sreda, 26. januar 2022

[ESP-ADIF] Prvi EUROLIGHT za Adif

 V začetku januarja 2022 je Stadler Rail dokončal prvo od 22 dizelskih lokomotiv EUROLIGHT, ki jih je oktobra 2019 naročil španski upravljavec infrastrukture Adif.



Po objavi rezultatov licitacije 31. julija 2019 je bila podpisana zavezujoča pogodba s Stadler Rail València, v konzorciju z Erion Mantenimiento Ferroviario. Pogodba z družbo Adif Alta Velocidad za 22 reševalnih lokomotiv je vredna 114,9 milijona evrov, vključno z osemletno pogodbo o vzdrževanju. 

Lokomotive temeljijo na dizajnu EUROLIGHT in so Bo'Bo' dizelsko-električni stroji z 2.800 kW motorjem CAT C175-16, menjalnikom AC/AC in najvišjo hitrostjo 160 km/h. Začetni vlečni napor je 333 kN, premer kolesne dvojice 1 100 mm (novo), najmanjši polmer krivine po dogovoru 150 m v uporabi in 80 m v skladišču. Lokomotive so opremljene s 5000 l rezervoarjem za gorivo in 500 l rezervoarjem za sečnino. Teža v delovnem stanju je 86 t. Opremljeni bodo z ETCS Level 2 in ASFA digital ter GSM-R. 

Za vzdrževanje bo poskrbel konzorcijski partner Erion Mantenimiento Ferroviario, skupno podjetje Stadler Rail Valencia (51 %) in Renfe Operadora (49 %). Erion že zagotavlja storitve vzdrževanja tirnih vozil javnim in zasebnim operaterjem v Španiji, na Portugalskem, v Franciji in Nemčiji.

Lokomotive so namenjene uporabi na 1.435 mm tirnem omrežju za visoke hitrosti za namene inšpekcijskega pregleda infrastrukture, reševanja nasedlih vlakov, čiščenja snega in vleke vlakov za vzdrževanje infrastrukture z vlečnimi obremenitvami do 600 t. Zasnovani bodo za delovanje v temperaturnem območju od +45 °C do -25 °C.

Prvi dve lokomotivi razreda 336 naj bi bili dobavljeni v 36 mesecih po podpisu pogodbe (tj. do oktobra 2022), preostali pa v 40 mesecih (do februarja 2023).