ponedeljek, 31. januar 2011

Za trčenje vlakov v Nemčiji verjetno kriva človeška napaka




Na severu Nemčije sta v soboto pozno zvečer trčila potniški in tovorni vlak, pri čemer je umrlo deset ljudi, okoli 40 pa je ranjenih, med njimi 20 huje

Za sobotno trčenje potniškega in tovornega vlaka v zvezni deželi Saška-Anhalt je krivo neupoštevanje prometne signalizacije, je na današnji novinarski konferenci povedal vodja regionalne vlade Wolfgang Bōhmer. V čelnem trčenju vlakov je umrlo deset ljudi, 18 potnikov je huje, 25 pa lažje ranjenih.

"Ugotovili smo, da ni bil upoštevan znak stop. V normalnih razmerah se vlaka ne srečata na takšen način," je poudaril Bōhmer. Ni pa povedal, kdo naj bi spregledal znak - strojevodja potniškega ali tovornega vlaka.

Vodja preiskave pri zvezni policiji Ralph Krūger pa je medtem povedal, da vzroke nesreče še preiskujejo. Dal ni niti podrobnejših podatkov o morebitni tehnični ali človeški napaki.

Identificirati morajo še večino potnikov, ki so v nesreči izgubili življenje. Po podatkih policije so doslej identificirali le dva umrla. Več ranjenih je še vedno v kritičnem stanju.

Regionalni potniški vlak, na katerem je bilo okoli 50 potnikov, je bil na poti iz Magdeburga v Halberstadt, ko je trčil s tovornim. Potniški vlak je nato iztiril in obstal na boku. Na prizorišče nesreče je prihitelo več kot 150 policistov, gasilcev in reševalcev.

V Nemčiji so v zadnjih letih zabeležili kar nekaj nesreč železniških s smrtnimi žrtvami. Na progi na območju Lathna na severozahodu države je leta 2006 v nesreči vlaka umrlo 23 oseb, v trčenju poskusnega vlaka Transrapid s kontrolnim vozilom pa je bilo ranjenih deset ljudi. V čelnem trčenju vlakov ob Schrozbergu leta 2003 je življenje izgubilo šest ljudi, 25 pa je bilo ranjenih.