Nestlé Waters bo prvo podjetje v Evropi, ki bo izkoristilo rešitev vodikovih gorivnih celic za masovni železniški tovorni promet, vključno z oskrbo z obnovljivim vodikom, ki sta jo razvila Alstom in ENGIE. Kot pomembna novost bo nova vodikova rešitev razvita iz visokozmogljivega sistema gorivnih celic, ki lahko poganja električne lokomotive na neelektrificiranih območjih.
Od leta 2025 bo ta tovorni vlak, ki ga poganja električna energija iz železniškega omrežja in vodik v neelektrificiranih sektorjih, poskušal postopoma zagotoviti prevoz naravne mineralne vode VITTEL med tovarno v Vosgesih in njenimi različnimi distribucijskimi centri v Franciji (tj. Vittel - Arles 600 km in Vittel - Montreuil-Bellay 760 km).
Rešitev z dvojnim načinom bo sestavljena iz generatorskega vagona, ki vključuje visoko zmogljiv sistem gorivnih celic, ki ga poganja obnovljivi vodik, in električne lokomotive, ki sta povezana z električnim napajalnim kablom. Generatorski vagon bo lahko oskrboval lokomotivo z elektriko, ne da bi potreboval kakršno koli vozno mrežo. "Pri Nestlé Waters dajemo prednost železniškemu tovoru, kadar koli je to mogoče. Nenehno iščemo učinkovite rešitve za zmanjšanje vpliva ogljika v naši dobavni verigi," je povedala Sophie Dubois, glavna izvršna direktorica Nestlé Waters v Franciji.
Nestlé Waters bo prvo podjetje, ki bo izkoristilo rešitev vodikove gorivne celice za železniški tovorni promet, vključno z oskrbo z obnovljivim vodikom, ki sta jo razvila Alstom in ENGIE v okviru partnerstva, objavljenega aprila 2022. Ta rešitev namerava nadomestiti lokomotive na dizelski pogon, ki se trenutno uporabljajo. na večini prog v Franciji in večini evropskih držav. Visokozmogljiv sistem vodikovih gorivnih celic, ki ga je razvil Alstom, bo napajal električne lokomotive na neelektrificiranih območjih in ponujal 100-odstotno električno rešitev za železniški tovorni promet, od konca do konca, vključno s prvim in zadnjim kilometrom, ki sta redko elektrificirana.
Ta rešitev bo omogočila izvedbo vseh tovornih voženj z isto električno lokomotivo, ki jo poganja vozna mreža na elektrificiranih glavnih progah in vagonski generator na vodik na neelektrificiranih območjih. Kar zadeva zmogljivost, bo rešitev zagotovila vso moč glavne električne lokomotive na vozni mreži in dovolj moči z vodikovo energijo za vleko tovornega vlaka po neelektrificiranih segmentih proge. ENGIE bo dobavljal obnovljivi vodik za to rešitev z uvedbo inovativne dobavne verige.
Ta projekt z Alstomom in ENGIE je najnovejši za Nestlé Waters, ki že dolgo daje prednost železnici v svojih logističnih pristopih za zmanjšanje vpliva prometa na okolje, kar je enako četrtini njegovega ogljičnega odtisa. Medtem ko za francosko industrijo predstavlja delež železniškega tovora v povprečju 8–10 % prepeljanih količin, za Nestlé Waters v Franciji predstavlja skoraj 45 % količin tovarne Vosges.
Leta 2018 se je Nestlé Waters pridružil pristopu FRET21 in podpisal sporazum s francosko agencijo za ekološki prehod (Agence de la Transition Ecologique - ADEME), da bi ukrepal za zmanjšanje ogljičnega odtisa svojih transportnih tokov izdelkov v Franciji. Leta 2020 si je skupina zastavila nadaljnji cilj zmanjšanja svojih s prometom povezanih emisij CO 2 v Franciji za 13 % do konca leta 2022. Ta ambicija temelji na naslednjih konkretnih ukrepih:
- Leta 2018 odprtje železniške proge med tovarno PERRIER in pristaniščem Fos-sur-Mer, s čimer se je zmanjšal prehod za 27.000 tovornjakov na leto.
- V letu 2019 uvedba lokomotive EURODUAL, ki je v primerjavi z dizel lokomotivo prihranila 1920 ton ekvivalenta CO 2 letno.
- Leta 2021 projekt Glass Train, ki spodbuja prevoz povratnih steklenic VITTEL in S. PELLEGRINO z vlakom, zmanjša prehod 1000 tovornjakov na leto.
Pobude, ki jih vodi Nestlé Waters od leta 2020, so že omogočile zmanjšanje skoraj 11 % emisij ogljika iz prometa ali približno 5.900 ton ekvivalenta CO 2 do konca leta 2021. Vsi ti ukrepi prispevajo k ambiciji skupine Nestlé za nič neto emisije toplogrednih plinov do leta 2050 na svetovni ravni.