Slovensko-italijanska medvladna
skupina se je skupaj s predstavniki Evropske komisije včeraj dogovorila o
ustanovitvi skupne družbe, ki bo začela priprave na gradnjo hitre
železnice od Divače do Trsta. Slovenski prispevek v projektu bo 283
milijonov evrov
Iz Divače prej proti Trstu kot po drugem tiru proti Kopru?
Medtem ko se gradnja drugega tira
železnice od Kopra do Divače vse bolj pomika v nedoločljivo prihodnost,
pa vlada na primorskem koncu istočasno načrtuje zagon drugega velikega
železniškega projekta, gradnje hitre navezave Divače na italijanski
Trst. Skupna vrednost projekta, ki se ga Slovenija loteva z Italijo, je
okoli 1,3 milijarde evrov, naš prispevek pa naj bi znašal 283 milijonov
evrov, pri čemer bo menda okoli 40 odstotkov sredstev primaknila
Evropska unija.
Tako so se na včerajšnjem šestem sestanku
medvladne komisije dogovorili predstavniki slovenske in italijanske
vlade ter evropski koordinator šestega prednostnega projekta (os od
Lyona do Ukrajine) Laurens Jan Brinkhorst. Strani so se sporazumele o
ustanovitvi skupne slovensko-italijanske družbe (slovenski del bo
upravljala državna inženirska družba DRI), ki bo pripravila vse
potrebno, da bi do leta 2015 lahko začeli gradnjo železniške povezave,
po kateri naj bi dnevno vozilo do 200 vlakov s hitrostjo do 250
kilometrov na uro.