sreda, 10. december 2025

[AT-OBB] Novo vozni red promet 2026 v Avstriji in drugi....

 1. Železnica Koralm


14. decembra 2025 bo odprta železnica Koralm, največji avstrijski železniški gradbeni projekt v več kot 100 letih. Proga je dolga 130 kilometrov, večinoma zasnovana za hitrosti do 250 km/h, vključuje pa skoraj 33 kilometrov dolg predor Koralm, ki je trenutno najdaljši železniški predor v Avstriji in sedmi najdaljši na svetu.


Namesto dveh ur vožnje z medkrajevnim avtobusom (ICB) med Gradcem in Celovcem bodo potniki kmalu lahko potovali iz štajerske prestolnice v koroško prestolnico v samo 41 minutah z vlakom Railjet Express. Število dnevnih medkrajevnih avtobusnih linij se bo povečalo z osem na 31.




Avstrijske zvezne železnice (ÖBB) območje Gradca/Celovec celo imenujejo novo mestno somestje. Od 14. decembra bodo potniki, ki bodo potovali iz Dunaja v Celovec, prihranili 45 minut. Po odprtju baznega predora Semmering (predvidoma leta 2030) se bo ta čas povečal na 75 minut. To pomeni začetek nove dobe za železniški promet na progi Južne železnice.


Railjet bo Dunaj, Gradec, Celovec in Beljak povezoval vsako uro, medtem ko bo (novi) Railjet Express vozil vsako uro od Dunaja do Gradca in nadaljeval vsaki dve uri do Celovca in Beljaka.


Railjet bo Dunaj, Gradec, Celovec in Beljak povezoval vsako uro. • Dunaj–Gradec 2025: 19 direktnih povezav na dan


• Dunaj–Gradec 2026: 35 direktnih povezav na dan


• Dunaj–Celovec 2025: 11 direktnih povezav na dan


• Dunaj–Celovec 2026: 26 direktnih povezav na dan (Čas potovanja se skrajša s 3:55 na 3:10; zadnji vlak za Koroško zdaj odpelje z Dunaja ob 21:24 namesto ob 19:18.)


• Gradec–Celovec 2025: 8 direktnih avtobusov (ICB) s časom potovanja 2:00, en direktni vlak s časom potovanja 3:01


• Gradec–Celovec 2026: 31 direktnih povezav na dan s časom potovanja med 0:41 in 1:10 (večinoma 0:41 brez postanka za RJX in 0:54 za RJ s postanki v zahodni Angliji) Štajerska in St. Paul im Innkreis) Lavanttal)


2. Reorganizacija železniških storitev na dolge razdalje v Notranjih Alpah


Od 14. decembra 2025 bodo vlaki iz Dunaja v Celovec vozili prek Gradca (namesto Unzmarkta), vlaki iz Salzburga v Gradec pa prek Celovca (namesto Selzthal). Hkrati z odprtjem železnice Koralm bo to privedlo do reorganizacije železniških storitev na dolge razdalje v Notranjih Alpah. Znane povezave IC in EC bodo v veliki meri nadomestile nove storitve InterRegio s pogostejšimi postanki na Pyhrnu, v dolini Enns, na železnici Gisela (železnica Salzburg-Tirolska) in na sedlu Neumarkt (Unzmarkt). Na nekaterih odsekih bo uvedba IR ponudila hitrejše povezave kot prej.


Zaradi spremenjenega vzorca ustavljanja in sprva uporabljenega regionalnega vlakovnega parka (ÖBB 4746 "Cityjet" z oddelkom za 1. razred in "cono za malico") lahko to opišemo kot nov hibrid med železniškim prometom na dolge razdalje in regionalnim železniškim prometom (v Avstriji). Na primer, neposredna povezava Gradec–Innsbruck bo zdaj imela 29 vmesnih postajališč – prej jih je bilo le 16! Kljub temu povečanju se bo čas potovanja podaljšal le za deset minut, na voljo pa bodo tudi hitrejše povezave.



