Zadnji dan preteklega leta je Pesa podpisala pogodbo z uradom maršala Opole za električne enote Elf 3.0. Osnovno naročilo zajema 5 enot, vendar je lokalna vlada napovedala, da bo uveljavila pravico do izbire in naročila skupno 20 vozil. Načrtovan je še en razpis – za dizelska tirna vozila.
Nakup je bil sofinanciran iz programa EU »Evropska sredstva za Opole 2021-2027«. Razpis, ki ga je zmagala Pesa, je bil drugi poskus izbire izvajalca – prvi postopek je bil preklican zaradi pomanjkanja ponudb. V drugem poskusu je bil Pesa edini ponudnik.
4 leta za 5 EMU, 3 za nadaljnjih 15
Pesa se je zavezala, da bo dobavila 5 električnih večnamenskih enot (dve 4-enotni in trije 3-enotni). Pripadali bodo družini Elf 3.0, prej znani kot Regio160. Pravica do izbire zajema dobavo dodatnih 15 enot (štiri 4-enotne in enajst 3-enotnih enot). Celotna osnovna pogodba mora biti izpolnjena v 4 letih od datuma sklenitve pogodbe. Daljša vozila je treba dostaviti prej – v 40 mesecih od datuma podpisa pogodbe. Njihov nakup je odpraviti EMU serije EN57, ki se uporabljajo v pokrajini.
Po navedbah proizvajalca je znesek osnovnega naročila (prvih pet EMU) 202.335.000 PLN bruto. Če maršalov urad uveljavi pravico do izbire – in to je namen maršala Szymona Ogłaze – bo Pesa dostavila 20 vozil za 797.040.000 PLN. Bruto cena ene EMU s tremi enotami je 38.007.000 PLN, v različici s štirimi enotami pa 44.157.000 PLN. Enote, naročene v okviru pravice do opcije, je treba dostaviti v 36 mesecih od odločitve o njenem aktiviranju.
Skoraj 400 sedežev. Ali ni premalo?
Opole Elf 3.0 naj bi razvil standardno delovno hitrost 160 km/h ali več. Vozila s štirimi enotami naj bi sprejela vsaj 390 potnikov, od tega 190 na fiksnih sedežih. Za enote s tremi enotami morajo biti ti parametri 320 oziroma 146 potnikov. Specifikacija, ki jo je pripravila lokalna vlada, je včasih kritizirana: na najbolj obremenjenih progah v regiji (kot je Opole – Vroclav) bi po mnenju mnogih bolje delovale daljše, npr. enote s petimi enotami.
Obe različici morata imeti dve mesti na krovu za prevoz oseb z omejeno mobilnostjo in prostor za vsaj 4 kolesa v vodoravnem položaju. Nizkopodne EMU bodo opremljene z brezžičnim internetom, klimatsko napravo, ogrevanjem, video nadzorom, informacijskim sistemom za potnike in sistemom za štetje potnikov.
Kmalu bo na voljo razpis za dizelske enote.
Končno
želimo vzpostaviti vedno več povezav in za to potrebujemo nova tirna vozila. Zdaj podpisujemo pogodbo za sodobne električne motorne enote, v začetku leta pa bomo objavili še en razpis, tokrat za dizelska vozila – napoveduje Robert Węgrzyn, član uprave Opolskega vojvodstva. Takšen nakup je nujno potreben: v zadnjih tednih se število odpovedi vlakov na številnih neelektrificiranih progah v regiji povečuje zaradi pomanjkanja učinkovitih dizelskih tirnih vozil.