nedelja, 20. januar 2019

[ RUS/CRO] Rusi se odrečejo Gredelju, ali je lahko stečaj podjetja v stečaju ÖBB?

Gredelje, ki je pred odhodom iz stečaja zaposlovala 1500 delavcev, zdaj pa v tovarni okoli 400, bo več znanih sredi tega meseca.


Rusko podjetje LocoTech, za katerega govorijo, da je najresnejši kandidat za nakup tovarne železniških vozil (TŽV) Gredelj v stečaju, je dokončno opustilo to pogodbo. Rusi so imeli rok za predložitev zavezujoče ponudbe Gredelju do sredine decembra lani, vendar ta ponudba na naslov stečajnega upravitelja Tomislava Đuričine ni prispela.
Tako se je zgodba TŽV Gredelja, ki je bil v stečaju konec leta 2012, še zapletla po zadnjem potencialnem strateškem partnerju, ki je odstopil od javnega poziva investitorju, da investira ali dokapitalizira podjetje iz naložbe v to podjetje. Ta javni poziv je potekal s skupno sedmimi ponudbami, od katerih je bila ena umaknjena. Ostali kandidati so bili povabljeni, da opravijo dvomljiv posnetek Gredelje in nato predložijo zavezujoče ponudbe.
Te ponudbe je na koncu podal rusko-hrvaški konzorcij, ki so ga izdelali Loco Tech in KF Partners ter kanadsko podjetje Lincoln Transport. Ponudba konzorcija za investiranje ali dokapitalizacijo Gredelje je bila "huda" 47 milijonov evrov z možnimi odstopanji plus-minus 10 odstotkov, odvisno od rezultatov poglobljene analize. Kanadčani so ponudili 45 milijonov EUR, vendar niso predložili bančne garancije, ampak dokazilo o lastništvu. Stečajni odbor Gredljevega bankirja je sredi lanskega leta ugotovil, da ponudba konzorcija KF Partners - LocoTech bolj ustreza strategiji, ki je bila sprejeta ob začetku stečaja zaradi prisotnosti močnega strateškega investitorja. 
LocoTech je ruska različica TŽV Gredelja, vendar z veliko večjimi zmogljivostmi. Rusko podjetje ima 10 lokomotivskih servisov in več kot 90 servisnih odlagališč po vsej Rusiji. Konsolidirani prihodki družbe LocoTech so v letu 2017 znašali okoli 1,3 milijarde evrov. Toda sredi lanskega leta so stvari začele zapletati interese rusko-hrvaškega konzorcija za Gredelj. Do konca junija je konzorcij zahteval dodatnih 90 dni za temeljito analizo, ki jo je potrdil odbor upnikov.
Po izteku tega roka so konec septembra zahtevali dodatnih 30 dni za predložitev zavezujoče ponudbe. In to je bilo odobreno. Na koncu tega drugega mandata je KF Partners prišel iz konzorcija z Rusi in izpadel iz investicije družbe Gredel, ker so se odločili, da bodo zaradi sedanje opreme tovarne za to vložili precejšnja sredstva. Rusi so zahtevali dodaten rok za predložitev zavezujoče ponudbe, ki jo je ponovno potrdil odbor upnikov Gredelj.
Toda po tem, kot smo se neuradno naučili od LocoTecha, ni bilo več glasov. Medtem pa je v Gredelj prišel nov potencialni investitor. Po neuradnih podatkih so avstrijske zvezne železnice (ÖBB) delale za Ruse v tehničnem delu analize, zato so dobro seznanjene s položajem podjetja. Poleg Avstrijcev je še vedno na voljo samostojna ponudba KF Partners, vendar s precej nižjimi možnimi investicijami, približno 30 milijonov evrov.
O usodi Gredelje, ki je pred odhodom iz stečaja zaposlovala 1500 delavcev, zdaj pa v tovarni okoli 400, bo več znanih sredi tega meseca. Če pogajanja s potencialnimi investitorji ne uspejo, potem je verjetno najslabši scenarij za to podjetje prodaja njenih sredstev in likvidacija.