Ljubljana, 7. januarja 2015 - Danes dopoldan se je, z namenom poiskati najprimernejši model za čimprejšnjo izvedbo projekta drugega tira Divača - Koper, v prostorih Ministrstva za infrastrukturo prvič sestala posebna delovna skupina, ki jo je imenoval minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič.
Uvodoma je ministrstvo za infrastrukturo predstavilo investicijske projekte na javni železniški infrastrukturi, tako tiste, ki že potekajo, kot tiste, ki jih država v naslednji evropski finančni perspektivi še načrtuje. Sogovorniki so se strinjali, da mora Slovenija v nekaj naslednjih letih nadoknaditi zamujeno. Intenzivno mora pristopiti k realizaciji tako novih železniških projektov, kot tudi dokončati vse ostale ključne infrastrukturne posege na že obstoječem omrežju.
V tem trenutku imamo na infrastrukturnem področju z različno stopnjo zrelosti pripravljenih kar za okvirno 2, 5 milijarde EUR razvojnih projektov, med njimi so tudi železniški - 2. tir Divača Koper, vozlišče Pragersko, rekonstrukcija Maribor -Šentilj, in kasneje drugi tir Maribor Šentilj, Tivolski lok, Poljčane – Slovenska Bistrica.
Delovna skupina se je strinjala, da je med naštetimi najbolj zahteven projekt drugi tir Divača- Koper.
Sogovorniki so na sestanku izpostavili temeljno vprašanje 2.tira, to je njegovo financiranje: možnosti, da bi Slovenija 2. tir skoraj v celoti financirala iz proračunskih ali dolžniških virov, ni, popolnoma zavrlo vzdrževanje in razvoj ostale, obstoječe in tudi prepotrebne nove prometne infrastrukture. Delovna skupina se je strinjala, da gre za izziv, ki zahteva drugačno razmišljanje in inovativne pristope pri razumevanju in iskanju virov financiranja oziroma modelov izgradnje posameznih delov državne infrastrukture.
V luči tega bo delovna skupina do februarja identificirala ustrezen model izvedbe projekta ter sestavila finančno konstrukcijo s kombinacijo evropskih sredstev, proračunskih sredstev in drugih virov.
V tem duhu so bili danes vsi člani delovne skupine povabljeni k razmisleku o alternativnih virih za realizacijo enega izmed najpomembnejših infrastrukturnih projektov in izzivov naše države v prihodnje. Delovna skupina se bo ponovno sestala sredi prihodnjega tedna.
Naj spomnimo: Izdelan in predan je osnutek Investicijskega programa za izgradnjo celotnega II. tira železniške proge Divača – Koper. Na podlagi izdelane PGD projektne dokumentacije in izdelanih projektantskih predračunov je vrednost investicije skupaj z DDV ocenjena na 1.350 milijonov evrov. Skladno z izdelanim osnutkom Investicijskega programa je predvideno sofinanciranje projekta iz evropskih sredstev in sicer iz IPE kohezija in IPE razpis v višini 385 mio EUR. Odprto vprašanje pa ostaja še financiranje preostalega dela v višini 1.015 mio EUR vključno s celotnim DDV. Projekt je naveden tudi v "investicijskem načrtu za Evropo", ki ga je novi predsednik Evropske komisije Juncker predstavil Evropskemu parlamentu konec novembra letos.