Spodaj bi rad na primerih najpomembnejših prog jasno predstavil spremembe železniškega prometa na dolge razdalje znotraj Alp. Za primerjavo sem uporabil 10. december 2025 in 17. december 2025 – oba sredo – in zaradi poenostavitve sem si ogledal le odhode med 8. in 16. uro:


• Innsbruck–Graz 2025: vsaki dve uri, od tega (med 8. in 16. uro) 2 direktni povezavi (čas potovanja 5:53), sicer 1 prestop v Salzburgu (čas potovanja 5:58)


• Innsbruck–Graz 2026: vsako uro, od tega (med 8. in 16. uro) 4 direktne povezave v sodi uri (časi odhodov 1x 5:51, 3x 6:03; alternativno so ob času potovanja 6:03 povezave z 1–2 prestopoma in časi potovanja 5:40 ali 5:45 približno ob istem času), v lihi uri pa so hitrejše povezave s časom potovanja 5:24, od tega so potrebni 3 prestopanja.


Zaključek: Do cilja lahko pridete hitreje in pogosteje (tudi pogosteje, vendar ne hitreje, neposredno). Kompromis je predvsem v uporabljenem voznem parku (zmanjšanje števila sedežev do 55 %, odvisno od zaznave; vsaj do dobave vlakov Mireo leta 2028 bo prišlo tudi do znatnega zmanjšanja udobja).


• Salzburg–Graz 2025: vsaki dve uri, z direktno povezavo vsake 2–4 ure, čas potovanja 3:58 ali 4:02


• Salzburg–Graz 2026: vsako uro, z direktno povezavo vsake 2–4 ure, časi potovanja med 3:31 in 3:54


Zaključek: Do cilja lahko pridete hitreje in pogosteje; zaenkrat ni pričakovati zmanjšanja udobja (nadaljevanje medkrajevne povezave na progi Tauern). Medtem ko polna cena vozovnice za 10. december 2025 stane 56,50 €, bo 17. decembra 2025 stala 66,30 € na daljši progi Ture. Za primerjavo, cena potovanja iz Bischofshofna v Gradec z vlakom EC 163 (ki bo kmalu edini "pravi" vlak na dolge razdalje skozi dolino Enns) se bo zvišala za le 10 centov na 48,50 €. Tisti, ki želijo potovati iz Salzburga v Gradec skozi dolino Enns po trenutno nizki ceni (polna cena v prihodnosti 56,80 €), bodo morali prestopiti v Bischofshofnu. Čas potovanja se bo prav tako podaljšal za deset minut.

• Innsbruck–Celovec 2025: vsaki dve uri, 1 prestop (med 8. in 16. uro, 4 povezave z 1 prestopom), časi potovanja med 4:58 in 17:03


• Innsbruck–Celovec 2026: vsako uro, izmenično 1 in 3 prestopi (med 8. in 16. uro, 3 povezave z 1 prestopom), časi potovanja med 4:40 in 16:49


Zaključek: nekoliko več prestopov kot prej, zmanjšano udobje potnikov (IR namesto IC) vsaj do leta 2028 (dostava vlakov Mireo), vendar dvakrat več povezav in 15 minut hitreje


• Salzburg–Celovec 2025: vsaki dve uri, direktna, 15:03 ali 15:07


• Salzburg–Celovec 2026: vsako uro; Neposredna linija ob sodih urah (z enim premorom), linija ob lihih urah s prestopom v Beljaku, časi potovanja od 2:47 do 3:02


Zaključek: več povezav (urna linija na Tauenski železnici!), približno 10–15 minut hitreje, vendar v obravnavanem obdobju (od 8.00 do 16.00) eno neposredno povezavo nadomesti povezava s prestopom


• Linz–Graz 2025: med 8.00 in 16.00, 6 povezav pod 3:30 (časi potovanja 3:08 ali 3:19), od tega 2 direktni


• Linz–Graz 2026: med 8.00 in 16.00, 4 povezave pod 3:30 (čas potovanja 3:11), od tega 4 direktne


Zaključek: manj povezav, zmanjšano udobje potnikov in – vsaj v bližnji prihodnosti – zmanjšana sedežna zmogljivost na vlakih InterRegio (namesto InterCity), vendar več neposredne povezave


• Dunaj–Leoben 2025: med 8.00 in 16.00, 5 neposrednih povezav, čas potovanja 2:00; skupno 13 povezav s časi potovanja 2:00 ali 2:21


