Denarja ni, zato napovedane recenzije projektne dokumentacije za drugi tir, ki bi pokazala, da vrednost te naložbe ni 1,4 milijarde evrov, ampak približno polovico manj, še ne bo. “Prisiljeni smo, da zaradi trenutnega pomanjkanja denarja objavo razpisa začasno zadržimo,” so po sedmih mesecih ugotovili na ministrstvu za infrastrukturo. Izjalovila so se tudi pričakovanja, da je tik pred zdajci gradbeno dovoljenje za drugi tir.
LJUBLJANA > Minister za infrastrukturo Samo Omerzel je oktobra lani ocenil, da je ocenjena vrednost 1,4 milijarde evrov za 27-kilometrski drugi tir Koper-Divača previsoka in da se da tir zgradili za pol cene. Obenem pa je napovedal, da bo z mednarodnim razpisom poiskal neodvisnega strokovnjaka, ki bo temeljito pregledal vse dokumente in prišel do optimalne cene. Še pred nekaj dnevi je minister zatrjeval, da je objava razpisa tik pred zdajci. Zdaj pa ne več. Na ministrstvu so ugotovili, da trenutno nimajo denarja za tak razpis.
Gradbeno dovoljenje prestavili na leto 2015
Nič ne bo niti iz načrtov, da bi bilo gradbeno dovoljenje za drugi tir izdano v začetku letošnjega leta. Če so nekateri še pred mesecem dni napovedovali, da je pot za izdajo gradbenega dovoljenja odprta in da manjka le še ministrov podpis, se je zdaj napovedani termin za gradbeno dovoljenje znova premaknil v prihodnost, in to kar za leto dni. “Ocenjujemo, da bo gradbeno dovoljenje mogoče pridobiti v prvi tretjini leta 2015,” so nam včeraj povedali na ministrstvu za infrastrukturo. Zakaj se je ta rok znova tako raztegnil, ni znano. Nekateri menijo, da minister ne želi zagnati tako velikega projekta v času, ko odhaja. Izdaja gradbenega dovoljenja sicer sodi med tekoče posle vlade.
Še tri soglasja
A v postopku pridobivanja gradbenega dovoljenja vendarle manjka še nekaj soglasij. Agencija za okolje je februarja letos ministrstvu za infrastrukturo izdala delno okoljevarstveno soglasje za drugi tir. Za popolno soglasje je takrat manjkala še sprememba odloka občine Hrpelje-Kozina o zaščiti krajinskega parka Beka. Občinski svetniki so prisluhnili ministrstvu in v začetku aprila spremenili odlok, ki zdaj omogoča gradnjo v parku. “Pridobivanje dopolnitve okoljevarstvenega soglasja je zdaj v teku,” pravijo na ministrstvu za infrastrukturo. A na agenciji za okolje ugotavljajo, da jim z infrastrukturnega ministrstva še niso poslali vloge, da bi lahko odločali o dopolnitvi okoljevarstvenega soglasja.
Poleg tega v tem postopku pridobivanja gradbenega dovoljenja manjkata še vodno soglasje, ki je predvideno za letošnje poletje, in kulturnovarstveno soglasje. “Osnovne arheološke raziskave na vseh evidentiranih arheoloških najdiščih so bile izvedene. V postopku je izvedba še dodatnih raziskav, ki jih je zahteval zavod za varstvo kulturne dediščine,” so pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo.
Jasno je, da drugi tir čaka prihodnjega ministra - že vsaj osmega po vrsti, odkar v Sloveniji resno govorimo, da je drugi tir nujen.