Minister za infrastrukturo odmika
datum začetka gradnje drugega tira železnice od Divače do Kopra in
namesto tega pospešuje aktivnosti pri povezavi zaledja s ključnim
konkurentom koprske luke, pristaniščem Trst, ob čemer si italijanska
stran od veselja mane roke
Kot smo razkrili pred tednom dni, se Slovenija pospešeno pripravlja na
nov veliki infrastrukturni projekt - gradnjo železniške proge od Divače
do Trsta. Dela naj bi se začela v treh letih, skupna vrednost naložbe pa
bo 1,3 milijarde evrov, od česar bo Slovenija prispevala 283 milijonov.
S tem se uresničujejo italijanski načrti o boljši povezanosti njihovega
pristanišča s slovenskim zaledjem in z vzhodom Evrope, na račun
krepitve najbližjega konkurenta pa bo največ izgubilo edino slovensko
pristanišče v Kopru.
"Poteze, ki jih vleče vlada oziroma ministrstvo za infrastrukturo, so
napačne. Italijanski načrti o povezavi Trsta z Divačo so stari že
desetletja; v času, ko sem sam vodil Luko Koper, smo jih zavračali z
obrazložitvijo, da preusmerjanje blagovnih tokov s slovenskih prog na
italijanske pač ni v našem interesu, vendar današnja oblast očitno tega
kratko malo ne razume," je do projekta kritičen nekdanji dolgoletni
predsednik uprave Luke Koper Bruno Korelič. Skoraj hkrati z zagonom
gradnje povezave od Trsta do Divače, ki je ključno prometno vozlišče
železniških koridorjev med zahodom in vzhodom Evrope, ministrstvo za
infrastrukturo, ki ga vodi Zvonko Černač, premika roke za začetek
projekta vzpostavitve drugega tira proge od Divače do Kopra (novi rok za
dokončanje del je leto 2018). In to kljub analizam in opozorilom
stroke, da koprska luka za nadaljnjo rast nujno potrebuje novo železnico
proti notranjosti države, drugi tir pa je ključen tudi za razvoj
Slovenskih železnic, ki na račun Kopra ustvarijo velik del svojih
tovornih prevozov.