• Dunaj–Leoben 2026: med 8.00 in 16.00, 1 neposredna povezava (naslednja kmalu po 16.00), čas potovanja 2:13; Skupaj 16 povezav s časi potovanja 2:06 ali 2:13


Zaključek: daljši časi potovanja, bistveno manj direktnih povezav kot prej, a na splošno nekoliko več povezav (jasno splošno poslabšanje – ko bo bazni predor Semmering deloval, bi bilo vsaj teoretično mogoče razdeliti vlake na dolge razdalje v Bruck an der Mur – en odsek bi lahko nadaljeval neposredno preko Leobna do sedla Neumarkt brez potrebe po prestopu)


• Gradec–Leoben 2025: med 8. in 16. uro, 6 povezav v 0:45 ali hitreje, 15 povezav v 1:00 ali hitreje


• Gradec–Leoben 2026: med 8. in 16. uro, 5 povezav v 0:45 ali hitreje, 17 povezav v 1:00 ali hitreje (2 povezavi, ki vozita približno ob istem času, se štejeta kot 1)


Zaključek: nekoliko manj hitrih povezav, daljši časi potovanja, ker vsak drugi vlak InterRegio vozi obvoz prek Brucka namesto, kot to počnejo vlaki InterCity zdaj, prek . Proga bo zankasta, vendar bo skupno nekoliko več povezav. Tipični časi potovanja v letu 2025 so 0:44 (direktna linija) ali 0:53 (s prestopom). V letu 2026 bodo ti časi 0:45 ali 0:52 (direktna linija) ali 0:59 (s prestopom).


• Dunaj–Schladming 2025: Med 8. in 16. uro bo povezava vsaki dve uri s časom potovanja 3:45 in enim prestopom. (Vse druge povezave, z eno izjemo, trajajo vsaj 4:21.)


• Dunaj–Schladming 2026: Med 8. in 16. uro bo z vrzeljo v jutranjem voznem redu povezava vsaki dve uri s časom potovanja 3:55 in enim prestopom. Pol ure kasneje bo na voljo povezava s časom potovanja 4:04.


Zaključek: Potniki bodo na splošno potovali 10 minut dlje kot prej. Udobje vožnje vlakov InterRegio (IR) bo na splošno slabše od udobja trenutnih vlakov Intercity (IC)/Eurocity (EC) vsaj do leta 2028 (dobava vlakov Mireo).


• Gradec–Schladming 2025: Neposredna linija vsaki dve uri med 8:00 in 16:00 s časom potovanja 2:24, plus dve povezovalni liniji s časom potovanja 2:32.


• Gradec–Schladming 2026: Neposredna linija vsaki dve uri med 8:00 in 16:00. s časom potovanja 2:34 (EC 164 “Transalpin”: 2:30), brez drugih ustreznih vmesnih povezav (razen ene avtobusne povezave s časi potovanja, ki se začnejo ob 2:57).


Zaključek: Potniki bodo na splošno potovali 10 minut dlje kot prej. Udobje vožnje z vlaki IR bo na splošno slabše od udobja trenutnih vlakov Intercity (IC)/Eurocity (EC). Med 8. in 16. uro bosta ukinjeni dve povezovalni liniji z le nekoliko daljšimi časi potovanja.


Storitev med Innsbruckom/Salzburgom in Gradcem/Celovec se bo zato izboljšala, medtem ko se bo storitev med Linzom in Gradcem poslabšala. Med Dunajem in Leobnom/Knittelfeldom/Judenburgom itd. se bo število neposrednih povezav drastično zmanjšalo. Časi potovanja med Dunajem in Leobnom/Schladmingom ter med Gradcem in Leobnom/Schladmingom bodo za nekaj minut daljši.


Žal se razmere med Linzom in Gradcem ne bodo izboljšale z dodatnimi direktnimi vlaki, kot je bilo sprva načrtovano (na tej progi je ob petkih in nedeljah le en dodaten direktni vlak). Vendar pa je prestop z Dunaja do Leobna/Judenburga/Unzmarkta verjetno neizogiben (koncept povezovalnega vlaka bi teoretično lahko uvedel na postaji Post-Salzburg). Dobrodošle bi bile tudi posamezne hitre direktne povezave iz Innsbrucka v Gradec prek Celovca, vendar trenutno niso realistične.


