CRRC je predstavil eno od tovornih lokomotiv, ki jih je naročilo podjetje RCH (Rail Cargo Hungaria). Revolucionarno naročilo z dne 11. septembra 2019 pri CRRC ZELC Verkehrstechnik, Dunaj (CRRC ZELC Europe), ki je pomenilo prvo proizvajalčevo naročilo električnih lokomotiv za normalno obratovanje v EU, do zdaj vključuje dve glavni lokomotivi razreda 181 (po nemškem shema) iz družine Bison in dve kretnici razreda 461 (po madžarski shemi), ki so se poimenovali Grasshopper.
181 002 je bil razstavljen v Berlinu, okrašen z dodatnimi vinili na voznikovi kabini in na stranskih stenah. Ta razred, izdelan v Zhuzhouju, je zasnovan za RCH, da deluje na napetostih 15 kV 16,7 Hz in 25 kV 50 Hz, ima največjo hitrost 140 km/h, moč 5600 kW in začetni vlečni napor 300 kN ter je opremljen z baterijskim modulom Last Mile. Zasnova podstavnega vozička izhaja iz lokomotiv razreda HXD, ki jih China Railway upravlja več kot dva tisoč.
Bison 181 001 je od marca 2021 prisoten v testnem centru VUZ Velim, ki se je julija 2022 preselil na Madžarsko, kamor je maja prispel tudi Grasshopper 461 002 . Bison 181 002 pa je bil iz InnoTrans prestavljen v Kiel, kjer ima CRRC tovarno Vossloh Rolling Stock (VRS), od koder je nato 12. oktobra 2022 odšel v Velim. Jeseni 2022 je bil test izvedba je bila izvedena s 181 001 in 461 002 na različnih lokacijah v madžarskem omrežju; V ta namen je bilo za vsako vrsto usposobljenih približno pet voznikov RCH.
Po pogodbi naj bi RCH najel po dve lokomotivi vsakega tipa, vendar je bila ta predmet homologacije v 36 mesecih. Odobritev je potrebna samo za Madžarsko za razred 461, medtem ko razred 181 vključuje devet držav – Nemčijo, Avstrijo, Madžarsko, Hrvaško, Srbijo, Romunijo, Bolgarijo, Severno Makedonijo in Grčijo. Lokomotive naj bi najeli za največ štiri leta, možna pa je tudi do 20 posameznih lokomotiv. Pogodbeni rok za odobritev je potekel septembra 2022 in obvestilo o skladnosti še ni bilo izdano, vendar je mogoče predvidevati, da bo zamuda zaradi covida sprejeta.
Zanimanje za Bison
Predvidevamo lahko torej, da bo Bizon prej ali slej do neke mere odobren. In že obstajajo druge zainteresirane strani za to vrsto, od katerih je znano, da je RegioJet pripravljen naročiti hitrejšo različico za potniške storitve kot zamenjavo za TRAXXe. To je mogoče zaradi dejstva, da je Bison mogoče sestaviti za vse štiri običajne evropske napetostne sisteme, z najvišjo hitrostjo 230 km in močjo 6.400 kW.
Vendar pa poleg tega obstajajo - še ne javno - drugi operaterji, za katere je nižja cena Bisona v primerjavi z evropsko proizvodnjo razumljiva privlačnost in preizkušajo, v kolikšni meri se je mogoče začeti osredotočati na kitajske lokomotive. Jasno je torej, da zanimanje za lokomotive CRRC obstaja in da bo naraslo, ko bo odobrena tipska odobritev. To je tudi v skladu z namero proizvajalca, ki pravi pri InnoTrans:"Z zagotavljanjem nemotene proizvodnje lokomotiv CRRC dokazuje uspešnost kitajskih podjetij in dokazuje, da so sposobna služiti trgu EU, razvijati mednarodno trgovino in graditi nova vzajemno koristna partnerstva. To ne bo le pomagalo CRRC nadaljevati svojo pot proti postati cenjeno mednarodno podjetje, ampak tudi koristno dopolnilo evropskim dobaviteljem."
Doslej je DB Class 1004, odobren avgusta 2021 za Nemčijo, postal prvi tip lokomotive, izdelan neposredno na Kitajskem, ki je bil homologiran v državi EU. Razred 1004.5 za DB Netz, znan kot AZlok, čaka na isto. Pri InnoTrans je predstavnik CRRC dejal, da se njegova avtorizacija pričakuje do konca leta 2022 , vendar tudi realizacija tega načrta še ni potrjena.
Razred 443 Izkušnje
O izkušnjah s kitajskimi lokomotivami smo povprašali Železnice Republike Severne Makedonije (ŽRSM Transport), ki so kupile štiri lokomotive Class 443 : »Železnice Republike Severne Makedonije Transport (RRNMT) so kupile štiri električne lokomotive in imamo prve v obratovanju od novembra 2019. V treh letih uporabe je njihova razpoložljivost in razpoložljivost 100 %, kar pomeni, da do sedaj nismo imeli nobene okvare. Zato smo zelo zadovoljni z njihovim delovanjem.
Glede razpoložljivosti rezervnih delov zanje bi radi omenili, da so vsi glavni deli lokomotive (glavni odklopnik, glavni kompresor, odjemniki toka, večina delov zračnega tlaka in zračnih zavor, …) evropskih proizvajalcev in njihova dobavljivost. odvisno od proizvajalca samega.
V skladu s pogodbo s CRRC je med predprevzemom lokomotiv proizvajalec izvedel usposabljanje za vzdrževanje naših delavcev, tako da je redno vzdrževanje lokomotiv opravilo naše osebje. Glede na kraj vzdrževanja ima RRNMT le eno skladišče v Severni Makedoniji, ki se nahaja v Skopju in eno razpršeno servisno enoto na meji z Grčijo.“