petek, 13. januar 2023

[USA-AMTRAK/SIEMENS] Amtrak Airo-Siemens

 Po naročilu julija 2021 za 83 enonadstropnih potisnih vlakov, ki uporabljajo lokomotive Charger z dvojno močjo, je Amtrak 15. decembra 2022 razkril slike svoje nove flote.



Gre za največjo severnoameriško pogodbo Siemens Mobility v zgodovini in vključuje vlake z dvojnim pogonom (prvi naj bi bil dobavljen leta 2024) in hibridne baterijske vlake (prve med njimi naj bi začeli testirati leta 2025). Izdelovali jih bodo v tovarni družbe Siemens Mobility v Sacramentu, dobava pa je predvidena med letoma 2024 in 2030 (v skladu s sporočilom za javnost iz leta 2021).

Vlake so poimenovali Amtrak Airo in »ponujali bodo bolj trajnosten način potovanja ter se ponašali s sodobno zasnovo in opremo svetovnega razreda. Novi vlaki bodo dvignili potovanje s poudarkom na udobju in učinkovitosti ter zagotovili še več prednosti potovanju z železnico.«

Novi vlaki s hitrostjo 125 mph (201 km/h) bodo začeli debitirati leta 2026 in bodo vozili na progah po vsej državi. Poti vključujejo Amtrak Northeast Regional, Empire Service, Virginia Services, Keystone Service, Downeaster, Cascades, Maple Leaf, New Haven/Springfield Service, Palmetto, Carolinian, Pennsylvanian, Vermonter, Ethan Allen Express in Adirondack.

Vlaki Amtrak Airo bodo sestavljeni iz dizelske lokomotive Charger in fiksne skupine potniških vagonov Venture (ameriška različica potniških vagonov Viaggio Comfort) s pogonsko prikolico, kar bo ustvarilo enote brez pogona (NMU), kot sledi:
- 26 tipa B- 1 šestvagonska zgrabljalnika, čelni vagon ob lokomotivi bo opremljen s transformatorjem in odjemnikom toka, kar bo omogočilo vožnjo vlaka tudi v električnem načinu,
- 32 osemvagonskih zgrabljalniki tipa B-2, skrajni vagon ob lokomotivi. bo opremljen s transformatorjem in odjemnikom toka, ki bo omogočal vožnjo vlaka tudi v električnem načinu,
- 17 šestvoznih grabljic tipa C; končni vagon, ki meji na lokomotivo, bo opremljen z baterijskim sklopom, ki bo vlaku omogočal vožnjo tudi v neodvisnem načinu, kar bo omogočilo, da bo vlak vozil na postaji Penn v New Yorku skozi tunele New York Hudson brez uporabe tretjega tira,
- 8 šestvagonskih grabljic tipa D z dizel lokomotivo. Vlaki bodo samo dizelski in bodo vozili na storitvah Amtraka Cascades v Washingtonu in Oregonu.

Amtrak je predstavil te ključne značilnosti:
- Izboljšana izkušnja: s sodobno, prostorno notranjostjo in panoramskimi okni imajo stranke izboljšan pogled na najboljše znamenitosti v državi, medtem ko se povezujejo z mimoidočo pokrajino.
- Bolj okolju prijazen učinek: novi vlaki so učinkovitejši pri porabi goriva in proizvedejo 90 % manj emisij trdnih delcev pri dizelskem pogonu.
- Zmanjšani potovalni časi: Novi vlaki bodo delovali s hitrostjo do 125 mph in ponujali skoraj nemoten prehod med viri energije, kjer so bile prej potrebne zamudne menjave lokomotiv.
- Preoblikovan Café Car: Sodobnejša postrežba hrane ponuja samopostrežne možnosti.
- Iskanje poti: Oznake ustvarijo čistejši, očitnejši in dostopnejši način za identifikacijo in razlikovanje kabin – tako na zunanjosti kot v notranjosti prek sistema barvne kode.
- Prostorni sedeži: Vsak prostoren sedež daje prednost ergonomiji, ponuja izboljšano udobje z veliko prostora za noge, večjimi in stabilnejšimi mizicami s pladnji, premičnimi vzglavniki in namenskim držalom za tablico za skodelico in naslonjalo sedeža.
- Poslovni razred: izbira dvojnih in enojnih sedežev nudi strankam večjo prilagodljivost.
- Oprema: vključuje izboljšano razsvetljavo, izboljšano tehnologijo z digitalnimi sistemi za obveščanje strank in upravljanje stranišč brez dotika, namenske posamezne vtičnice, vrata USB in vgrajeni Wi-Fi.