Prav tako je treba opozoriti, da se morebitni projekti širitve znotraj Alp po uvedbi InterRegio (IR), ki predstavlja hibrid lokalnih in medkrajevnih storitev (z bistveno več postanki), zdijo še bolj nerealni kot prej. Potovalni časi v dolini Enns in na prelazu Pyhrn bodo zato verjetno zelo dolgo ostali nespremenjeni. Med Salzburgom in Gradcem bo potovanje prek Celovca od 14. decembra 2025 bistveno hitrejše, med Linzom in Gradcem pa bo potovanje prek Dunaja prav tako hitro, ko bo dokončan bazni predor Semmering.




Potovalni časi se bodo podaljšali pri nekaterih povezovalnih storitvah z regijami, ki niso omenjene zgoraj, deloma zaradi pomanjkanja postajališča RJX v Dunajskem Novem mestu. Novo mesto (Čas potovanja med Dunajem in Bruckom an der Mur se bo zaradi ukinitve postaje najhitrejših vlakov v Dunajskem Novem mestu skrajšal le za eno minuto – postajališče se ohranja, da se prepreči prenatrpanost teh vlakov med Dunajem in Dunajskim Novem mestom, in ker po preusmeritvi dolgih prog med Dunajem in Dunajskim Novem mestom na progo Pottendorf to ne bo več izvedljivo brez znatnega zmanjšanja časa vožnje). Natančneje, čas potovanja na progi Baden–Mautern na Štajerskem, ki jo redno uporabljam, se bo do odprtja baznega predora Semmering podaljšal za 17 minut. Vendar bom imel vsaj več možnosti za izbiro, saj se bodo regionalne povezave med St. Michaelom, Selzthalom in Schladmingom na nekaterih območjih povečale na urne. Poleg tega se bo podaljšal obratovalni čas.


Natančneje, čas potovanja na progi Baden–Mautern na Štajerskem, ki jo redno uporabljam, se bo do odprtja baznega predora Semmering podaljšal za 17 minut. 3. Katere spremembe prinašajo vlaki InterRegio na regionalni ravni


Spodaj bi rad na kratko primerjal na nekaj izbranih srednje dolgih odsekih, kjer vlaki InterRegio ustvarjajo nove povezave in kjer preprosto nadomeščajo druge vlake. Ponovno sem si ogledal vse odhode med 8.00 in 16.00, 10. decembra 2025 (stari vozni red) in 17. decembra 2025 (nov vozni red). Kjer je bil, tako kot na progi Pyhrn (Linz–Selzthal), prehod na vlake InterRegio že oktobra, sem za primerjavo uporabil 10. september 2025:


Odsek Linz–Selzthal:


V voznem redu za leto 2025 vlak vozi vsako uro ob minuti 55, z odmori ob 9.55 in 13.55. Vlaki InterCity potujejo 1 uro in 38 minut z enajstimi vmesnimi postanki, vlaki RegionalExpress pa 1 uro in 45 minut s 13 vmesnimi postanki na celotni progi.


V voznem redu za leto 2026 vlak odhaja vsako uro ob minuti:04, z odmorom ob 11:04. Čas potovanja vlakov InterRegio (IR) in Regional Express (REX), ki imajo vsak dvanajst vmesnih postankov, je 1 ura in 42 minut.


Vlaki IR tako nadomeščajo obstoječe povezave Intercity (IC) in Regional Express (REX) – z eno izjemo.


Odsek Selzthal–Leoben:


V voznem redu za leto 2025 vozi 6 vlakov Intercity (IC) ali EuroCity (EC) med 8:00 in 16:00.


V voznem redu za leto 2026 je 8 vlakov IR, kar pomeni dve dodatni hitri povezavi.


