petek, 4. december 2020

[Talgo] Talgo: Naš vodikov vlak bo pripravljen leta 2023

 Španski proizvajalec železniškega voznega parka Talgo pravi, da bo vlak za vodik pripravljen leta 2023.



Leta 2021 bo začel preverjati tehnologijo, nato pa jo bo začel nameščati med letoma 2021 in 2023. Vlak se bo imenoval Talgo Vittal-One, kar Talgo pravi, da je sklic na atomsko številko vodika. Podrobnosti svojih načrtov je Talgo razkril na dogodku "Obnovljivi vodik: priložnost za Španijo", ki ga je organiziralo špansko ministrstvo za ekološki prehod in demografski izziv .

»Zeleni vodik ni več prihodnost, je resničnost. Izvedba vodikovega vlaka, kakršnega razvija Talgo, bo izboljšala mobilnost v naši državi in ​​pozitivno vplivala na okolje. Omogočil nam bo, da kar najbolje izkoristimo neelektrificirane španske železnice in hkrati zmanjšamo ogljični odtis. "

Talgo je svojo tehnologijo gorivnih celic zasnoval na modularen način, tako da jo je mogoče namestiti na vse vrste vlakov in omogočiti preklop dizelskih vlakov na obratovanje z vodikom. Vendar je Talgo svojo rešitev oblikoval z mislijo na svojo platformo Vittal. Talgo upa, da bo s tem primestnim in regionalnim vlakom zmagal na več razpisih v Španiji in drugih državah.

Kako čist je vodik?

Pomembno je omeniti, da vlak, ki ga poganja vodik, sam po sebi ne prispeva k zmanjšanju emisij. Pomemben je vir vodikovega goriva. Če vodik, kot še vedno pogosto, nastane z razdelitvijo metana v vodik in ogljikov dioksid z dodajanjem vode, potem so emisije ogljika, povezane s tem vodikom, še vedno precej velike.

Možnost „bolj zelene“ je elektroliza, kjer se elektrika (v idealnem primeru presežek električne energije iz obnovljivih virov) uporablja za razdelitev vode na njene sestavne dele. To potem pomeni, da se elektrika uporablja za izdelavo vodika, tako da lahko vodik napaja gorivne celice, ki nato proizvajajo električno energijo, kar je potratno, toda če bi ta začetna električna energija odšla, je to sprejemljivo.

Kar vodikovi vlaki seveda počnejo, je odpravljanje emisij tam, kjer obratujejo, in s tem izboljšanje kakovosti zraka za prebivalce, potnike in osebje, kjer vozijo.

Talgo Vittal-One

Talgo je v svoji izjavi nakazal, da bi bil vodik, ki se uporablja na njegovih vlakih, čistejši, proizveden z elektrolizo. Vendar je težko razumeti, kako se bo Talgo odločil za to. Talgo ni rekel ničesar o na primer vstopu na trg za proizvodnjo vodika.

Talgo pravi, da je "za razliko od razširjenih baterijskih sistemov v avtomobilski industriji vodikova (H2) tehnologija logičen odgovor na potrebe težkega prevoza in zlasti tistih železniških prog, ki nimajo sistemov za elektrifikacijo kontaktnih mrež in ki so danes odvisne od na vlakih, ki jih poganjajo dizelski motorji. Vodikov sistem, ki ga je zasnoval Talgo, omogoča "elektrifikacijo" običajnih omrežnih vodov brez dragih in dolgotrajnih prilagoditvenih postopkov in brez uporabe fosilnih goriv. "

Vsekakor je pozitivno, da je mogoče dizelske vlake spremeniti v vlečno tehnologijo, ki ne ustvarja emisij v uporabi. Vendar je ne bi smeli obravnavati kot končno točko, temveč kot prehodno tehnologijo s popolno elektrifikacijo kot končni cilj.