sobota, 15. januar 2022

[SLO-SŽ] Po slovenskih tirih odslej vozijo novi dvopodni električni vlaki

 SŽ-Tovorni promet s češkim partnerjem začenja širitev na tuje trge

Po Sloveniji je odslej mogoče potovati tudi z dvopodnimi potniškimi vlaki. Teh je trenutno deset, generalni direktor SŽ-ja in infrastrukturni minister pa napovedujeta dodatno osveževanje voznega parka. Do leta 2024 bo imel SŽ skupno 72 novih vlakov.




"Če želimo narediti železniški potniški promet privlačnejši, moramo posodabljati železniško infrastrukturo in nabavljati nove vlake, ki potnikom prinašajo večjo udobnost. Imamo 10 novih takšnih vlakov, ki dosegajo hitrost do 160 kilometrov na uro, kar je za slovensko železniško infrastrukturo zelo dobro," je na simbolični prvi vožnji z dvopodnim vlakom poudaril minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec. Kot je dodal, so novi vlaki udobni za potnike, med drugim omogočajo medmrežno povezavo, hkrati pa predstavljajo "pravo pisarno za nekoga, ki želi priti iz mesta v mesto". Deset vlakov KISS švicarskega proizvajalca Stadler bo sicer vozilo po vseh elektrificiranih progah.

Na ministrstvu za infrastrukturo so s potekom nabave novih vlakov zelo zadovoljni, po Vrtovčevih besedah pa se še niso ustavili. "Obljubljam, da bomo še v tem mandatu začeli naročilo dodatnih vlakovnih kompozicij, ki bodo železniški potniški promet naredile ljudem še privlačnejši," je poudaril. Ob tem je poudaril tudi okoljski vidik obnavljanja voznega parka, saj se bo na račun povečanega potniškega prometa zmanjšal pritisk avtomobilov na mestna središča.

Slovenske železnice so po besedah generalnega direktorja Dušana Mesa doslej prevzele 29 vlakov – 10 dvopodnih, 13 električnih enopodnih, drugi pa so dizelski vlaki. "Do konca naslednjega leta bomo iz prvih dveh naročil prevzeli 52 vlakov, nekje do konca februarja ali sredine marca pa bomo naredili nov razpis za dodatnih 20 vlakov," je pojasnil. V voznem parku SŽ-ja bo tako do konca prihodnjega leta ali začetka leta 2024 po Mesovih besedah 72 novih vlakov v skupni vrednosti približno pol milijarde evrov. "To je ogromna naložba," je poudaril.

Z nakupi bo, kot je dodal Mes, narejena velika preobrazba voznega parka, nato pa ga bo treba po njegovih besedah še dograjevati. "Potniki si zaslužijo, da so vlaki večino časa v življenjski dobi okoli 15–20 let, ne pa tako kot zdaj, ko so bili stari tudi po 40 let. Ključno je, da se flota obnavlja, da se proge dogradijo, da bo železniški potniški promet dosegel raven, ki si jo v Sloveniji želimo," je sklenil.

Strateško partnerstvo SŽ-Tovorni promet in češkega EP Logistics International

Družba SŽ-Tovorni promet in češki EP Logistics International medtem s skupno družbo SŽ EP Logistika začenjata novo poglavje na področju tovornega prometa. Izveden je bil zaključek pogodbe o strateškem partnerstvu, so sporočili iz SŽ-ja. "Današnji korak pomeni začetek skupnega projekta na področju logistike in tovornega prometa. Slovenske železnice so v partnersko družbo prispevale družbi SŽ-Tovorni promet in Fersped, češki EP Logistics International pa dogovorjeni znesek do 60 milijonov evrov," so pojasnili na Slovenskih železnicah.

Denar od dokapitalizacije bo skupna partnerska družba SŽ EP Logistika namenila za naložbe in širitev na tuje trge. Kot so zapisali v sporočilu za javnost, imata oba partnerja od združitve velika pričakovanja. Računata, da bo skupna družba postala eden ključnih nosilcev tovornega prometa in logistike v regiji, ki zajema Hrvaško, Bosno in Hercegovino, Severno Makedonijo, Črno goro, Srbijo, Slovenijo, Avstrijo, Madžarsko in Italijo.

Slovenske železnice so postale 51-odstotni lastnik družbe SŽ EP Logistika, češki partner pa 49-odstotni. Kot so še navedli, je strateški partner ob sovlaganju SŽ-ja v prihodnjih letih v družbo SŽ EP Logistika pripravljen vlagati tudi dodatna finančna sredstva, in sicer do 100 milijonov evrov.