Odsek Bischofshofen–Selzthal:


2025: Dvourna vožnja z vlaki IC/EC (1 ura 27 minut)


2026: Dvourna vožnja z vlaki IR/EC (1 ura 29 minut ali 1 ura 31 minut)


Wörgl–Schwarzach-St. Veit:


2025: Urna vožnja: 1x IC, 1x EC (vsak 1:48), 6x REX (1:57)


2026: Urna vožnja: 1x EC (1:51), 7x IR (1:54 ali 1:56)


Vozilni red bo v bistvu ostal enak (vendar so vlaki IR načrtovani kot enosedežne enote s samo tremi vagoni, s čimer se zmanjša število sedežev).


2025: Urna linija: 1x IC, 1x EC (1:51), 7x IR (1:54 ali 1:56)


Storitev bo zato ostala v bistvu enaka (vendar so načrtovani enojni vlaki s samo tremi vagoni, kar bo zmanjšalo število sedežev). Odsek Salzburg–Bischofshofen:


2025: Vlaki REX, IC in EC s časi vožnje med 0:40 in 0:47 ob 8:12, 8:16, 9:08, 10:12, 11:08, 12:12, 12:16, 13:08, 14:12, 14:16 in 15:08, kar pomeni 11 hitrih povezav (če izvzamemo "podvojene" vlake s podobnimi časi, je 8 povezav). Ob 15:43 je na voljo vlak R s časom vožnje 0:52; Vlaki S-Bahna, ki vozijo vsako uro, vozijo v 1:01.


2026: Vlaki REX, IR, IC, EC, RJ in ICE s časi vožnje med 0:39 in 0:45 bodo vozili ob 8:07, 9:07, 9:11, 10:07, 11:07, 11:11, 12:07, 13:07, 13:11, 14:07, 14:11, 15:07 in 15:11, kar pomeni 13 hitrih povezav (8 brez "dvojnih" povezav). Regionalni vlaki (R) s časom vožnje 0:53 bodo vozili vsako uro, S-Bahn pa bo vozil le do Golling-Abtenaua.


Storitev na celotni progi bo zato ostala v bistvu enaka; Vlaki IR bodo odpeljali štiri minute po vlaku IC do Beljaka (ti vlaki zaenkrat ne bodo pretvorjeni na vlake IR). Vlaki R so hitrejši od prejšnjih vlakov S-Bahn (in vozijo ob bolj priročnih časih – 30 minut po hitrejših povezavah).


Salzburg–Zell am Glej razdelek:


2025: Koristne povezave (1:30/1:32/1:36 namesto vsaj 1:55) ob 8:12, 9:08, 10:12, 11:08, 12:12, 13:08, 14:12, 15:08 (vsaka druga povezava zahteva prestop)


2026: Povezave s časi potovanja 1:33/1:37 ali (enkrat) 1:41 ob 8:07, 9:11, 10:07, 11:11, 12:07, 13:11, 14:07, 15:11 (vsaka druga povezava zahteva prestop)

Spreminjajo se le časi potovanja, ki se podaljšajo za nekaj minut. Poleg tega bo vsako uro ob 37.30 vozil direktni regionalni vlak (R), s časom potovanja 1 uro in 45 minut. Ti vlaki so očitno namenjeni razbremenitvi vlakov InterRegio (IR), ki vozijo vsako uro (z bistveno manj sedeži), in trenutno vozijo med Bischofshofnom in Zell am Seejem (–Wörgl). Med Golling-Abtenauom in Zell am Seejem (Saalfelden) bodo ti vlaki nadomestili prejšnje linije S-Bahn, ki so od postaje Schwarzach-St. Veit vozile le vsaki dve uri in so od Salzburga do Zell am Seeja potovale v 1 uri in 55 minutah. Na splošno se bodo časi potovanja podaljšali, če pa omejimo čas potovanja na 1 uro in 45 minut, bo na celotni progi dvakrat več povezav s sprejemljivimi časi potovanja kot prej.



Schwarzach-St. Veit–Bad Gastein:


2025: Dvourna vožnja z vlaki IC/EC (0:30)


2026: Urna vožnja z vlaki IC/EC/RJ/ICE (0:23 ali 0:28); Novi vlaki med Salzburgom in Beljakom zaenkrat ne bodo označeni kot povezave InterRegio (IR).


Odsek Leoben–Judenburg:


2025: Med 8.00 in 16.00 6 povezav Railjet (RJ) (v začetku oktobra so bile 3 od teh povezav Intercity (IC)) s časom potovanja 32 minut, plus enourni (redko polurni) vlak S-Bahn (44 minut).


