Združeno kraljestvo: Škotska vlada ne bo sprejela možnosti, da bi franšizo Abellio ScotRail kandidirala za polni mandat, je 18. decembra potrdil minister za promet, infrastrukturo in povezljivost kabineta Michael Matheson.
Pogodba se je začela 1. aprila 2015 z minimalnim rokom sedmih let in možnost podaljševanja na 10 let po medsebojnem soglasju po petih letih. Podaljšanje je bilo predmet ponovne ocene predpostavk o stroških in prihodkih ter morebitnega opustitve zagotovljene subvencije.
Vlada je dejala, da so se ministri po obsežni analizi in natančnem premisleku odločili, da predlagano "znatno" povečanje subvencij ne bo zagotovilo "sorazmernih ugodnosti".
Ministri so zato poslali obvestilo o prepovedi prodaje, zdaj pa naj bi se franšiza končala marca 2022.
"Trenutno zagotavljamo približno dve tretjini tekočih stroškov za našo železnico in nujno je, da je ta trajnostna," je dejal Matheson. Povedal je, da mora vsako povečanje subvencije "prinesti nove ugodnosti za potnike in davkoplačevalce" in "čeprav je prišlo do izboljšav v zadnjih letih, predlagane spremembe ne zadostujejo za utemeljitev dodatne subvencije".
ot odgovor na napoved, je Dominic Booth, generalni direktor Abellio UK, dejal, "da smo nad to odločitvijo zelo razočarani in verjamemo, da je to napačna izbira za Škotske železnice in njene stranke."
Povedal je, da bi ponudba Abellio za prevoz na Škotsko "za davčne zavezance za naše stranke zagotovila izboljšano storitev za naše stranke."
Ker je škotska vlada 'zdaj morala začeti postopek javnega naročanja po starem postopku franšize DfT', je Abellio dejal, da bo tesno sodeloval s tistim, ki se vlada odloči za dostavo železniških storitev od leta 2023 do 2025
Bert Groenewegen, finančni direktor nizozemskega državnega potniškega prevoznika NS, ki ima v lasti Abellio, je dejal, "želimo obdržati tveganja svojih dejavnosti v tujini pod nadzorom in zagotoviti dober donos. To je še posebej pomembno na burnem trgu. Radi bi imeli še tri leta na Škotskem, vendar ne za vsako ceno. "
NS je povedal, da je podjetje ScotRail v Abellio UK doseglo promet v višini 889 · 2 milijona EUR in je v letu 2018 ustvarilo izgubo v višini 2 · 3 milijona EUR, vendar naj bi v celotnem obdobju 2015–22 prineslo pozitiven finančni rezultat.
Preučite možnosti
Matheson je dejal, da že poteka delo za "preučitev možnosti, ki so nam odprte" od leta 2022. Povedal je, da je škotska vlada "jasno izrazila svoje stališče, da trenutni režim franšize, ki je zadržan za vlado Združenega kraljestva, ni uspel in splošno sprejeto, da mora železniška industrija kot celota sprejeti reformo. "
Upal je, da bo pregled železnice, ki ga je opravil Keith Williams, pripeljal do "konca sedanjega zapletenega in dragega sistema franšize", ter pozval, naj se vse škotske oblasti prenesejo na škotsko vlado.
Matheson je odgovoril na vprašanja MSP-jev, da bo obstajala „močna ponudba v javnem sektorju, če bomo omejeni na nič drugega kot na ponudbo javnega sektorja za franšizo“. Vendar je opozoril, da bi to lahko stalo 10 milijonov funtov, "draga vaja za organizacijo v javnem sektorju", in ponovil svoj poziv k prenehanju franšize.