petek, 10. december 2021

[PL-PKPIC] "PKP Intercity" vozni red 2021/2022

 Nov vozni red vlakov bo začel veljati prihodnjo nedeljo, 12. decembra 2021. PKP Intercity je predstavil svoje domneve.



Tako kot leta 2021 bo tudi v voznem redu 2021/2022 PKP Intercity speljal v povprečju okoli 400 vlakov, ki se bodo ustavljali v več kot 420 mestih. Povečal se bo tudi delež kategorije IC (glede na vlake TLK) med voznimi vlaki. v Poznań, Lublin, Rzeszów, Przemyśl, Kielce in Zielona Góra in iz njih.

V novem voznem redu bo 313 vlakov IC, medtem ko jih bo v prejšnjem voznem redu 228, v sezoni 2019/20 pa 203. V zadnjih dveh letih se je povečalo število posodobljenih vagonov, kar je omogočilo povečanje število vlakov v kategoriji IC.
Kje bo hitreje?

PKP Intercity obvešča, da se bo potovalni čas z vlaki Pendolino (EIP) iz Varšave v Gdynio skrajšal (od ene do štiri minute hitreje), vendar bo na glavnem odseku med Varšavo in Gdanskom potovalni čas enak kot danes. Izven sezone bo ob delavnikih na tej relaciji le en vlak EIC, pet vlakov TLK/IC in 11 vlakov EIP. Sprememba voznega reda nobenemu od njih ne bo dovolila, da bi prispeli v Gdańsk niti do 8. ali celo 9.

Čeprav PKP Intercity v sporočilu za javnost navaja, da se bo "število dnevnih povezav med Trimestom in Varšavo povečalo s 24 na 25" , smo našteli le 17 takih vlakov .

- Nov izdelek na tirih bo vlak IC Wybrzeże, ki bo povezoval oba centra ob primernem času. Iz Gdynije proti Varšavi se bo odpeljal ob 8:00, iz Varšave v Gdynio pa po 16:00 (zahvaljujoč povezavi z vlaki Regio v Gdyni bo možno tudi ceneje potovati v Srednje Pomorjansko – op. urednika). Ob koncih tedna bo po tej progi vozil nov vlak IC Laguna, ki bo dodatna povezava med vikend prometnimi konicami - pišejo v tiskovni službi podjetja.

Zahvaljujoč delu PKP PLK se bo čas potovanja med Wrocławom in Poznanom skrajšal z 1 ure in 44 minut na celo 1 uro in 28 minut za najhitrejši vlak (IC Heweliusz). Hitrejše bodo tudi vožnje med Kielcami in Varšavo, zahvaljujoč zaključku obnovitvenih del na liniji 8 bodo vlaki to pot prevozili v približno 2,5 urah, čeprav je to še daleč od idealnega (dela na liniji 8 potekajo).

Skrajšal se bo tudi čas potovanja najhitrejšega vlaka na relaciji Lublin - Rzeszów. Vključno z zahvaljujoč elektrifikaciji proge jo bo vlak IC Górski prevozil v 2 urah in 21 minutah. Dokončanje investicijskih del na železniški progi št. 16 bo skrajšalo potovalni čas na relaciji Bydgoszcz – Toruń – Włocławek – Łódź. Od januarja bodo potniki iz Bydgoszcz najhitreje prispeli do postaje Łódź Widzew v 2 urah in 55 minutah. Med Varšavo in Poznanom



še vedno ne bo hitreje .

Novi vlaki in nove proge

Več (16 namesto 14) bodo vlaki med Wrocławom in Krakovom. Na tej progi bo začel voziti nov vlak IC Boznańska, IC Siemiradzki pa bo zapustil tire tudi na progi Wrocław - Przemyśl - Wrocław, ki bo vozil preko Katowice, Opole, Krakov in Rzeszów ( upravljajo vlečne enote ED74).).

Novi vlak se bo pojavil tudi na progi med prestolnico Spodnje Šlezije in Varšavo - IC Łużyce bo zagnan iz Varšave v Wrocław in Zgorzelec. Kar zadeva glavno progo Varšava - Wrocław, bo število vlakov podobno, potovalni čas večine bo neprivlačen glede na čas potovanja z avtomobilom, prav tako bo le en vlak EIP.

Omeniti velja spremembo poti nočnega vlaka iz Varšave v Wrocław in voznega parka. Dart tukaj ne bo več tekel. TLK "Karkonosze" bo vključeval spalni avtomobilpo naših podatkih pa cenejšega couchetteja ne bo. (strošek mesta na postelji v spalnem delu je cena vstopnice plus 79 PLN v najcenejši trisedeži). V Wrocław in Szklarsko Porębo se bo podal po poti preko Katowic in Opol. Pomembna opomba: Karkonosze v novi lestvici ne bodo potovali 12. decembra, ampak šele 19. decembra z odhodom iz Varšave ob 21.14 (odseka od Białystoka do Varšave ne bo več oskrboval Karkonosze). Vlak bo prispel v Wrocław ob 4:11, kar je neprivlačno tako za ljudi, ki želijo preživeti vikend v tem mestu, kot za tiste, ki prihajajo v službo. Nato bo šel v Szklarsko Poręba Górna (tu bo ob 7:43).

V novem voznem redu bodo traso vlaka IC Wawel, ki je nekoč vozil med prestolnico Nemčije in Krakovom, podaljšali do Przemyśla. Na ta način bodo imeli prebivalci Podkarpaca neposredno dnevno povezavo z Berlinom. Poleg tega bo lažje priti v Lviv iz Zielona Góra, Wrocław, Opole, Katowice, Kraków in Rzeszów, ker bo IC Wawel povezan z novimi vlaki, ki povezujejo Przemyśl z mestom v zahodni Ukrajini.