2026: Med 8.00 in 16.00, 8 povezav InterRegio (IR) (vsako uro, 34 minut), plus 1 Intercity (34 minut) in enourni S-Bahn (45 minut).




Odsek Gradec–Spielfeld-Straß:


2025: Med 8.00 in 16.00, 4 ekspresne linije (34 ali 35 minut), vključno s 3 ekspresnimi vlaki in 1 vlakom EuroCity (dvourna linija med Gradcem in Mariborom).


2026: Med 8.00 in 16.00, 9 ekspresnih linij. (0:39/0:40/0:41), vključno s 7x IR, 1x EC, 1x REX (vsakourna vožnja ves dan med Gradcem in Mariborom)


4. Nadaljnje spremembe voznega reda za leto 2026


Po skoraj popolni ukinitvi dolgih prog s sedla Neumarkt bosta na progi prek Unzmarkta ostala dva direktna vlaka na Dunaj in z njega, ob vikendih pa trije. Tako bo še naprej na voljo direktna povezava z Dunaja do Leobna, Knittelfelda, Judenburga, Unzmarkta in drugih destinacij, čeprav po bistveno krajšem voznem redu. V St. Veit an der Glan se bodo ti vlaki odcepili proti Feldkirchnu in Beljaku. Osojsko jezero bo prvič dostopno z Dunaja brez prestopanja.


Popoldanski Eurocity (16:10) iz Dunaja v Krakov/Vroclav bo v novem voznem redu podaljšan do Poznana. Jutranji vlak Eurocity za Krakow (prej Przemyśl) z odhodom iz Dunaja ob 8.10 bo odslej vključeval direktne vagone za Vroclav. Švicarski panoramski vagon ne bo več vključen (namesto tega bo vozil z glavne železniške postaje na Dunaju do Gradca ob 5.24 in iz Gradca na Dunaj ob 20.00). Nov vlak Eurocity za Krakow bo odpeljal ob 12.10. Vlak EuroNight za Varšavo prek Krakova (z odhodom iz Dunaja ob 23.19) bo vključeval direktne vagone za Przemyśl, pomembno poljsko prestopno postajo za potnike iz Ukrajine. Število direktnih povezav z Varšavo (3) bo ostalo enako, medtem ko bo še ena neposredna povezava s Krakovom (4).


V vzhodni regiji napovedana dnevna polurna linija CJX9 (Dunaj Floridsdorf–Payerbach-Reichenau) zaenkrat ne bo izvedena. Dve večerni liniji (odhod Dunaj Meidling ob 20:32/21:32) sta odpovedani, dodana pa je ena jutranja linija (prihod Dunaj Meidling ob 4:55) in ena pozno večerna linija (odhod Dunaj Meidling ob 0:34).


V zgodnjih jutranjih in poznih večernih urah je več odpovedi in zmanjšanja števila vlakov na dolge razdalje: IC 461 (Salzburg Hbf, odhod ob 3:11) je odpovedan na odseku Salzburg–Linz (to je zato, ker so bile vlakovne garniture DB KISS prodane ÖBB in jih zato od junija 2025 ni več treba prevažati na Dunaj zaradi vzdrževanja ponoči). IC 494–495 do Rostocka oziroma Warnemündeja bosta odslej vozila le še na odseku Dunaj–Nürnberg (po novem kot vlaki ICE). Tudi tukaj je razlog odprava potrebe po premestitvi vlakov DB KISS (prej WESTbahn) na Dunaj.


V zgodnjih jutranjih in poznih večernih urah je več odpovedi in zmanjšanja števila vlakov na dolge razdalje: IC 461 (odhod Salzburg Hbf ob 3:11) je na odseku Salzburg–Linz odpovedan (to je zato, ker vlakov DB KISS ni več treba premeščati na Dunaj zaradi vzdrževanja). RJ 541 (odhod Salzburg Hbf ob 5:11) je na odseku Salzburg–Vöcklabruck odpovedan in ga nadomesti IC. RJ/IC 840 (prihod v Salzburg ob 23:49) je odpovedan na odseku Vöcklabruck–Salzburg. IC 460 (prihod v Salzburg ob 0:49) je odpovedan med Linzom in Salzburgom. Linija RJ/IC 841 Salzburg–Linz (prihod ob 21:30) bo odslej znova vozila do postaje Dunaj Hbf (zato bodo odpovedani postajališči vlaka ICE 229, ki vozi ob podobnem času, v Amstettenu in Tullnerfeldu). Na Južni železnici je odpovedan jutranji vlak IC 854 (odhod iz postaje Graz Hbf ob 4:14, prihod od ponedeljka do petka). Prvi vlak za Dunaj bo odslej iz Gradca odpeljal ob 5:00.


