četrtek, 20. januar 2022

[SLO-EP Cargo] Slovenske železnice začenjajo velik razvoj na Balkanu - Ustanovljeno podjetje SZ EP Logistics

Češki EP Holding je v začetku tega tedna sporočil, da je pogodba o strateškem partnerstvu med EP Logistics International (EPLI) in Slovenskimi železnicami (SZ) v postopku sklenitve.



To pomeni, da je dolgo pričakovano skupno podjetje, ki bo delovalo v regiji na področju tovornega prometa in logistike, zaživelo, so sporočili iz EP Holdinga.

Novoustanovljeno podjetje SŽ EP Logistika vključuje SZ Teretni PREVOZ in Fersped. V lastniški strukturi imajo Čehi 49-odstotni delež, preostalih 51 odstotkov pa matična družba Slovenske železnice. Višina češke naložbe ni znana, neuradno pa naj bi bila "težka" okoli 100 milijonov evrov.

Oba partnerja imata visoka pričakovanja od skupnega podjetja SŽ EP Logistika doo

V družbi pravijo, da novo partnerstvo pomeni novo poglavje v mednarodnem razvoju tovornega prometa in logistike obeh skupin že od samega začetka in da so organi skupnega podjetja ter organa SZ-TP in Feršped, so se »okrepili ne le kapitalsko, temveč tudi kadrovsko.« vrhunski mednarodni strokovnjaki.

Spomnimo, da naj bi skupno podjetje imelo dovolj kapitala za prevzem strateških podjetij v tujini , prek katerih bo nato poslovalo na drugih trgih, je bilo že prej objavljeno. Na ta način bo razširil svojo mrežo, s svežim kapitalom pa bo lahko obnavljal zastarela vozila, predvsem na domačem omrežju.

Pričakuje se tudi, da bo novo podjetje v petih letih podvojilo dobiček v primerjavi s tistim, ki ga je imel Tovorni promet leta 2020, ter da bo imelo vsaj polovico višje prihodke.

  • INTERVJU za PlutonLogistics: Melita Rozman Dačar, Slovenske železnice TP - Načrtujemo nova strateška partnerstva in storitve zadnje milje v Srbiji

Slovenske železnice že od leta 2017 poskušajo najti ustreznega strateškega partnerja za svoj tovorni sektor. EP Holding je edina družba, ki je oddala zavezujočo ponudbo. Preostale deležnike je odvrnilo dejstvo, da kontrolnega deleža družbe ni bilo, saj zakon zavezuje Slovenske železnice, da obdržijo 50-odstotni in en delež v vseh svojih družbah, s čimer ostaja državni (posredni) večinski lastnik tovornega železniškega podjetja.