Več mest z dostopom do storitev PKP Intercity

V novem voznem redu bodo Sierpc, Rypin, Brodnica in Grudziądz dobili dostop do storitev PKP Intercity. Vse po zaslugi novega vlaka TLK Flisak, ki bo vozil med Katowicami in Gdynio. Tako bodo imeli prebivalci teh mest možnost učinkovitega potovanja v Trimesto, glavno mesto Šlezijskega vojvodstva, pa tudi v Częstochowa, Łódź in Płock.

Zagon tega vlaka pomeni obnovo potniškega prometa na odseku Płock - Sierpc - Rypin - Brodnica, kjer ne vozijo niti regionalni vlaki, zadnji medkrajevni vlak pa je po tej progi vozil pred 25 leti. Vlak za dolge proge se bo po 12-letnem premoru vrnil na odsek Brodnica - Grudziądz. TLK Flisak bo razširil ponudbo za Płock, za katerega bo to že druga povezava PKP Intercity, ki se je začela letos.

V omrežju PKP Intercity se bodo pojavila nova mesta iz vojvodstva. Podkarpackie. Dokončanje elektrifikacije linije št.71 omogoča spremembo trase IC Górski iz Rzeszówa v Szczecin, ki bo zdaj potekala skozi Kolbuszowa, Nowa Dęba in Tarnobrzeg, s čimer bo prebivalcem teh krajev med drugim omogočil dostop do v Lublin, Varšavo in Poznań.

Nove možnosti potovanja na morje

Med poletnimi vikendi bo PKP Intercity lansiral več novih vlakov za lažji dostop do morja iz različnih regij Poljske. IC Krakowianka bo povezoval Krakow s Kołobrzegom,
medtem ko bo IC Lazur potoval od Łódźa do Ustke preko Varšave. Iz Lodza bo vozil tudi nočni vlak IC Słupia, ki bo omogočal dostop do Kołobrzega preko prestolnice. Sestava IC Lednica
ob prazničnih vikendih bo potoval po podaljšani poti do in iz Vroclava, kar bo zagotovilo dodatno povezavo med Spodnjo Šlezijo in Trimestom.

Podaljšek vlaka IC Przemyślanin do Ustke, ki je doslej vozil med Przemyślom in Słupskom, bo prebivalcem npr. Przemyśl, Rzeszów, Kraków, Zgornja Šlezija, Wrocław in Poznań.

Prilagajanje na posodobitvena dela in spremembe na shuttleh

Na Varšavskem železniškem križišču se bodo nadaljevala investicijska dela, ki vplivajo na vožnjo nekaterih vlakov, ki vozijo v in iz Varšave. Zaradi uvedbe enotirnega prometa na čezmestni progi bodo nekateri vlaki vozili preko postaj Warszawa Gdańska, Warszawa Śródmieście ali skrajšano do ali iz Varšave Wschodnia.

Rekonstrukcija postaje Łódź Kaliska in investicijska dela, ki se izvajajo na Varšavskem železniškem križišču, zahtevajo zmanjšanje števila vlakov, ki povezujejo Łódź in Varšavo. Na postaji Łódź Kaliska so urejeni parkirni tiri PKP Intercity, zaradi posodobitve pa je število železniških vlakov, ki se lahko tam ustavijo med deli, bistveno omejeno.

Trenutna dela na železniški progi št. 6 na odseku Kietlanka - Białystok pomenijo, da bo železniški promet potekal enotirno, en par pa bodo zamenjali nadomestni avtobusi (IC Pilecki od Białystok do Varšave in IC Narew od Varšave do Białystok ). Kljub velikim težavam je bilo omrežje povezav zasnovano tako, da ohranja neposrednost povezav iz in proti Białystoku. Posodobitev prisili zmanjšanje števila povezav med Białystok in Varšavo z 8 na 7.

V prihodnjih mesecih se bodo nadaljevala posodobitvena dela na železniški progi št. 351. To bo vplivalo na zmogljivost proge Szczecin - Krzyż - Poznań. in število povezav na njem.
V zvezi z deli bodo nekateri vlaki na relaciji Poznań - Szczecin usmerjeni na alternativno pot preko Rzepina in Zbąszyneka. Zaradi investicijskih del na železniški progi št. 358 je predvidena zamenjava vlakov na progi Poznań - Zielona Góra z nadomestnimi avtobusi na delu proge, tj. Zbąszynek - Zielona Góra.

Obnavlja se medmestna proga Krakow, ki bo vplivala na prometne omejitve na odseku Krakow Główny - Podłęże in na postaji Krakow Główny. Nekateri vlaki bodo še vedno izpustili postajo Kraków Płaszów. Zaradi investicijskih del bo zagotovljen premik vlakov med Krakovom in Zakopanami v obdobjih, ki so še posebej pomembna za Zakopane, to je zima in počitnice, do konca leta pa bo železniška proga, ki povezuje obe mesti, zaprta. Zaradi obnovitvenih del bo od oktobra 2022 do decembra 2022 zaprta tudi proga do Krynice Zdrój. Načrtovana obnovitvena dela na križišču Čehovice bodo omejila ponudbo za Bielsko-Biała.

Ob začetku načrtovanih posodobitvenih del na progi št. 38 na odseku Ełk - Giżycko bodo vlaki med Olsztynom in Białystokom (IC Rybak, TLK Biebrza) vozili skozi Szczytno in Pisz, vlak IC Mamry iz Vroclava pa bo dosegel le Giżycko .