četrtek, 23. oktober 2025

[D- Görlitz] Stečaj podjetje Gorlitz tovarni za vlak itd...

 Po 175 letih z vozovno konstrukcijo Görlitz tradicionalno podjetje za vedno zapira svoja vrata.



Generacije družin so tukaj delale na vodilnih izdelkih, ki so se uporabljali po vsem svetu. Od visokohitrostnega vlaka do dvonivojskega avtomobila - delo je bilo inovativno in zmogljivo.
Zdaj pa ni več tako, da je tu potekla pogodba in konec bi moral priti neizogibno. Padec je imel sistem. Ko se je Bombardier Transportation ločil od Šparte, je bila v smislu strateške naložbe Saška priložnost, da postane neodvisna in popelje delo na starost. Prodali so ga Alstomu in zavito kos za kosom.
Krogi zaposlenih so sporočili, da obstaja resen dvom, da bi bilo treba res zmagati na razpisih za nove pogodbe. Zdelo se je, kot da želite račun prihraniti samo za delo.
Hkrati naj bi vrsta vagonov za Izrael proizvedla 200 vagonov v solni mreži - z možnostjo še 160! Kako naj to poteka brez zadostnih lokacij surovin, ni znano.
Medtem Alstom svojim vlagateljem in strankam še naprej obljublja, da želi okrepiti regije, v katerih podjetje proizvaja. Kako zgleda, bomo pa videli v Görlitzu. Regija s šibko strukturo se še bolj oslabi!
Prodaja KNDS za proizvodnjo cistern je vse prej kot futuristična!
Ne gre za dodatek vrednosti. Oklep je državna potrošnja. Oklep ne polepša življenja, ampak v dvomu uniči življenja drugih. Ona je nujno, po delih, a v osnovi nezaželeno zlo.
Prav tako popolnoma drugačni od vlakov: Ti ljudje premikajo ljudi na Zemlji in jih ne prevažajo v posmrtno življenje.
Prav tako imamo močne dvome, da bo obstajala uporaba strani kot orožja. Tudi za KNDS je Görlitz le podaljšana delovna miza.
Kaj se zgodi z lokacijo, ko je potreba zadovoljena, lahko že danes ugibamo iz izkušenj.
Kakorkoli, kaj se zgodi, ko potreba po tankih ni zadovoljena, ker se uporabljajo kot orožje za svoj namen, si niti v najbolj divjih sanjah ne želimo predstavljati.
Ja, danes žalujemo za gradnjo vozov. Upam, da kasneje ne bomo žalovali za sabo ali drugimi.