torek, 9. december 2025

[UK-Stadler] Elektro-dizelski Stadler Flirti izbrani za zamenjavo vlakov Dublin – Belfast Enterprise

 EVROPA: Irska nacionalna železnica Iarnród Éireann in severnoirski Translink sta skupaj izbrali Stadler izmed treh ponudnikov za pogodbo za dobavo vlakovnih garnitur, ki bi nadomestili vozni park, ki ga vleče lokomotiva na čezmejni liniji Dublin – Belfast Enterprise.



Stadler je bil sredi septembra obveščen, da je prednostni ponudnik, vendar je bil postopek dodeljevanja zamaknjen, ker je konkurenčni ponudnik CAF sprožil pravni izziv v obdobju prejšnjega zastoja. Prepoved, ki jo je zahteval CAF, je bila 26. novembra odpravljena na Višjem sodišču v Dublinu, pri čemer je sodišče opozorilo na časovno ključno pomembnost zagotavljanja prispevkov EU in hkrati priznalo, da je nujno treba reševati emisije in izboljšati dostopnost.

Naročilo, ki je bilo oddano prek skupnega podjetja Iarnród Éireann in Northern Ireland Railways, zajema dobavo osmih garnitur ter simulatorjev ter ločen 15-letni servisni in podporni vzdrževalni dogovor, ki se lahko podaljša za dodatnih 15 let.

Vlakovni kompleti bodo temeljili na preverjeni Stadlerjevi platformi Flirt. Sposobni bodo delovati na 1,5 kV DC elektrifikaciji iz Dublina in v dizelskem načinu drugje. Vgrajene vlečne baterije bodo sposobne poganjati vlake na kratkih razdaljah. Pričakuje se, da bodo te uporabljali okoli postaje Grand Central v Belfastu in do depoja York Road, ki bo glavni vzdrževalni objekt za floto.

Dva dizelska motorja bosta nameščena v vozniško vozilo na enem koncu enote, kar bo ustvarilo pogonski vagon in se izognilo uporabi motorjev pod tlemi. Čeprav običajno zagotavljata moč oba motorja, se pričakuje, da bo en motor sposoben zagotoviti dovolj oprijema za ohranjanje zmogljivosti v primeru okvar.

Osem motorjev bo poganjalo štiri podvozja, dva pod vmesnimi vozili in dva pod drugim neartikuliranim krmilnim vozilom.

Zasnova pogonskega vagona bo omogočila prihodnjo zamenjavo dizelskih motorjev in rezervoarja za gorivo s pantografi in transformatorjem, če bo severnoirsko omrežje elektrificirano na 25 kV 50 Hz.

Čeprav nekateri oblikovalski elementi še niso formalizirani, se pričakuje, da bo osem potniških vozil oblikovanih kot zglobni pari.

Dostop potnikov bo omogočen skozi ena široka vrata in predprostor, ki se nahajajo na sredini vsakega vozila, kjer se bo premična stopnica raztezala do perona za raven vkrcanje. Vsak vagon bo imel nizko talno površino.

Specifikacije za vlake se posebej nanašajo na visoko raven udobja sedežev. Na voljo bo kombinacija sedežev v prostoru in enosmernega sedenja, s šestimi mesti za invalidske vozičke v PRM območjih, ki bodo locirana stran od stranišč, da zagotovimo bolj vključujočo izkušnjo.

Vlaki bodo opremljeni z osmimi stranišči, dvema v prvem razredu, petimi v standardnem razredu in enim za gostinstvo ter uporabo osebja na krovu; dve bosta skladni s PRM-TSI. Vlaki bodo imeli tudi šest rezerviranih kolesarskih mest.

Prehrana bo nadgradila tisto, ki jo ponujajo trenutni vlaki, ki jih vlečejo lokomotive, z neposrednim prevozom toplih obrokov v prvem razredu ter bar-bistro in tramvajsko storitev za potnike standardnega razreda.

Kabine bodo temeljile na obstoječi zasnovi Flirt s centralno nameščenim vozniškim položajem in sedežem za drugo osebo. Vlaki bodo imeli varnostni sistem ETCS in britanski TPWS. Vrata bodo omogočala selektivno odpiranje, voznika pa bo podprlo 22 zunanjih CCTV kamer.

Časovni okvir dostave

Pričakuje se dobava prvih kompletov za testiranje leta 2028, vstop v promet pa leta 2030, kar bo omogočilo umik obstoječih lokomotiv razreda 201 in vagonov De Dietrich.