četrtek, 13. maj 2021

[PL-PESA] premiera vodikove lokomotive Pesa

 

Pesa bo pripravil vozila na vodik: lokomotivo za Orlen in vlak za PKP Intercity.



Proizvajalec bo prototip predstavil septembra na sejmu Trako. Lokomotiva SM42Dn bo začela obratovati v rafineriji v Płocku, je med konferenco Impact'21 razkril predsednik Pesa Krzysztof Zdziarski.

Lokomotiva je prilagojena poljskim zahtevam in bo ohranila svoje prvotne vlečne lastnosti, lahko vleče vlake s težo do 3200 ton. Lokomotivo poganjajo štirje asinhroni motorji z nazivno močjo 180 kW, dva tekočinsko hlajena vlečna pretvornika ABB (en pretvornik za dva vlečna motorja) s pomožnim pretvornikom (3 × 400 V) in vlečna baterija v tehnologiji LTO z zmogljivost 167,7 kWh, vključno z dvema celotnima nizoma vodikovih celic. Vozilo je opremljeno z elektrodinamično regenerativno zavoro.

Glavni sestavni deli, kot so gorivne celice z močjo 85 kW (kanadski ballard) in elektroenergija, so že v skladiščih Pesa.  - Vsak dan bodo rezervoarji za vodik prišli v Peso - poudarja predsednik Pesa. V rezervoarjih bo 175 kg tega plina.

Leta 2019 je Pesa imenoval posebno raziskovalno-razvojno skupino za izdelavo prototipov ranžirne lokomotive in potniške več enote s pogoni, ki uporabljajo gorivne celice na vodikov pogon.

 PKP Intercity bo podvojil floto najhitrejših hitrih strojev

Lokomotiva bo prejela radijski daljinski upravljalnik, ki bo omogočal, da jo bo med premikanjem upravljala ena oseba. Poleg tega je bila lokomotiva opremljena z nadzornim sistemom, ki ga sestavljajo sledilne in spenjalne kamere ter kamera z mikrofonom v vozniškem prostoru. Uporabljene kamere bodo prilagojene za delo v težkih pogojih brez izgube kakovosti slike. To je prvi korak, ki omogoča lokomotivi samostojno vožnjo.



Vodikovi potniški vlaki

Pesa pripravlja tudi novo platformo za več potnikov Pesa Regio160. Zasnovan je za regionalni in aglomeracijski transport in lahko doseže hitrost do 160 km / h. - To pomeni, da bomo v prihodnjih letih pripravljeni ponuditi prevoznikom popolnoma ekološka vozila, tako potniške kot tudi ranžirne in tovorne lokomotive, ki izpolnjujejo pogoje brez emisij in bodo v skladu z evropsko strategijo o podnebni nevtralnosti - poudarja Zdziarski.

Preberite več v:  Pandemija pušča železničarje z vrečami

Proizvajalec bo pripravil orodja za analizo obremenitve poti, ki bodo pomagala dobiti optimalno konfiguracijo pogona.

Preberite več v:  Intercity bo kupil vlake z vodikom

Politika podnebne nevtralnosti EU

Zeleni dogovor EU bo prisilil spremembe v prometu z uvedbo omejitev in pristojbin za emisije CO2. Do leta 2030 naj bi se emisije zmanjšale za 30%. in dve desetletji pozneje naj bi bil promet podnebno nevtralen. Do leta 2050 namerava Evropska unija nameniti od 180 do 480 milijard evrov za strateške naložbe v vodikove tehnologije v prometu .

Za poljsko industrijo je pomembno, da ne zamuja z razvojem nove tehnologije. Regije v Franciji in Nemčiji so že naročile več kot 100 vlakov na vodikov pogon.

Z uporabo preizkušenega vozila za zgorevanje Coradia iLint je Alstom vanj vključil vodikov pogon. Izdelava prototipa vozila je bila mogoča zahvaljujoč znatni podpori EU in državnih skladov, ki je dosegla 90%. stroškov.