V tem mesecu se bo začela obsežna nadgradnja glavne železniške postaje Maribor, ki je bila zgrajena med letoma 1844 in 1846 kot prva železniška postaja na Slovenskem.
V sklopu obnove bo nadgradnjo dočakala tudi železniška postaja Maribor Tezno in progovni odseka Maribor–Počehova. V kolikor bo šlo vse po načrtih, bodo dela končana predvidoma jeseni prihodnje leto (september 2020). Pogodba z izbranimi izvajalci ŽGP, Pomgrad, Kolektor koling, in GH Holding, je bila podpisana v vrednosti 55,5 milijona evrov, dela pa se bodo sofinancirala tudi iz sredstev kohezijskega sklada. Projekt sodi v okvir nadgradnje železniške proge med Mariborom in Šentiljem oziroma mejo z Avstrijo.
Trije peroni, daljši podhod, protihrupne ograje…
Kot so za naš portal pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI), je v okviru obnove glavne železniške postaje Maribor predvidena nadgradnja nekaterih obstoječih tirov (zamenjava nosilne plasti, tolčenca pragov in tirov), nadgradnja obeh peronov ter novogradnja enega perona tako, da bodo po nadgradnji na postaji Maribor trije peroni, ureditev in podaljšanje podhoda z izvedbo dvigal in tekočih stopnic, izvedba novih jeklenih nadstreškov ter ureditev fasade na prometnem uradu.
Predvidena je še sanacija vseh premostitvenih objektov in podpornih zidov, izvedba dveh novih podpornih zidov, zamenjava električne vozne mreže in preureditev signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav. Na območju MO Maribor je predvidena še postavitev okoli 2,4 km protihrupnih ograj, ki bodo v večini potekale po levi strani železniške proge od železniškega mosta preko reke Drave v smeri proti Počehovi.
Oviran bo tudi potniški promet
Dela bodo v tem času potekala tako, da bodo motnje v železniškem prometu čim manjše. “Predvidenih je več faz izvedbe del v krajših (tedenskih) zaporah posameznih tirov. Promet bo v tem času potekal po sistemu počasnih voženj po ostalih tirih. Ker se bodo vsa dela izvajala pod obratovanjem, bo v času izvajanja del nekoliko oviran tudi potniški promet, saj znotraj gradbišča gibanje potnikom ne bo dovoljeno. Kot Naročnik se bomo zavzemali za ustrezno postavitev signalizacije, ki bo usmerjala gibanje potnikov v času gradnje,” so še pojasnili na DRSI.
Tezno bo namenjeno tovornemu prometu
V sklopu nadgradnje bo novo podobo dočakala tudi železniška postaja Tezno, kjer bo tirna slika zelo podobna obstoječi.
“Predvideni so posegi v štiri tire in tirne naprave ter vozno mrežo in s tem nadgradnja tirov na kategorijo D4, kar zagotavlja nosilnost 22,5 t/os, s čimer se bo povečala prevozna zmogljivost. Predvidena je kompletna zamenjava zgornjega ter spodnjega ustroja. Po zaključku investicije je eden izmed ciljev, da se bodo storitve tovornega prometa izvajale na postaji Tezno, postaja Maribor pa bo v večji meri namenjena zgolj izvajanju potniškega prometa,” so še pojasnili na DRSI.