FRANCIJA: Vlada je 9. januarja uradno začela postopek odpiranja francoske domače železniške železniške proge za konkurenco, ko je napovedala objavo obvestila o predhodnih informacijah, ki zajema dve progi.
Izdano s strani Ministrstva za okoljsko preoblikovanje in trajnost in objavljeno ta teden v Uradnem listu Evropske unije, PIN zajema storitve Nantes - Bordeaux in Nantes - Lyon, ki jih trenutno upravlja SNCF Mobilités kot del vlakov d'Equilibre du Térritoirejeva mreža konvencionalnih vlakov med mesti. Ti dve poti sta med osmimi storitvami TET, ki jih še vedno določa osrednja vlada in ne regionalni organi, operativni sporazum SNCF z državo pa traja do leta 2020.
Ministrstvo pravi, da PIN označuje začetek prvega konkurenčnega razpisnega postopka v okviru nacionalnega programa za reformo železnic, ki je bil sprejet junija 2018. S tem naj bi zagotovili, da bo Francija spoštovala določbe četrtega železniškega paketa EU.
PIN bo potencialnim ponudnikom omogočil, da razmislijo o "izboljšavah in predlogih za dodano vrednost", ki jih bodo morda želeli ponuditi v razpisnem postopku. Vendar se uradni javni razpis ne bo izvajal do „vsaj 12 mesecev“ po objavi kode PIN.
Ministrstvo je jasno, da se zaenkrat postopek javnega razpisa nanaša samo na dve navedeni poti TET. To je zato, ker je bil vozni park na obeh progah pred kratkim obnovljen, in to bo na voljo za uporabo izbranemu ponudniku. Prihodnje razpise drugih storitev TET, ki jih upravlja država, bi potekalo šele, ko bi se v prihodnjih letih „dopolnila flota in infrastruktura“. Vlada namerava izbrati enega operaterja, ki bo izvajal obe storitvi v okviru pogodbe o izvajanju javne službe, pri čemer vztraja, da ne bo konkurence na železnici.
Vlada pravi, da "ima popolno zaupanje v kakovost ponudb, ki bodo predložene". Pričakuje se, da bo pogodba o uporabi začela veljati leta 2022.
"Ne poskušamo se znebiti SNCF," je 9. januarja za lokalne medije povedal tiskovni predstavnik ministrstva. "Vsi ponudniki imajo enake možnosti za zmago. Želimo si, da bi postopek javnega razpisa privedel do večje kakovosti potnikov, več vlakov, ki bodo vozili, in več inovacij, pa tudi zmanjšanje stroškov - zakaj ne? Vendar slednje ni prevladujoče merilo. V socialnem dampingu ni logike.