ponedeljek, 18. januar 2021

[EU] Vlak se vozi - ta vagon z gnojem in iztrebki vozi na pot do cilja

 Tramvaje in lahka železniška vozila naj bi nadomestil okolju prijazen vlak, ki ga poganja biometan. Lahko bi ga uporabili na progah, kjer se elektrifikacija ne splača.



Elektrika bo energija prihodnosti, kar je težava za železniški promet. Manjše in manj uporabljene poti bi bilo treba elektrificirati. Vaš primanjkljaj bi naraščal. Inženirji pri Ultra Light Rail Partners želijo zamenjati smrdljive dizelske vagone. V prihodnosti naj bi jih obratovali z biološkimi odpadki in blatom, natančneje z biometanom. Vozilo združuje pogonski in potniški prostor v eni enoti; strogo gledano to ni vlak, v katerem lokomotiva premika speta osebna vozila brez lastnega pogona.


Bioplin kot gorivo

Tehnologija ni nova. V filmih serije "Mad Max" so v Bartertownu elektriko pridobivali iz prašičjega gnoja. Biometan je biogorivo, ki ga lahko izdelamo iz različnih odpadnih proizvodov, vključno z blatom iz čistilnih naprav, ostanki kmetijskih pridelkov, živalskim gnojem in živilskimi odpadki. Vse te snovi bakterije razgradijo in proizvedejo plin, ki se uporablja kot čistejše alternativno gorivo.


Tehnologija je veliko manj zapletena kot vožnja z vodikovo celico. Največja prednost pa je, da gorivo nastaja iz odpadkov, ki bi jih sicer morali odstraniti. Človeški iztrebki se že dolgo ne uporabljajo kot gnojilo. Surovine, ki škodujejo zdravju, se lahko uporabljajo tudi za bioplinarne, ker v proizvedenem plinu vedno ni onesnaževal in se prav tako ne vnaša ponovno v prehrambeni cikel.

Med zgorevanjem se sprošča CO2, vendar bi se to zgodilo tudi, če bi se surovine naravno razgradile. Vlada Združenega kraljestva spodbuja razvoj trajnostnega vagona, ki bo prevažal do 120 potnikov. Poleg novega pogona bi moral biti avtomobil tudi lažji, kar pripomore k varčevanju z gorivom. Vozila v uporabi pogosto temeljijo na zelo starih konstrukcijah, ki so zelo trdne in katerih razvoj je malo upošteval porabo.


Varno prezračevanje

Beverley Nielsen, predsednik ultra lahkih železniških partnerjev, je dejal: "To je glasovanje o zaupanju v naše podjetje, saj se osredotoča na zagotavljanje enostavnih in cenovno ugodnih železniških potovanj kot udobne, sodobne, zanesljive in varne alternative avtomobilu."

"To možnost želimo ponuditi mestom v Združenem kraljestvu, da bodo lahko iz svojih mestnih središč in mestnih središč odstranili vozila, ki onesnažujejo okolje, da bi izboljšali kakovost življenja vseh."

Razvoj temelji tudi na izkušnjah pandemije korone. Avto ima prho z ultravijolično svetlobo za ubijanje virusov, poseben prezračevalni sistem pa je zasnovan tako, da je tveganje za okužbo nizko.