Tik pred božičem je družba České dráhy objavila razpis za dobavo in obratovanje vlakov, ki jih poganja verižna mreža, in visokozmogljivih baterij. Za delovanje v moravsko-šlezijski regiji je potrebnih 15 vlakov z dosegom vsaj 80 kilometrov v baterijskem načinu. Z BATERIJO V prihodnosti namerava Ceske Drahy pridobiti dodatne baterijske vlake za različne regije Češke republike
»Naročniki regionalnih prevozov kažejo vse večji interes za zmanjševanje izpustov toplogrednih plinov in izboljšanje kakovosti transportnih storitev. Oba cilja dosegajo električne enote z baterijami. Na elektrificiranih odsekih se napajajo neposredno iz vozne mreže, na neelektrificiranih progah pa za pogon skrbi električna energija, shranjena v akumulatorju. Načrt za uporabo baterijskih vlakov je najbolj realen v Moravsko-šlezijskem vojvodstvu, za katerega trenutno načrtujemo nakup 15 baterijskih sklopov - pravi Michal Krapinec, predsednik uprave in generalni direktor Čeških železnic. »Nova vozila bomo nato vozili brez preklapljanja med elektrificiranimi in neelektrificiranimi progami. Potnikom ne bo več treba preklapljati med električnimi vozili in vozili z notranjim zgorevanjem. Zahvaljujoč temu bomo ponudili neposredne povezave brez prestopanja iz različnih delov regije, na primer iz Krnovega ali Budišova nad Budišovko neposredno v središče Ostrave, hkrati pa bomo zamenjali motorne vlake in zmanjšali emisije toplogrednih plinov - Michał Krapinec pojasnjuje prednosti baterijskih vlakov. České dráhy želi kupiti 15 enot vozil, ki se napajajo v sistemih 3 kV DC in 25 kV 50 Hz AC ter dodatno iz baterije (BEMU 140 AC/DC). V prihodnje načrtujejo tudi nakup drugega tipa baterijskih vlakov s samo 25 kV 50 Hz AC in baterijskim napajanjem (BEMU 140 AC) za regije z enotnim elektroenergetskim sistemom. »Baterijski vlaki bodo potnikom zagotavljali popolno udobje, ki je standard naših sodobnih vlakov. To bodo nizkopodna vozila brez ovir, s klimatiziranimi prostori, z najmanj 135 sedeži v prvem in drugem razredu, s prostori za invalidske vozičke, otroške vozičke in kolesa, opremljena s sodobnim sistemom za obveščanje potnikov, vtičnicami za napajanje potniške elektronike. in Wi-Fi – pravi Jiří Ješeta, član uprave in namestnik generalnega direktorja ČD za potniški promet. Vlaki bodo opremljeni z varnostnimi in komunikacijskimi sistemi ETCS in GSM-R. Največja hitrost bosta 160 km/h, če se napajata iz vozne mreže, in 120 km/h iz baterije. Baterija mora zagotavljati doseg vsaj 80 kilometrov. Agregati bodo opremljeni s sistemom rekuperacije, ki bo omogočal vračanje električne energije, nastale pri zaviranju, v vlečno omrežje oziroma v akumulatorje. To bo zmanjšalo povpraševanje po energiji za nove vlake. Zahteva se, da lahko poganja več kombiniranih enot v enem kompletu, ki jih nadzira en voznik. Prvi baterijski vlaki naj bi bili uvedeni leta 2025. Pričakovani obseg naložb, vključno z nakupom vlakov, izbranimi rezervnimi deli in servisiranjem za obdobje 15 let, je 3,4 milijarde CZK. Češke železnice nameravajo v okviru strategije 2030 do leta 2030 vložiti do 100 milijard kron v prenovo vlakov. Trenutno so naročili 110 električnih enot RegioPanter, 76 dizelskih enot pri PESA, 20 hitrih vlakov ComfortJet z devetimi vagoni in 50 električnih lokomotiv Siemens Vectron s hitrostjo 230 km/h. Na linijah, kjer vozijo nova vozila, nacionalni prevoznik opaža naraščajoč tok potnikov.