ponedeljek, 14. november 2022

[AT-OBB] „Schlafmodus Plus“ za ÖBB Desiro ML EMU

 Cityjet Desiro ML EMU, parkirani ponoči od septembra 2022, bodo porabili bistveno manj energije in bodo praktično tihi kot zdaj. To je mogoče, ker ÖBB te enote opremlja z novo programsko opremo s takojšnjim učinkom. S „Schlafmodus Plus“ (Sleep Mode Plus) so stroški energije minimalizirani, hrup pa zmanjšan na nič, navaja ÖBB.



Modela razreda 4744 in 4746 sta parkirana povprečno osem ur na dan, ko še vedno potrebujeta energijo, da ostaneta na delovni ravni. Novi način mirovanja naredi te faze shranjevanja bistveno bolj učinkovite. S skupno 200 vlaki Desiro ML prihranki znašajo 21.000 kW na dan. V letu dni je to 7.600.000 kWh manj porabljenih. To pomeni, da „Schlafmodus Plus“ prihrani približno toliko energije, kot jo potrebuje 1900 gospodinjstev na leto.

Emisije hrupa ponoči, ki nastanejo med tako imenovanim „Zwischenaufwecken“ (vmesnim prebujanjem) vlaka z uporabljenimi kompresorji, so z novo programsko opremo zmanjšane na nič. V prihodnje to praktično ne bo več potrebno med 20.00 in 8.00 uro – velika olajšava za stanovalce, ki v nočnih urah tako rekoč ne bodo deležni hrupa. Šele ko notranja temperatura pade pod +5 °C, bo treba vlake zaradi tehničnih razlogov redno aktivirati, da preprečimo zmrzovanje. Do sredine leta 2023 bo celotna flota ÖBB Desiro ML opremljena s Sleep Mode Plus.

Vprašali smo ÖBB in Siemens:
- Kdo je ustvaril nov način mirovanja? ÖBB ali Siemens?
- Katere spremembe programske opreme so bile narejene, da so nenadoma omogočile tako občutno zmanjšanje porabe energije v novem načinu mirovanja? 
- Kako je bilo zamenjano delovanje kompresorja ponoči? Kako bo stisnjen zrak zagotovljen za vlak v „Schlafmodus Plus“?
- Kako bo na novo zagotovljena klimatizacija vlaka v novem režimu mirovanja poleti in delovanje druge izklopljene opreme? 
- Koliko stane predelava posameznega vlaka?
- Kje se izvajajo spremembe?
- Ali bo ta novi način mirovanja Plus vgrajen tudi v Desiros razreda 4748 že iz proizvodnje?