sobota, 8. februar 2014

Potniški vlaki med Ljubljano in Koprom bodo spet vozili šele maja

Po državi še vedno zaprte številne ceste, težave pa so še vedno tudi v železniškem prometu. Potniški vlaki bodo na progi Ljubljana–Koper predvidoma spet vozili šele maja, na tej relaciji pa že vozijo tovorni vlaki.

Tovorna vozila na avtocestah tudi v soboto in nedeljo
Zaradi prekinitve železniške povezave z Luko Koper bo ta konec tedna (8. in 9. februar), ne glede na praznik in nedeljo, dovoljen ves tovorni promet po slovenskih cestah, poroča prometnoinformacijski center. Sicer je včeraj popoldne stekel promet tovornih vlakov med Koprom in Ljubljano. V zgornjem videoposnetku si lahko ogledate kako nevarna je videti današnja vožnja s tovornim vlakom od Borovnice do PostojneSpodaj pa si oglejte še fotogalerijo.


Tiskovni predstavnik Slovenskih železnic Marko Tancar je za 24ur.com povedal, da bo zdaj promet tovornih vlakov tekel tekoče, oziroma celo pospešeno.
Predstavnik Luke Koper Sebastjan Šik pa nam je pojasnil, da zdaj nekaj dni vlaki niso vozili iz luke, zato se je tam nabralo več tovora. Posamezni naročniki so se zato odločili, da tovor prepeljejo s tovornjaki, saj tudi ni jasno, kaj bo z železnico v prihodnjih dneh, saj bi lahko zaradi močnega vetra, ki bo pihal danes in tudi jutri, na tirih nastala nova škoda.
Šik je tudi zatrdil, da preusmeritev ladij ni bilo zaradi žleda, so pa nastajale določene zamude pri pretovarjanju tovora."Treba je bilo nekoliko improvizirati in se prilagajati potrebam strank," je pojasnil in dodal, da bodo zaradi tega stroški za Luko verjetno nekoliko višji.
Zanimalo nas je tudi, zakaj so včeraj v Luki zatrjevali, da zaradi žleda nimajo izgub, oktobra lani, ko se je na progo med postajama Prešnica in Hrpelje usulo več skal, pa so opozarjali, da bi v primeru hujše nesreče, ki bi za dlje časa pristanišče odrezala od sveta, to ogrozilo ne le delovanje slovenskih, ampak predvsem gospodarskih subjektov v državah. Šik je odgovoril, da so takrat želeli pristojne opozoriti na to, kako pomemben bi bil drugi tir za Luko in kako ranljivi so lahko v primeru hujše katastrofe.
Da je drugi železniški tir proti Kopru zelo pomemben, pa je dejal tudi generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes. Povedal je, da na Slovenskih železnicah katastrofalne vremenske ujme ne bi radi izkoriščali za pritisk na državo, a posodobitev obstoječe proge proti Kopru je nujna. "Sedaj je prvenstveno to, da se ni med sanacijo nikomur nič zgodilo, da se zagotovi normalen promet, potem pa se bo naslednji teden, mesec verjetno več pogovarjalo o tem," je dodal.
Kaj pa potniški promet?
Kar se tiče potniškega prometa, bo treba po Mesovih besedah najprej oceniti škodo, o kateri danes še ni želel ugibati. Nato bodo na vrsti zavarovalnice, ki bodo z izplačilom omogočile hitrejšo sanacijo uničene infrastrukture. "Ocenjujem, da se to pred majem ne bo zgodilo, saj bo treba zagotoviti, da se bo tovorni promet normalno odvijal tudi v času obnove," je dejal Mes.
Škoda samo na progi med Ljubljano in Koprom bo izjemno velika, saj je popolnoma uničena elektrifikacija dveh tirov v dolžini 140 kilometrov. Ocenjujejo, da bi se lahko približala 20 milijonom evrov.
Stanje v železniškem prometu
Za potniški promet z električno vleko je odprt odsek Ljubljana–Borovnica, mogoče pa so manjše zamude. Nadomestni avtobusi še naprej vozijo na relaciji Ljubljana–Sežana, ustavljajo pa na postajah: Ljubljana, Ljubljana Tivoli, Logatec, Rakek pri piceriji Portos, Postojna, Divača in Sežana.
Za postaji Prestranek in Pivka so za povezave v smeri Sežane oz. Kopra organizirali iz Postojne poseben avtobus. Avtobus na relaciji Pivka–Postojna– Pivka vozi 15 minut do polne ure s postaje Pivka in 15 min po polni uri s postaje Postojna. Prvi avtobus gre iz Pivke ob 4.45, iz Postojne pa ob 5.15. Zadnja vožnja je ob 22.15 iz Postojne v Pivko. Za potnike postaje Prestranek ustavi na avtobusnem postajališču pri gostilni Na mostu. Na postajah in postajališčih, ki niso navedena, avtobusi ne ustavljajo.
Nadomestni avtobusi do preklica povezujejo Ljubljano s Koprom, Ilirsko Bistrico in Reko. Odhodi in postanki na vmesnih postajah so v skladu z voznimi redi vlakov, katere nadomeščajo. Možne so zamude.
Na odseku Ljubljana–Kranj je vzpostavljen promet z elektromotornimi vlaki. Na odseku Kranj–Jesenice pa vozijo dizelski vlaki. Prestopne zveze v Kranju so zagotovljene v največji možni meri, kljub temu pa zamude niso izključene.
Na odseku Ruše-Prevalje je organiziran nadomestni avtobusni prevoz. Na relaciji Ruše–Prevalje vozijo nadomestni železniški avtobusi, ki ne ustavljajo na postajališčih: Sv. Danijel, Trbonje, Sv. Vid, Vuhred elektrarna, Ožbalt, Ruta, Fala. Nadomestni avtobusi ustavljajo ob regionalni cesti Prevalje - Maribor na odcepih za navedena postajališča.