nedelja, 27. november 2022

[ESP-IRYO] Iryova prva storitev prevoza potnikov

 Ker ima odprto dostopno podjetje Iryo korenine v okrožju València, je bilo logično, da bo prva storitev prevoza potnikov, ki bo potekala 21. novembra 2022, potekala iz Madrida v Valèncio in ne v Barcelono, ki skupaj z Zaragozo bodo cilji prvih rednih potniških prevozov od 25. novembra dalje.



Iryo je v lasti OFL (Operador Ferroviario de Levante), ta pa je v lasti družbe Air Nostrum iz Valèncie, ki ima koncern 31-odstotni delež v operaterju železniških storitev. Ker ima Trenitalia 45-odstotni delež, je vzdušje v vozilu izrazito elegantno in z italijanskim vplivom.

Trenutno ima Iryo na voljo 12 EMU razreda 109 Frecciarossa 1000 (Zefiro V300), ki so na voljo v skladišču Santa Catalina v južnem predmestju Madrida. Do konca novembra jih je bilo devet še v uporabi za končno testiranje, medtem ko so bili trije na voljo za uporabo. Vseh 20 vlakov je bilo naročenih pri Alstomu, slednji je nato prevzel Bombardier, skupaj z udeležbo slednjega v flotah ETR 1000, ki so v uporabi in se gradijo za uporabo v Italiji, Franciji in Španiji. Hitachi Rail je nato objavil, da je pridobil intelektualno lastnino in komercialne dejavnosti, povezane s temi vlaki, skupaj z njihovimi pogodbami o vzdrževanju.

Za uvodni vlak je bil uporabljen 109 008 na poti proti vzhodu, medtem ko je vožnja proti zahodu potekala z uporabo 109 008 (do Madrid-Chamartín) in 011 ali 012 (ki je odpeljal nekoliko kasneje do Madrid-Puerta de Atocha). Trenutno je nemogoče, da bi vlaki s tirno širino 1435 mm vozili tako na Atocha kot na Chamartín, dokler niso dokončani novi peroni na progi, ki poteka skozi predor Jardín Botánico med obema postajama. Redni komercialni prevozi med Madridom, Cuenco in Valèncio se bodo predvidoma začeli 16. decembra 2022.



Posebni vlak je 21. dne odpeljal iz Chamartína ob 10.30 in prispel v Valèncio Joaquín Sorolla ob 12.13, tri minute pozneje od predvidenega. Vremenske razmere še zdaleč niso bile idealne, z globoko depresijo (Denise), ki je zajela Španijo iz Atlantika, kar je povzročilo močan bočni veter na višjih delih poti čez Serranía de Cuenca, skupaj s pogostimi plohami.

Na krovu so bili predsednik Iryo in Air Nostrum Carlos Bertomeu, ministrica MiTMA Raquel Sánchez, predsednik Generalitat Valenciana Ximo Puig, izvršni direktor Trenitalie Luigi Corradi in izvršni direktor Globalvie Javier Pérez Fortea. Med gosti so bili tudi predstavniki italijanskega veleposlaništva in italijanske gospodarske zbornice, medijska zastopanost je bila močna, čeprav je bilo kar nekaj praznih sedežev.

Po počasnem spustu po predoru Jardín Botánico, ki mu je sledil zmerni tek do križišča med Levante in Andalucían visokohitrostnimi progami v Torrejón de Velasco, je 109 008 pospešil do hitrosti, ki se je približala 300 km/h, zaradi premikanja na vozilu s tem, da je bil na trenutke precej opazen bočni veter - sicer je bila vožnja izjemno tekoča. Med potjo so bili gostje deležni lahkega dopoldanskega prigrizka, sestavljenega iz lososa ali mesnega mesa, solate in prepeličjih jajc z vinom, ki mu je sledila kava.

V Valèncii, kjer so bile vremenske razmere, čeprav nekoliko oblačne, izrazito toplejše in bolj suhe kot v Madridu, je Raquel Sánchez potrdila, da je bila liberalizacija storitev hitrih vlakov v Španiji uspešna (109 008 se je ustavilo v bližini Ouiga, namenjenega v Madrid). TGV, v katerega se je vkrcalo precejšnje število potnikov), in pozval druge države članice EU, naj še naprej razvijajo trg za potovanja z vlaki za visoke hitrosti: "Ponosni smo, da smo ustvarili nediskriminatorne in pregledne pogoje za vse koncern, ki se zanima za sodelovanje pri liberalizaciji železniških storitev, ne da bi kdorkoli dobil posebne ugodnosti, Iryo, poleg Ouiga in Renfeja, tekmujeta pod enakimi pogoji v španskem železniškem omrežju znotraj liberalizacijski okvir, ki ga je ustvarila naša država. To pomeni, da je Španija prva država v Evropi, ki ima tri velika podjetja, ki zagotavljajo storitve hitrih vlakov."

Luigi Corradi je izjavil, da je "Iryo rezultat tako italijanskih kot španskih izkušenj pri potovanju z visokohitrostno železnico in oskrbi potnikov. Zame in za Trenitalio je ponosen trenutek, da vidimo Frecciarossa 1000, ki bo kmalu začela voziti med glavnimi mesti Španije."

Udeležba družbe Iryo na španskem trgu hitrih železnic predstavlja naložbo v višini 800 milijonov EUR. Sčasoma bo podjetje upravljalo 30 % vseh hitrih storitev v Španiji in predvideva, da bo letno prepeljalo približno 8 milijonov potnikov. Če bo kakovost potovanj in storitev na vozilu tako dobra, kot je bila 21. novembra, bo to res opazen korak naprej za hitra železniška potovanja v Evropi.

Odhod iz Valèncie je bil ob 15.00, prihod v Chamartín pa nekoliko kasneje kot predvideni 16.40, zaradi izjemno močnega nasprotnega vetra in pogostih ploh. Po otvoritvi komercialnih storitev v Zaragozo in Barcelono 25. ter v Cuenco in Valèncio 16. decembra 2055 bo Iryo naslednji korak uvedba storitev v Córdobo, Málago in Sevillo 31. marca 2023, sledile bodo storitve v Albacete in Alacant 2. junija 2023. Alstom in Hitachi si zdaj prizadevata za pridobitev dovoljenja za vlak Zefiro V300 v Nemčiji z dolgoročnim ciljem ponuditi nabor hitrih mednarodnih storitev.