prepeljal 503 žrtve iz Malatye v Sivas. Tu jih je bilo 153 nastanjenih lokalno, preostalih 350 pa se je vkrcalo na hitro EMU, namenjeno v Ankaro.