sobota, 16. oktober 2010

Prebili najdaljši železniški predor na svetu


Ob končanju izkopavanja so se na "gradbišču stoletja", kot ga imenujejo Švicarji, oglasile trobente in zdravice, delavci pa so zajokali

Švicarski inženirji in rudarji so se prebili skozi zadnje gmote kamenja in tako končali izkopavanje predora Gotthard, ki bo, ko bodo zaključena vsa dela - to naj bi se zgodilo leta 2017 -, postal najdaljši železniški predor na svetu. S tem je opravljen težji del 7,5 milijarde evrov vrednega in tehnično zahtevnega projekta, starega že 60 let.

Ob končanju izkopavanja so se na "gradbišču stoletja", kot ga imenujejo Švicarji, oglasile trobente in zdravice, delavci pa so zajokali, ko je vodja projekta Eduard Bear skozi na novo izkopano luknjo iz globine 2000 metrov dvignil kip svete Barbare, zavetnice rudarjev.

"To je najlepši trenutek v moji 36-letni karieri gradnje predorov," je po rojstvu predora dejal Bear.

Dogajanja na kraju dogodka sicer niso opazovali le gledalci po Evropi in svetu, temveč so zadnja dela izkopavanja v živo v Luxembourgu spremljali tudi prometni ministri držav članic Evropske unije, ki priznavajo, da Švica s tem projektom postavlja nove meje za prihodnje železniške projekte na področju Alp. Dva preostala projekta (eden naj bi povezoval francoski Lyon in italijanski Torino, drugi pa Avstrijo in Italijo), sta namreč še daleč od uresničenja.

Predor pod švicarskimi Alpami so rudarji izkopavali 15 let. V tem času se je na delu smrtno ponesrečilo osem ljudi, skupaj pa jih je dela opravljalo 2500. Tunel je dolg 57 kilometrov, leži pa 2000 metrov globoko pod zemljo.

Leta 2017 bo omogočil železniško povezavo med Zūrichom in Milanom. To razdaljo bodo potniški vlaki, ki bodo vozili 250 kilometrov na uro, opravili v rekordnih dveh urah in 40 minutah. S tem se bo potovanje na tej relaciji skrajšalo za eno uro. Dvakrat hitreje bodo potovali tudi tovorni vlaki, ki naj bi po novi poti vozili 160 kilometrov na uro.

Predor je vzel primat najdaljšega predora na svetu Japonski. Do danes je bil namreč s 53,8 kilometra najdaljši japonski tunel Seikan, ki povezuje otoka Honšu in Hokaido.