Hajdaš Dončić je potrdil, da želijo s prestrukturiranjem zagnati nov ciklus vlaganj v železnice in pripraviti podjetje za liberalizacijo trga, ki se bo začela z vstopom države v polnopravno članstvo v Evropski uniji, ki je napovedan za 1. julij 2013.
Minister je kot vladno prioriteto izpostavil, vlaganje približno deset milijard kun (1,35 milijarde evrov) v železniško mrežo v prihodnjih treh letih in pol. Z omenjenimi vlaganji naj bi dosegli raven železniške mreže kot je bila konec 90. let prejšnjega stoletja. Ob tem računajo na posojila Svetovne banke in Evropske banke za obnovo in razvoj (EBRD).
Dodal je, da so za napovedana odpuščanja in upokojitev delavcev pripravili 420 milijonov kun (56 milijonov evrov) odpravnin ter da bodo do konca leta 2016 morali odpustiti dodatnih 1800 delavcev.
Do konca leta bodo posle družbe HŽ Holding prerazporedili v podjetja HŽ Infrastruktura, Potniški prevoz in HŽ Cargo. Družbo HŽ Vuča vlakova bodo tudi razdelili med podjetjema za potniški in tovorni promet.
Podjetje za tovorni prevoz HŽ Cargo bo tudi prvo, ki ga bodo pripravili za privatizacijo, ker že enajst vlagateljev "čaka pred vrati", kot je dejal minister.
Sicer bodo privatizirali tudi gostinstvo, tiskarno in popravilo železniških vozil, medtem ko bodo zagrebško Tovarno železniških vagonov Gredelj razdelili na dve družbi - gradnja in tehnični servis, ki ju tudi nameravajo privatizirati.
V Potniškem prometu pričakujejo, da bodo s prestrukturiranjem od države dobili 200 milijonov evrov, s katerimi bi do konca leta 2015 kupili 44 novih vlakov. Povprečna starost lokomotiv je namreč 36,5 let, potniških vagonov pa 26 let.