Včeraj je ostalo nepočiščene še približno ena tretjina (kakih 10 do 12 kilometrov) proge med Borovnico in Pivko. Razmere pri vzpostavljanju ponovne prevoznosti dveh tirov med Ljubljano in Pivko so nadvse težke. Vodja službe za gradbene dejavnosti Simon Kovačič, ki koordinira dela na tej progi, nam je včeraj povedal, da delajo v treh fazah. V prvi je skupina, ki prodira in čisti, da se lahko premikajo drezine in delovni vagoni. V drugi fazi so električarji, ki sicer skrbijo za vzdrževanje vozne mreže in odstranjujejo dele električne vozne mreže. Pomagajo jim delavci Tegrada in drugih služb SŽ pa tudi vojaki. Odpadle dele vozne mreže je treba odrezati, naložiti na vagone ter jih zbrati in skladiščiti v Pivki. Ker gre tudi za dragocene kovine, morajo ves ta material ustrezno spraviti in zavarovati. Drevje in led s tirov pa pobirajo druge službe, za drevje so predvsem odgovorni gozdarji.
Tretja faza čiščenja bo, ko bo promet že stekel, in bo trajala še vsaj dva meseca. Tedaj bodo čistili tudi dodatne tire (na postajališčih), ki jih v prvih dveh fazah še ne bodo, saj je prednostna naloga odprtje proge.
»Čiščenja železniških tirov smo se lotili z več strani hkrati. Z Borovnice proti Verdu gre ena ekipa, druga z Logatca proti Verdu. Posebna ekipa rešuje Logatec, ker je tam padla vsa konstrukcija z vozno mrežo. Ena ekipa gre z Rakeka proti Postojni. Tri pa gredo od Pivke proti Ljubljani in so že počistile progo do Postojne. Pri Verdu so padli betonski stebri zaprli progo. Za odstranjevanje težkih stebrov je potrebna mehanizacija. Na srečo smo imeli znotraj območja med Borovnico in Pivko dva delovna stroja na tirih in se spopadamo z odstranjevanjem ovir tudi z notranje 'fronte',« je dejal Kovačič.
Morda že v petek
Proga bo zagotovo odprta že ta teden, morda že v petek. Hitenje je logično, saj imajo SŽ vsaj 400.000 evrov škode na dan, dodatno škodo pa tudi druga podjetja. Proga Ljubljana–Koper je strateško pomembna tudi zato, ker so v Luki državne rezerve za gorivo, iz pristanišča pa prav tako vozijo druge strateške surovine za srednjo Evropo.
Po sporočilu iz SŽ so sinoči začeli ponovno voziti električni potniški vlaki med Ljubljano in Borovnico. Na progi Zidani Most–Celje so postopoma vključevali elektromotorne vlake, delno tudi dizelske, zato so bile še manjše zamude. Med Ljubljano in Kranjem naj bi električni potniški vlaki začeli voziti danes zjutraj. Med Kranjem in Jesenicami bodo vozili dizelski, s prestopanjem v Kranju. Zaradi pomanjkanja dizelskih potniških vlakov bodo še možne zamude.
Namesto vlakov bodo avtobusi prevažali potnike med Ljubljano in Sežano, Rušami in Prevaljami, Jesenicami in Bohinjsko Bistrico, Jesenicami in Beljakom ter nočnih vlakov v München in Zürich. Večje zamude pričakujejo tudi iz Avstrije.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vlak se je prebil iz Kopra do Ljubljane
Železniška proga med Koprom in Ljubljano je bila zaprta teden dni. Po intenzivnem čiščenju je po njej popeljal testni vlak in jo prevozil brez težav. Pot do Luke Koper je odprta.
Od 19.40, ko je iz Kopra odpeljal prvi tovorni vlak, je železniška proga med mestoma spet odprta za vožnje tovornih vlakov, so sporočili s Slovenskih železnic.
Prvi vlak z ranžirne postaje Ljubljana Zalog je proti Kopru odpeljal ob 18:55.
V ponovno vzpostavitev prevoznosti proge, ki je zastala že prejšnji četrtek, so na Železnicah vložili "velike napore". V težavnih pogojih so očistili oba glavna tira, na katerih bo do preklica promet potekal z dizelskimi lokomotivami.
Trpelo je gospodarstvo
Zaradi zaprte poti do Luke Koper je tam zastajal tovor. V normalnih razmerah so na SŽ-ju v Luko in nazaj peljali okoli 60 tovornih vlakov, ki so zdaj stali, posledično je trpelo gospodarstvo.
Zaradi zaprte poti do Luke Koper je tam zastajal tovor. V normalnih razmerah so na SŽ-ju v Luko in nazaj peljali okoli 60 tovornih vlakov, ki so zdaj stali, posledično je trpelo gospodarstvo.
Na SŽ-ju obljubljajo, da bodo v prihodnjih dneh pospešeno odvažali zastalo blago in tako poskrbeli tako za domačo oskrbo kot za poslovne partnerje v tujini.
Iz Luke Koper so sporočili, da v prihodnjih 24 urah pričakujejo 25 vlakov v odhodu in prav toliko v prihodu v pristanišče.
Prvi vlak je v Luko sicer prispel že zjutraj, in sicer po goriški progi. Skupno jih je tam odpeljalo sedem.
A tudi če bi pri nas posledice že povsem odpravili, omejitve še vedno ostajajo tudi na avstrijskih progah, ki so tudi utrpele posledice vremena.