torek, 11. november 2025

[PL-Newag] PKP Intercity prikazuje poti za hibride iz Newaga

 Drawsko Pomorskie, Łomża, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski, Szczytno in Hajnówka – to so nekatera od mest, v katera bodo dosegli novi hibridni motorji PKP Intercity. Poleg hibridov bo podjetje svojo ponudbo utemeljevalo tudi na progah brez vozne mreže na kurilnih enotah, ki jih želi najet.



PKP Intercity je skupaj z Ministrstvom za infrastrukturo predstavil poti, na katerih bodo potekale hibridne večnamenske enote Impuls, ki jih proizvaja Newag iz Nowego Sącza in najete dizelske enote, za katere poteka razpis. Prvo od 35 vozil bo v Intercity prispelo v začetku leta 2027, dobave vseh Impulsov pa naj bi bile zaključene do konca junija 2029.

Že od samega začetka so bili kupljeni dizelsko-električni agregati (razpis je objavila prejšnja uprava družbe, pogodbo pa je že podpisala uprava Janusza Malinowskega) z namenom servisiranja centrov, ki sploh nimajo povezav na dolge razdalje ali pa imajo zelo malo takih priključkov. Zato se je oznaka "likvidatorjev izključitve prevoza" hitro prilepila na vlake. Poleg prog za »hibride« je PKP Intercity napovedal tudi, kam bo šlo vsaj 22 ali celo 32 dizelskih enot, za kar je PKP Intercity pred nekaj tedni objavil razpis.

Kar je zelo pomembno, na vsaki od naslednjih poti PKP Intercity načrtuje uporabo mešanih storitev, tako hibridnih kot vozil z notranjim zgorevanjem. Nekatere proge že upravlja PKP Intercity, vendar so pogosto enojni, nesistemski vlaki, kot je TLK Flisak.

»Hibridni vlaki bodo osnova te ponudbe, dopolnjevali pa jih bodo dizelski vlaki. To bo 22 enot z možnostjo razširitve za še 10 enot. Vozila, ki jih želimo najeti, bodo postopoma začela obratovati od decembra letos,« je povedal Janusz Malinowski, predsednik PKP Intercity.

Prva od poti, ki je že dolgo napovedana na naših straneh, je povezava iz Szczecina v Gdynijo skozi srednji pas Zahodne Pomorjanske in Pomorjanske. Vlaki bodo zato vozili skozi Drawsko Pomorskie, Złocieniec, Szczecinek, Człuchów, Chojnice in naprej vzdolž proge 203 do samega Tczewa.

Drugo poročilo, ki ga je napovedal tudi namestnik ministra Piotr Malepszak, je obratovanje hibridnih voznih parkov v največjem poljskem mestu brez elektrificirane železniške proge, tj. PKP Intercity želi poslati nove impulzne in dizelske motorne enote na poti, ki že deluje v in iz Gdynije, vzdolž celotne proge 203.