sreda, 17. december 2025

[CZ-Arriva] Arriva ni navdušena nad načrti Leo Expressa, prav tako pa je ministrstvo proti njim

 Leo Express želi ponuditi šest parov vlakov na dan med Prago in Plznom.



Po mnenju Urada za varstvo konkurence (UOHS) lahko Leo Express začne obratovati na relaciji Praga proti Plznu od naslednjega decembra. Za zdaj je prevoznik na tej progi Češke železnice, od decembra 2028 pa bo večino povezav med tema mestoma prevzela Arriva vlaky.

Urad je o odločitvi prve stopnje obvestil v sporočilu za javnost. Urad za zaščito konkurence je kontaktiral Arriva vlaky. Urad je moral tako izvesti tako imenovani test ekonomskega ravnovesja. Namen je pokazati, ali nova storitev, ki deluje na komercialno tveganje prevoznika, ne bo ogrozila obratovanja drugih linij, ki jih naroči država na tej liniji.

"Po zaključkih urada gospodarska ravnotežja železniškega potniškega prometa, ki poteka na podlagi pogodb za javni potniški prevoz, ne bo ogrožena v povezavi z novimi storitvami na katerem koli odseku železnice," je dejal tiskovni predstavnik urada Martin Švanda.

Arriva vlaky je zmagala na razpisu za upravljanje daljinskih vlakov na linijah Ex6 Praga – Plzeň – Cheb in R16 Praga – Plzeň – Klatovy (– Železná Ruda), ki ga je razpisalo Ministrstvo za promet. Pogodbo je letos podpisal prevoznik. Vendar pa pri izračunu prevoznik ne upošteva, da bo država dovolila drugega prevoznika na poti. Lahko izbere le najbolj privlačne trenutke. Vendar pa morda ne pokriva celodnevnega obratovanja, tudi ko so vlaki prazni in povzročajo izgube. V industriji temu pogosto pravijo nabiranje rozin.

Ena izmed dvanajstih načrtovanih linij Leo Express

Proga do Plzna je ena od dvanajstih, ki jih Leo Express želi začeti obratovati prihodnje leto. Prevoznik načrtuje, da bo med Prago in Plznom vozil šestkrat dnevno v vsako smer. V preteklosti je podjetje vložilo več vlog za obratovanje novih linij, ki jih nikoli ni začelo.

"V svoji analizi je urad svojo analizo predvsem utemeljil na podlagi pogodbenih prihodkov potencialno ogroženih linij za obdobje voznega reda 2028/29. Prav tako je ocenila število prizadetih potnikov, ki je temeljila na razmerju med skupnimi postajami nove storitve in zavezniško storitvijo do skupnega števila postaj, ki jih pokriva zavezniška storitev. V naslednjem koraku je bil določen vpliv novih storitev na ogrožene proge na podlagi skupne zmogljivosti vlakov, novih storitev in storitev v zavezi," je Švanda opisal potek testa. Na podlagi teh podatkov je nato izračunala ocenjeno izgubo zaradi linij odgovornosti.

"Po oceni vseh finančnih in nefinančnih vplivov nove storitve urad ni ugotovil pomembnega negativnega vpliva na obstoječe pogodbe za javni potniški prevoz, za kar bi imel urad razlog, da prijavitelju zavrne ali omeji pravico do dostopa do železniške infrastrukture," je dodal Švanda. Po navedbah organa se bo povečala ponudba povezav in udobje potnikov.

Po podatkih dnevnika je Ministrstvo za promet Zdopravy.cz poslalo tudi negativno izjavo o načrtu Leo Express. To je tisto, kar upravljanje prog na tej progi naroča in plačuje.

Arriva še vedno razmišlja o naslednjih korakih, morda bo vložila pritožbo. "Moramo se podrobno seznaniti z odločitvijo, ki še ni dokončna. Po tem bomo razmislili o nadaljnjih korakih," je povedal tiskovni predstavnik Arrive Jan Holub.