ponedeljek, 22. maj 2023

[GER-DB] Nemški Železnic DB bo od Talga kupil še 56

 Deutsche Bahn je napovedal še eno veliko naročilo tirnih vozil. DB se je odločil podaljšati naročilo za vozila iCE L. Španski Talgo bo dobavil še 56 tovrstnih vozil.



DB naročilo imenuje "največji nabavni projekt v zgodovini". Obveščali smo že o nakupu nadaljnjih vlakov ICE3 Neo od Siemen (17 enot, pripravljenih za razvoj hitrosti 320 km/h), zdaj pa je objavljeno, da je bilo kupljenih 56 ICE garnitur od španskega proizvajalca Talgo. si lahko ogledajo obiskovalci).

Vlaki ICE L, ki jih je Deutsche Bahn naročil pri Talgu leta 2019, bi morali začeti obratovati letos, vendar je koronavirus, tako kot pri drugih proizvajalcih, odložil dostavo. Končno bodo prvi vlaki, sestavljeni iz španskih vagonov, vozili na progi Berlin–Amsterdam–Berlin oktobra 2024.

Testi so tako obetavni, da vodstvo DB ni oklevalo s podaljšanjem naročila. 23 enotam ICE L, naročenim leta 2019, se bo pridružilo nadaljnjih 56 enot, ki bodo predvidoma dostavljene leta 2026. Dobave bodo trajale 4 leta. Pomembna lastnost avtomobilov Talgo je, da so tla brez stopnic, v višini ploščadi. Tovrstni vagoni temeljijo na običajnih enoosnih podstavnih vozičkih. med ostalimi zato bodo zelo kratke. Vlaki bodo imeli nov sistem obveščanja o zasedenosti sedežev in zelo sodobno obveščanje potnikov. Mesta za kolesa, zelo udobni naslanjači in okna, ki krepijo mobilni signal, so osnova.

Zahvaljujoč nakupom pri Talgo in Siemensu se bo flota hitrih vlakov ICE povečala za 39.000 sedežev. DB bo še vedno imel možnost kupiti še 21 kompletov od Talga.

Kar je vredno omeniti, sete ICE L napajajo večsistemski statični pretvorniki proizvajalca Medcom. Vsak od vlakov je opremljen s pretvorniki s skupno močjo 800 kW, izdelanimi v SiC (silicijev karbid) tehnologiji. Pretvorniki Medcom so prva uporaba tehnologije silicijevega karbida na železnicah za visoke hitrosti v Evropi.

Kot smo omenili, bo prva linija novih vlakov Berlin–Amsterdam, kjer trenutno vozijo nekoliko dotrajani vagoni (nazadnje so bili posodobljeni pred 10 leti). Zahvaljujoč dejstvu, da bodo vozila lahko pospešila do 230 km/h (30 km/h hitreje od trenutnih vlakov) in zahvaljujoč uporabi večsistemske lokomotive, se ocenjuje, da bo čas potovanja med mesti na začetku zmanjšajte za približno 30 minut. Takrat bo 5 ur in 50 minut. Brez celovite rekonstrukcije proge na Nizozemskem, kjer vlaki zaradi talnih razmer nasipov vozijo s hitrostjo 100 in 130 km/h na večjem delu proge med Amsterdamom in Deventerjem ter 130 km/h med Deventerjem in nemško mejo, nadaljnjega pospeševanja ne bo.

Naslednje (verjetno leta 2026) Deutsche Bahn razglasi uvedbo vlakov ICE L iz Berlina in Hamburga v Sylt, Oberstdorf v Alpah, Dunaj in Kopenhagen. Sčasoma bodo podpirali tudi domače odnose, kot je prikazano na spodnjem zemljevidu.