... Linija Nightjet Dunaj–Pariz bo s spremembo voznega reda 14. decembra 2025 do nadaljnjega ponovno ukinjena, saj vlaka po ukinitvi francoskih subvencij – kljub velikemu povpraševanju – ni več mogoče donosno upravljati. Tudi linija Nightjet Dunaj–Milano–La Spezia bo od tega datuma prenehala obratovati (La Spezia ni neposredno povezana od septembra 2025), čeprav se zdi realno, da bi se ta povezava lahko ponovno vzpostavila v voznem redu za leto 2027 po zaključku gradbenih del v Italiji.

Od 1. julija 2026 bodo med Dunajem, glavno postajo v Bratislavi in ​​Košicami vozili trije pari vlakov Eurocity.


Zadnji polni jedilni vagoni ÖBB bodo s spremembo voznega reda umaknjeni, na vlakih Transalpin (EC 163-164) pa bo uporabljen švicarski jedilni vagon.


Prvi vlak iz Dunaja v Prago bo odpeljal ob 5.10 (prej ob 6.39), zadnji vlak iz Prage pa bo na Dunaj prispel ob 23.49 (prej ob 22.49).


Direktni vlak iz Dunaja v Trst bo vozil prek Beljaka namesto prek Ljubljane in bo bistveno hitrejši.




Zasebni vlak WESTbahn bo od spremembe voznega reda naprej ponujal neprekinjeno polurno povezavo z postaje Dunaj Westbahnhof, čeprav bodo nekateri vlaki vozili le do Welsa. Povezava s St. Johannom v Pongauu bo podaljšana do Saalfeldna in bo na voljo trikrat na dan (namesto enkrat). Od marca naprej bodo vlaki Giruno, najeti pri SBB, vozili trikrat na dan iz Dunaja v Beljak.


Poleg dveh parov vlakov ob koncu tedna v regiji Gesäuse (odsek Weißenbach-St. Gallen–Hieflau–Selzthal) bo tretji vozil opoldne. Prvič se bo potniški promet med tednom ponovno vzpostavil tudi zjutraj, in sicer dopoldanski šolski par vlakov med Selzthalom in Admontom. Dodatne (poletne) vikend povezave na odseku Selzthal–Admont–Hieflau bodo ukinjene.


Na Koroškem bo linija S1 podaljšana od Spittal-Millstätter Seeja do Pusarnitza. Med Celovcem in Wolfsbergom bo poleg urne linije S-Bahn vozil tudi urna linija REX. Čas potovanja se bo skrajšal z 1 ure in 4 minut na 44 minut (39 minut s prestopom v St. Paulu). Med St. Veit an der Glan in Feldkirchenom se bo promet povečal na uro. Med Celovcem in St. Veit an der Glan bo vozilo tudi bistveno več vlakov.


Štajerska linija S1 bo imela povečan promet na polurne intervale med Gradcem in Frohnleiten, obratovalni čas med Gradcem in Wies-Eibiswald/Köflach pa se bo znatno podaljšal.


Na nekaterih progah bodo uvedene nove regionalne povezave izven prometnih konic. Na primer, vlak bo zdaj vozil iz Sigmundsherberga v Horn ob 0:44 ob vikendih. Linija Übelbacherbahn bo prvič ponujala povezavo tudi ob (zgodnjih) sobotnih večerih. Nekatere linije bodo imele dodane ali odstranjene postaje; na primer, zadnji vlak iz Dunaja v Gradec (z odhodom z glavne železniške postaje na Dunaju ob 23:24) se ne bo več ustavljal v Badnu.