četrtek, 27. januar 2022

[SLO] Drugi tir ; Divača -Koper

 [IZKOPAN PRVI KILOMETER PREDOROV]

Izvajalci del v predorih drugega tira so danes dosegli pomemben mejnik. Na vseh predorskih deloviščih skupaj so prebili mejo izkopanih 1.000 metrov predorov.
Izkopne dolžine so:
1. predor Lokev (T1-DI): glavna cev 150 metrov, servisna cev 110 metrov,
2. predor Mlinarji (T7-KP): 362 metrov,
3. predor Škofije (T8-DI): glavna cev 102 metra,
4. predor Škofije (T8-KP): glavna cev 198 metrov, servisna cev 84 metrov.
Skupna dolžina izkopa je tako trenutno 1.006 metrov. Do leta 2024 morajo izvajalci izkopati 37 kilometrov predorov.
Foto: Kolektiff

[AKTIVNA GRADBIŠČA V OKOLICI ČRNEGA KALA]
Na območju Črnega Kala je že možno videti, kje bo potekala trasa drugega tira pod znamenitim avtocestnim viaduktom.
Pod kraškim robom oz. državno cesto, po kateri smo se nekoč vozili na morje, nastaja južni portal bodočega 6-kilometrskega predora Beka (T2). Od tam bodo vlaki po viaduktu Gabrovica pod avtocestnim viaduktom odbrzeli proti predoru Stepani (T3), kjer prav tako poteka priprava portalov za gradnjo predora.
Iz predora T3 bodo vlaki na kratko zapeljali na plano, tam je že zgrajen oporni zid, pot pa kmalu nadaljevali v predor Tinjan (T4). Na fotografijah je videti obrise bodočega predora, ki ga bodo izvajalci začeli kopati v kratkem.
Foto: Kolektiff


[DELA NA VIADUKTU GLINŠČICA PO KONCU BETONIRANJA]
Viadukt v dolini reke Glinščice se kaže v svoji skoraj končni podobi.
Po zadnjem betoniranju škatlaste konstrukcije pred božičem je izvajalec že odstranil večino gradbenih odrov na viaduktu. Začasne oporne konstrukcije pod betonsko ploščo viadukta bo izvajalec odstranil v naslednjih mesecih, ko bo potekalo tudi nameščanje ograj na viadukt in asfaltiranje površine ob škatlasti konstrukciji, namenjene gradbiščnemu prometu za glavna gradbena dela.
V notranjosti viadukta v teh dneh poteka vrivanje kablov v kabelske cevi za potrebe prednapetja betonske konstrukcije za doseganje predvidene nosilnosti viadukta.
Foto: Kolektiff

[NAJDALJŠI DEL DRUGEGA TIRA, KI NE POTEKA V PREDORIH]
Drugi tir je predorska proga. 75 odstotkov celotne trase dolžine trase je v predorih. Najdaljši del proge, ki bo potekal izven predorov, je na začetku trase, med območjem postaje Divača in predorom Lokev (T1). Ta del proge je dolg 2.065 metrov in na njem že potekajo zemeljska dela za novo traso, ki so dobro vidna tudi s ceste od Divače proti Lokvi oz. Lipici.
Foto: Kolektiff

[RAZLIKA V VIŠINI PREDORSKIH CEVI?]
Na prvi fotografiji je vidna razlika v višini predorskih cevi. Vendar je ta le začasna. V predoru se pri gradnji po Novi avstrijski metodi najprej izkoplje zgornji del (tako imenovana kalota), nato pa še spodnji del cevi (tako imenovani stopnica in talni obok). Na prvi fotografiji je predor Škofije (T8-Kp), kjer je glavna cev že izkopana v dolžini približno 100 metrov in je v prvem delu izkopana tako kalota kot stopnica, v zadnjem delu pa poteka izkop stopnice. Izkop servisne cevi je v začetni fazi, izkopane je približno 20 metrov kalote, z izkopom stopnice se bo začelo po približno 60 metrih izkopa kalote. Čez mesec dni bo tako pogled na obe cevi enak.
V predoru Lokev (T1-Di) v obeh ceveh trenutno poteka šele izkop kalote, zato sta od zunaj videti povsem enako. Se pa tudi tu že nanaša brizgani beton, kar je vidno na fotografijah.

[Poimenovanje predorov drugega tira]
Predori drugega tira so ob začetku izkopov predorov dobili svoja imena. Doslej so imena sledila projektantskemu poimenovanju, skladno s stacionažo proge po vrstnem redu od Divače proti Kopru od T1 do T8 (z manjšo spremembo ob združitvi predorov T5 in T6 v predor T5-6 po izdelavi projekta za izvedbo).
Uprava družbe 2TDK je med štirimi skupinami predlogov 26. 10. 2021 sprejela sklep o poimenovanju na podlagi predloga glavnega projektanta drugega tira Edmunda Škerbca, direktorja družbe SŽ-Projektivno podjetje Ljubljana, in predstavnika za odnose z javnostmi družbe 2TDK Martina Tomažina.
Predlogi poimenovanja so sledili običajnemu poimenovanju infrastrukturnih objektov v Sloveniji in tudi drugje po naselbinskih ali ledinskih imenih območij, na katerih so objekti zgrajeni.
🚇T1 predor Lokev
(naselje ob vhodu v predor)
🚇T2 predor Beka
(naselje neposredno nad predorom T2, ime asociira na Beško-ocizeljski jamski sistem, ki poteka v bližini predora)
🚇T3 predor Stepani
(najbližje naselje predoru, v bližini je tudi vas Gabrovica, vendar se po Gabrovici že imenuje bodoči železniški viadukt in takšno poimenovanje ne bi bilo ustrezno, saj bi pomenilo nejasnosti pri uporabi imen)
🚇T4 predor Tinjan (naselje na Tinjanskem hribu nad predorom)
🚇T5-6 predor Osp
(naselje v Osapski dolini pod predorom)
🚇T7 predor Mlinarji
(zaselek naselja Osp v bližini predora)
🚇T8 predor Škofije
(predor poteka pod delom Zgornjih Škofij, poimenovanje po Dekanih, kjer je začetek predora, ne bi bilo ustrezno, saj se po Dekanih imenuje avtocestni predor in bi takšno poimenovanje pomenilo nejasnosti pri uporabi imen)