torek, 11. november 2025

[PL-PESA] PESA: Območje 3.0 za PKP Intercity na fotografijah. Homologacija kmalu

 PESA Bydgoszcz je praktično zaključila gradnjo prvega dvotirnega območja 3.0 za PKP Intercity, lokomotiva pa bo kmalu šla na homologacijo. Vozilo bo na prevoznika prispelo v 1. četrtletju prihodnjega leta, ko bo začelo polletno nadzorovano vožnjo. Poznamo tudi oris poti, na katere bo šlo 16 lokomotiv.




Pred nekaj dnevi je PKP Intercity skupaj z Ministrstvom za infrastrukturo predstavil poti, na katere bodo šli hibridni razgradni agregati, ki jih proizvaja Newag, in dizelske večnamenske enote, ki jih prevoznik želi najeti. Zahvaljujoč temu bodo vlaki na dolge razdalje po dolgih letih šli v Łomża, Czaplinek in Drawsko Pomorskie ali, sezonsko, v Karpacz.

Novi impulzi in rabljeni dizelski agregati (ki jih je lahko kar 32) pa niso vsa vozila za obratovanje poti brez voznega omrežja, na kar čaka PKP Intercity. Prevoznik je sklenil tudi pogodbo za dobavo 16 dvotirnih (dizelsko-električnih) lokomotiv Gama (ki predstavljajo najnovejšo platformo 3.0) iz PESA Bydgoszcz, katerih dobave zamujajo.

Lokomotiva bo Intercityju dostavljena v 1. četrtletju leta 2026.

Med omenjeno predstavitvijo nam je predsednik PKP Intercity Janusz Malinowski povedal, da naj bi po izjavah PES prva Gama kmalu odšla na homologacijske teste. Kakšen je torej status tega projekta?

"Prva lokomotiva je praktično vgrajena. Vozilo je že poravnano na ciljnih podstavnih vozičkih, prevzemni postopki te lokomotive pa so v teku, ne želimo jih prekiniti in zato na koncu ta lokomotiva ne bo šla na letošnji TRAKO, ker smo bili malce izguba časa. V zameno imamo čas, da dokončamo razvoj in začnemo z notranjim zagonom, ki je načrtovan za oktober letos. Poleg tega v Gdansk pošiljamo še eno ki se vizualno ne razlikuje bistveno od lokomotive z dvojnim pogonom - pravi Piotr Rościszewski, direktor prodaje lokomotiv pri PESA Bydgoszcz.

Predstavnik proizvajalca dodaja, da se bo po notranjem zagonu začel postopek homologacije nove lokomotive, PESA pa bi ga želela zaključiti in v prvem četrtletju prihodnjega leta dostaviti lokomotivo PKP Intercity. Vendar to ne bo konec poti novih lokomotiv.



– Nato se bodo začele nadzorovane vožnje pri prevozniku, kar je za PKP Intercity zelo pomembno in pomembno. Te vožnje nam bodo omogočile izvedbo morebitnih pripomb na preostalih 15 vozilih. Nadzorovana vožnja naj bi trajala vsaj pol leta, šele nato pa bomo po upoštevanju morebitnih pripomb začeli dobavljati preostalih 15 lokomotiv Intercityju, zato predvidevamo, da bo zaključek pogodbe in dobava vseh 16 vozil, pripravljenih za vožnjo, zaključena v prvi polovici leta 2027,« pravi Piotr Rościszewski.

Nadzorovana vožnja bo potekala v rednem prometu, ko bo nova Gama vlekla vagone s potniki.




Do zdaj PKP Intercity ni razkril natančnih poti za nove lokomotive, vendar prevoznik računa in čaka na ta vozila
– Ni mogoče zanikati, da se projekt, povezan s temi lokomotivami, ne izvaja po urniku. Tudi tukaj se trudimo čim bolj pomagati PES in čakamo na te lokomotive, saj lahko tudi teh 16 lokomotiv bistveno izboljša našo ponudbo. So v velikemda so namenjeni bistvenemu izboljšanju ponudbe na odseku do Suwałki preko Augustowa - je pred nekaj dnevi dejal predsednik PKP Intercity in dodal, da bodo lokomotive služile tudi Gorzów Wielkopolski .

Kdaj bomo torej izvedeli natančne poti, po katerih bodo šli dvovlečni Gamasi?
"Ko bomo imeli tako razmeroma zanesljiv urnik za dobavo teh lokomotiv, bomo predstavili tudi te poti. Seveda bi radi testirali tudi to lokomotivo (pri tem bo pomagala šestmesečna nadzorovana vožnja - opomba urednika), saj ne skrivam, da so za njih predvidene proge preprosto zelo dolge in želimo imeti zagotovilo, da bodo te lokomotive delovale brezhibno, saj tukaj res predvidevamo različne različice poti. Zato zaenkrat nismo želeli pokazati teh poti in obljubiti nečesa, kar kasneje morda ne bo v celoti uresničeno. Zato se poti za nove Gamas še vedno analizirajo in razvijajo – je zaključil Janusz Malinowski.