četrtek, 30. oktober 2025

[ŠPA-Barcelona] Katalonski predsednik je predstavil prve vlake Alstom za hitri vlak na letališču v Barceloni

 Nova ekspresna povezava med središčem Barcelone in letališčem Josep Tarradellas Barcelona-El Prat je stopila korak bližje, saj sta Alstom in FGC na dogodku, ki se ga je udeležil katalonski predsednik Salvador Illa in visoki prometni uradniki, predstavila prvi vlak iz flote. Na lokaciji Alstoma Santa Perpètua de Mogoda blizu Barcelone trenutno potekajo statični in dinamični testi, popolni certifikacijski testi pa se bodo začeli na španskem železniškem omrežju splošnega interesa. Trenutni časovni načrt pomeni, da bi morali biti novi vlaki v obratovanju najkasneje v začetku leta 2027.



Nova 23-kilometrska proga, ki je trenutno v gradnji, bo povezala središče mesta z obema terminaloma letališča Barcelona-El Prat, vozila bo vsakih 15 minut in se ustavljala na devetih ključnih mestnih postajah, vključno s postajama Sants, Passeig de Gràcia, El Clot in La Sagrera.

Specifikacije vlaka

Vsak petvagonski električni vlak Coradia Stream je bil zasnovan posebej za potovanje na letališču, s širšimi hodniki, prostornim prostorom za shranjevanje prtljage in vstopom brez stopnic za potnike s kovčki in vozički. Vlaki, zgrajeni na lokaciji Alstom Santa Perpètua de Mogoda, bodo ponujali tudi 20 panoramskih zaslonov za podatke o storitvah in devet dodatnih zaslonov za prikaz informacij o letih.



Ključne specifikacije:

  • Model: Alstom Coradia Stream, konfiguracija s petimi avtomobili
  • Velikost voznega parka : 10 vlakov za FGC Mobilitat
  • Dolžina poti: 23 kilometrov z devetimi postajami
  • Čas potovanja : Nekaj ​​več kot 20 minut
  • Pogostost: Vsakih 15 minut
  • Vrata: 10 na vsako stran (skupaj 20)
  • Kapaciteta: 656 potnikov, vključno z 202 sedeži (197 fiksnih, 7 zložljivih, 2 za invalide)
  • Dostopnost: Dostop brez stopnic, avtomatske klančine, prilagojeno stranišče, dva prostora za osebe z omejeno mobilnostjo, večnamenska območja za kolesa/vozičke
  • Informacije za potnike: 20 panoramskih zaslonov na krovu za servisne podatke, devet zaslonov za informacije o letih, 12 zunanjih LED zaslonov
  • Oblikovalski poudarek: Prostorna notranjost, zvočni in vizualni indikatorji vrat, energetsko učinkovit oprijem, reciklirani materiali

Katalonsko vzdrževalno mesto

Vlaki Coradia Stream se v celoti razvijajo v Alstomovi tovarni Santa Perpètua de Mogoda, kjer proizvajalec gradi tudi namensko vzdrževalno skladišče, ki bo po začetku delovanja servisiralo vozni park 15 let. Skladišče, ki se razprostira na 3500 kvadratnih metrih in vključuje delavnice, pomožne tire in pralnico, naj bi bilo dokončano spomladi 2026. Celotno območje bo opremljeno z novim cestnim dostopom, tirno postajo in vlečno postajo za dohodno letališko progo. Vključevalo bo tudi tretji pomožni tir, opremljen s stroji za obračanje koles, in namensko pralnico vlakov.

Novi letališki ekspresni vlaki prihajajo sredi rekordne rasti števila potnikov FGC, ki je leta 2024 preseglo raven pred pandemijo in naj bi se letos ponovno povečalo. Prav tako je del širše naložbene akcije katalonske vlade za širitev primestnih in regionalnih železniških zmogljivosti okoli Barcelone, vključno z večjimi deli na progah Llobregat–Anoia in Vallès.