Vse kaže, da bodo Koleje Mazowieckie kmalu lahko podpisale pogodbo s Peso za dobavo 6 dvoenotnih dizelskih motorjev. Lokalna vlada Mazovskega vojvodstva se je strinjala z močnim povečanjem proračuna, namenjenega naročilu, kar naročnika približuje poravnavi razpisa.
Konec lanskega leta smo v "Rynek Kolejowy" obvestili o odprtju ponudb na razpisu, ki so ga objavile Koleje Mazowieckie za dobavo 6 dvodelnih dizelskih motornih vozil skupaj z izvajanjem vzdrževalnih storitev, vključno z inšpekcijskimi pregledi na nivojih od P1 do P3 in po želji dvema pregledoma na ravni P4. Edini subjekt, ki se zanima za izvedbo naročila, se je izkazal za Pesa Bydgoszcz, ki je ponudil platformo Elf 3, prej znano kot Regio160. Več deset takih plovil že obratuje České dráhy, ki je naročil že 106 enot.
»20. januarja je (uprava Mazovskega vojvodstva – ur.) sprejela usmerjeno odločitev o izvajanju osnovne pogodbe. Seveda, pod pogojem, da je dokumentacija, ki jo je predložil ponudnik, pozitivno preverjena," je v intervjuju za "Gazeta Wyborcza Warszawa" povedala Marta Milewska, tiskovna predstavnica maršalovega urada. Odločitev o morebitnem uveljavljanju opcijske pravice, ki zajema nakup dodatnih 4 enot in izvedbo dveh pregledov na ravni P4 za vsako vozilo, se lahko sprejme v enem letu od sklenitve pogodbe, po kateri bi bilo 6 vozil dobavljenih v 37 mesecih, torej v letu 2028.
Potreba po nakupu novih tirnih vozil za neelektrificirane proge je za Koleje Mazowieckie vse bolj nujna. Podjetje je v zadnjih letih zaradi dveh hudih nesreč in gorenja izgubilo kar tri vozila z notranjim zgorevanjem, poskus nakupa baterijskih enot pa se je zaradi visokih stroškov končal z neuspehom. Zato so morali potniki v najboljšem primeru potovati z rabljenimi dizelskimi vozili, ki so jih najeli pri SKPL, in pogosto z nadomestnimi avtobusi. Spomnimo se, da je na razpisu za dobavo 6 dvoenotnih baterijskih enot najcenejšo ponudbo predložila skupina Škoda, ki ni preveč dejavna na poljskem trgu in ki je že proizvedla baterijska vozila za ČD, ki delujejo v Moravsko-šlezijski regiji.
Žal zaradi podnebne politike EU ni več mogoče sofinancirati nakupa voznega parka z intenzivnimi emisijami iz evropskih skladov, kar v kombinaciji z omejeno konkurenco na trgu dizelskih vlakov pomeni močno povečanje stroškov njihovega nakupa. Zdi se, da je edina racionalna rešitev vrnitev k obsežni elektrifikaciji železniških prog in poleg tega uporaba železniškega voznega parka na kratkih odsekih. V primeru Mazovije danes ni znakov sprememb v tej smeri. Trenutno Koleje Mazowieckie upravljajo naslednje neelektrificirane linije: Nasielsk – Sierpc, Ostrołęka – Szczytno, Płock – Sierpc in Siedlce – Czeremcha.